اعضای کمیته هنری کاخ سفید پس از کناره‌گیری خواستار استعفای "دونالد‌ ترامپ" از ریاست جمهوری شدند

1:38 - 28 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۲۲۹
تمام اعضای کمیته «هنرها و علوم انسانی» کاخ سفید ضمن اعتراض به اظهارات «دونالد ترامپ» در حمایت از گروه‌های نژادپرست، از این کمیته کناره‌گیری کرده و از ترامپ هم خواستند از ریاست‌جمهوری استعفا دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل ،تمام اعضای کمیته «هنرها و علوم انسانی» کاخ سفید روز چهارشنبه در نامه‌ای شدیدالحن، ضمن اعتراض به اظهارات «دونالد ترامپ» در حمایت از گروه‌های نژادپرست، از این کمیته کناره‌گیری کرده و از ترامپ هم خواستند از ریاست‌جمهوری استعفا دهد.

ترامپ هفته گذشته در واکنش به بروز درگیری خونبار بین اعضای گروه‌های نژادپرست و مخالفان آن‌ها در شهر «شارلوتسویل»، گفت هر دو طرف مقصر هستند. بسیاری از رسانه‌های آمریکایی این اظهارات را با عنوان حمایت تلویحی ترامپ از نژادپرست‌ها تفسیر کرده‌اند.

در بیانیه اعضای کمیته هنری کاخ سفید، اظهارات ترامپ «غیرآمریکایی» توصیف شده و آمده است: «در پی حمایت شما از گروه‌های نفرت‌پراکن و تروریست‌هایی که هموطنان آمریکایی خود را در شارلوتسویل کشتند و مجروح کردند، شما باید به شدیدترین لحن مورد انتقاد و سرزنش قرار گیرید.»

این بیانیه می‌افزاید: «خودداری دولت از محکومیت فوری و قاطع سرطان نفرت، تنها به تشیجع کسانی منجر می‌شود که آرزومند آمریکایی بیمار هستند.»

امضاکنندگان این نامه ضمن اعلام کناره‌گیری از کمیته هنری، نوشته‌اند: «اگر برایتان روشن نیست، از شما می‌خواهیم که شما هم از سمت خود استعفا دهید.»

هفته گذشته استعفای زنجیره‌ای اعضای دو شورای اقتصادی و صنعتی کاخ سفید هم موجب شد تا ترامپ این دو شورا را منحل کند.

دولت ترامپ در واکنش به استعفای اعضای کمیته هنری هم موضع مشابهی گرفته و اعلام کرده که از چندی پیش قصد داشته این کمیته را منحل کند.

در بیانیه کوتاه دولت آمریکا آمده است: «این ماه این تصمیم اتخاذ شده بود که رئیس‌جمهور ترامپ دیگر فرمان اجرایی مربوط به کمیته هنرها و علوم انسانی را که پایان سال منقضی می‌شود، تمدید نکند. هرچند این کمیته در گذشته عملکرد خوبی داشته، اما وضعیت کنونی آن، روشی مسئولانه برای خرج کردن مالیات‌های مردم آمریکا نیست.»

از ابتدای دولت ترامپ، تقریبا هفته‌ای نبوده که در آن یک یا چند نفر از مقامات کاخ سفید از سمت خود برکنار نشده یا استعفا نداده باشند. در تازه‌ترین مورد، «استیو بنن» استراتژیست ارشد کاخ سفید که بسیاری او را دست راست ترامپ می‌دانستند، از سمت خود برکنار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *