همه آنچه که درباره fiat 500 ، یک تخم مرغ به تمام معنا نمی دانید! +تصاویر

18:53 - 27 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۱۷۵
مدل‌های اولیه از فیات 500با تیراژی نزدیک به ۴ میلیون بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۵ تولید شد که یکی ازخودرو های پرفروش‌ در ایتالیا به شمار می رفت.

 به گزارش گروه فضای مجازی ، مدل‌های اولیه از فیات 500 با تیراژی نزدیک به ۴ میلیون بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۵ تولید شد و یکی ازخودرو های پرفروش‌در ایتالیا به شمار می رفت همچنین سابقه‌ی تولید فیات 500، به عنوان محصولی ۲در با بدنه‌ی کامپکت؛ به سال ۱۹۳۶ باز می‌گردد، زمانی که با نام توپولینو (Topolino) به تعداد ۵۲۰ هزار دستگاه و تا سال ۱۹۵۵ عرضه شد.

کمپانی ایتالیایی به منظور دست یابی به یک موقعیت مناسب تر در فروش خودرو های خود روندی مانند فولکس واگن را در دستور کار خود قرار داد و دست به بازسازی مدل فیات 500 زد و عرضه این مدل از سال 2007 آغاز شد و با تولید همزمان در ایتالیا، لهستان و مکزیک سهم خود را در بازار آمریکا افزایش داد و تمام ظرفیت تولید سالیانه‌ی این خودرو، در سه‌هفته‌ی اول پیش‌فروش آن در سال ۲۰۰۷، به اتمام رسید و تا سال ۲۰۱۵، مجموعا به تعداد ۱.۵ میلیون دستگاه فروخته شد.

در نمای روبرو، چراغ‌های نسبتا کوچک دایره‌ای همراه با جلوپنجره‌ی دوگانه که فضای باریکی برای عبور هوا دارد، به چشم می خورد البته لازم به ذکر است که به منظور مدرن سازی هرچه بیشتر در خودرو فرم چراغ‌ها به نمای جانبی کشیده شده است وظیفه‌ی تامین روشنایی روز هم به دو چراغ بیضی‌شکل با نواری از LED ، که زیر چراغ اصلی قرار داشته واگذار گردیده است قرار گیری چراغ مه‌شکن، در قسمت پایین و قطعاتی از جنس کروم که در گوشه‌های سپر دیده می‎شوند،از دیگر جزئیات نمای جلویی فیات 500 هستند.

یک خط حجم‌دهنده، از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده در نمای جانبی، نشان از سادگی این خودرو دارد همچنین بخش رکاب و گلگیر عقب نیز، با خطی مشابه و نه‌چندان عمیق، از دیگر ویژگی های این خودرو بوده به طور کلی فیات 500، حالت بیضی شکل و تخم مرغی خود را حفظ کرده که علاوه بر نکات مثبت در بحث آیرودینامیک، فضای مناسبی برای سرنشینان ردیف جلو فراهم می‌کند.

 همه آنچه که درباره fiat 500 ، یک تخم مرغ به تمام معنا نمی دانید! +تصاویر

فضای پشت فیات 500، شامل یک سپر پهن به همراه نوار باریکی از کروم، اگزوزی با حالت مستطیلی و براق و چراغ‌های عقب از نوع LED است.

ابعاد فیات 500 شامل طول ۳.۵۴۶ متر، عرض ۱.۶۲۷ متر با ارتفاع سقف ۱.۴۸۸ متر است که همراه فاصله محورهای ۲.۳۰ متر ارائه می‌شود. وزن خالص این خودرو در مدل‌های مختلف و بسته به نوع آپشن‌ها متفاوت است، درحالیکه ۸۶۵ تا ۹۸۰ کیلوگرم خواهد بود.

در نسخه‌های فول‌آپشن این خودرو داشبورد دورنگ، تاحدودی لوکس ارائه خواهد شد اما در حالت کلی طراحی داخلی اتاق در قسمت جلویی خودرو که شامل طراحی داشبورد، کنسول و نوع قرارگیری ادوات حکایت از یک طراحی سنتی و ساده دارد که البته به تاثیر از قیمت نازل این خودرو خواهد بود.

همه آنچه که درباره fiat 500 ، یک تخم مرغ به تمام معنا نمی دانید! +تصاویر

اغلب نسخه‌های فیات 500 با نمایشگر لمسی ۵ اینچی ارائه می‌شوند که ناوبری ماهواره‌ای و سیستم سرگرمی‌های چندرسانه‌ای را مدیریت می‌کند. پشت فرمان، تنها یک پنل دایره‌ای به قطر ۱۷ سانتیمتر وجود دارد که در آن میزان سوخت برخی اطلاعات فنی خودرو را نمایش خواهد داد.

این خودرو، فاقد درهای عقب بوده و افراد برای نشستن در ردیف عقب باید صندلی کنار راننده را بخوابانند فضای ردیف دوم از گنجایش مناسبی برخوردار بوده به طوری یک فرد با قدی در حدود 8/1 به راحتی در صندلی های عقب قرار خواهد گرفت فضای صندوق عقب ۱۸۵ لیتر بوده که درصورت خواباندن صندلی‌های عقب، گنجایش این قسمت تا ۵۵۰ لیتر افزایش می‌یابد.

کمپانی ایتالیایی برای این خودرو پنج تیپ را در پیشرانه در نظر گرفته که مدل ۱.۲ لیتری فیات 500 که یکی از ارزان‌ترین نسخه های این خودرو محسوب می‌شود با حجم دقیق ۱۲۴۲ سی‌سی قابل خرید است. قدرت این نسخه، ۶۹ اسب بخار و گشتاور آن ۱۰۲ نیوتن‌متر است زمان ۱۳ ثانیه برای رسیدن سرعت آن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ثبت شده و نهایت سرعت این خودرو، ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت آن، ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود، درحالیکه در ترافیک شهری ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در بزرگراه، حدود ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

همه آنچه که درباره fiat 500 ، یک تخم مرغ به تمام معنا نمی دانید! +تصاویر

کوچک‌ترین پیشرانه‌ی فیات 500 دربازار جهانی، نسخه‌ی ۲ سیلندر ۰.۹ لیتر توربو است که قدرت ۸۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه، تامین می‌کند. این مدل در زمانی حدود ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌‌رسد و نهایت سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. میانگین مصرف سوخت ۵.۲ لیتر به همراه دارد ، درحالیکه در ترافیک شهری، ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با سرعت ثابت بزرگراه، در حدود ۴.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف بنزین خواهد داشت.

همه آنچه که درباره fiat 500 ، یک تخم مرغ به تمام معنا نمی دانید! +تصاویر

 

مدل ۱.۴ لیتری و تنفس طبیعی که عمدتا در بازار امریکا یافت می‌شود قدرت ۱۰۲ اسب بخار با گشتاور ۱۳۰ نیوتن‌متر است که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۱۱.۵ ثانیه با نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ممکن می‌کند. میانگین مصرف سوخت این نسخه حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که در ترافیک شهری به ۸.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در بزرگراه به ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

نسخه‌ی توربوشارژ و ۱.۴ لیتری فیات 500، قدرتی ۱۳۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متری داشته که سبب جلب رضایت مشتریان جوان خواهد شد این خودرو به لطف استفاده از اینترکولر، می‌تواند در زمانی نزدیک به ۸ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد، درحالیکه نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

همه آنچه که درباره fiat 500 ، یک تخم مرغ به تمام معنا نمی دانید! +تصاویر

نمونه‌ی برقی فیات 500، در مقایسه با دیگر نسخه‌های این خودرو، جدیدتر است پیشرانه الکتریکی این مدل، ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که همراه باتری‌های لیتیوم به ظرفیت ۲۴ کیلووات ساعت ارائه می‌شود. رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای فیات 500 برقی، ۸.۵ ثانیه طول می‌‎کشد و نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. این خودرو، با شارژ کامل باتری‌ها تا مسافت ۱۳۶ کیلومتر، حرکت می‌کند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *