وزرای منتخب قدرت را در خدمت دین ، معنویت و ارزش ها بکار گیرید/همه ما وظیفه حمایت ناصحانه از سه قوه را داریم/ انتقام سختی در انتظار داعش است

14:17 - 27 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۱۴۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
امام جمعه موقت تهران گفت: سپاه هرگاه می‌گوید انتقام می‌گیریم، دشمنان یقین بدانند انتقام سختی در انتظارشان است. به همین زودی منتظریم تا خشم خداوند توسط این بازوهای پرتوان ایران بر داعش فرود بیاید.

وزرای منتخب قدرت را در خدمت دین ، معنویت و ارزش ها بکار گیرید/همه ما وظیفه حمایت ناصحانه از سه قوه را داریم/ انتقام سختی در انتظار داعش استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (27 مرداد ماه) اظهار کرد: خودم و شما عزیزان را به تقوای الهی و حذر از عقاب خداوند توصیه می‌نمایم.

وی ادامه داد: با شهادت محسن حججی شهید مدافع حرم، باران رحمت الهی بر این کشور بارید و فضای شهادت و ایثار بر کشور مستولی شد، سلام خداوند بر روح بلندش باد.

خطیب موقت نماز جمعه افزود: شهید محسن حججی از رویش‌های انقلاب است. به تعبیر مرحوم بهشتی که انقلاب مانند قطار است و عده‌ای سوار و عده‌ای پیاده می‌شوند؛ باید گفت این شهید از نسل سوم انقلاب است و شهادتش این پیام را داد که به یاری خداوند نسل دوم و سوم انقلاب در دفاع از این نظام و انقلاب اگر پرانگیزه تر از نسل اول نباشند، همانند آنها هستند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: این همه آوازه‌ای که شهدای مدافع حرم دارند به برکت اخلاص آنهاست، اگر مخلص نبودند، هدیه شهادت را به آنها نمی‌دادند و این همه تجلیل از شهید حججی به‌خاطر اخلاصش است.

وی تأکید کرد: از تمام مردم و فرماندهان رشید سپاه اسلام به‌ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی تشکر می‌کنم چرا که ایشان گفته‌اند از قاتلان این شهید انتقام می‌گیرند، و شما در این عرصه تجلی صفت خداوند یعنی منتقم هستید. سپاه هرگاه می‌گوید انتقام می‌گیریم، دشمنان یقین بدانند انتقام سختی در انتظارشان است.

خطیب موقت نماز جمعه اضافه کرد: به همین زودی منتظریم تا خشم خداوند توسط این بازوهای پرتوان ایران بر داعش فرود بیاید.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: داعش بدترین جنایت را بین جنایتکاران به اسم الله‌اکبر انجام می دهد و مسلمانان را با به زبان آوردن الله اکبر و لا‌اله الا الله می‌کشد. لعنت بر شما که چنین خیانت بزرگی به الله دارید و از این نام بزرگ سوء‌‌استفاده می‌کنید.

وی با بیان اینکه خون شهید کوثر است، گفت: در جلسه‌ای سردار جعفری گفت 30 هزار جوان مانند شهید حججی داریم که از آن روز تاکنون بسیاری از این عزیزان خدمت ما رسیده‌اند و گفته‌اند سلام ما را به مقام معظم رهبری برسانید و بگویید همه ما حججی هستیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه خون‌های پاک شهدا سرمایه نفیس این کشور هستند، افزود: صاحب قلم‌ها، سایت‌ها و کانال‌ها مراقب باشید از خطوط قرمز عبور نکنید و از شورای نظارت بر مطبوعات تشکر می‌کنم که درباره مطالبی که در خصوص خون‌های پاک مطرح می‌شد، برخورد کردند.

وی با تشکر از اهالی شهر نجف‌آباد اصفهان گفت: زادگاه شهید حججی نجف‌آباد است همان شهری که قبل از انقلاب ساواکی‌ها را ذله کرده بودند و پس از پیروزی انقلاب هم یک لشکر داشته و دارند. از والدین، بستگان و همسر شهید حججی نیز تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: کابینه دوازدهم در حال شکل‌گیری است و احساس می‌کنم در این مدت نقدها و گفت‌وگوهای سازنده‌ای مطرح شده و امیدواریم به‌زودی این کابینه شکل بگیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به وزرای انتخابی دولت دوازدهم عنوان کرد: شما را به خدا، قدرتتان را در خدمت دین و معنویت و ارزش‌ها به‌کار گیرید.

وی خطاب به وزرا افزود: عرصه کلان خدمت در اختیارتان است، به مردم خدمت کنید و حزب و جناح‌مدار نباشید؛ فقط خدمت‌مدار باشید.

آیت‌الله خاتمی گفت: رهبر معظم انقلاب به دولت‌مردان دو توصیه داشته‌اند که مد نظر وزرای جدید هم باید باشد؛ یکی اینکه متدینین را نرانید و افراطی و تندرو خطابشان نکنید. روز حادثه آنها هستند که به‌کار می‌آیند. معقول نیست کسی که متدین است و درست کار می‌کند، اما به‌خاطر اینکه به کاندیدای رقیب رأی داده، طرد شود. دوم اینکه فتنه خط قرمز است. لذا از حامیان فتنه در پست‌های کلیدی استفاده نکنید.

وی اضافه کرد: دولت، دولت مشروع است و همه دولت‌های بعد از انقلاب با تنفیذ ولایت مشروع‌اند و همه وظیفه حمایت ناصحانه از سه قوه را داریم. به این معنا که خوبی‌ها را ببینیم و بارک‌الله را بگوییم و موارد نقد را صادقانه نقد کنیم.اپوزسیون دولت در کشور ما جای ندارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: شیعه‌کشی در افغانستان را منع می‌کنیم و مسلمان‌کشی در هرجای دنیا از شیعه و سنی را محکوم می‌کنیم.این جنایتکاران در افغانستان 50 نفر را بی‌گناه سر بریدند و ده‌ها و صدها نفر را آواره کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به جنایات نژادپرستان در آمریکا گفت: در رسانه‌ها شنیده‌اید که نژادپرستان کشتار و غارت می‌کنند و از همه مهم‌تر رئیس جمهور آمریکا که باید حافظ منافع مردم باشد، این امر را محکوم نکرده است، اگر این موضوع زیر پا گذاشتن حقوق بشر نیست، پس چه چیزی زیر پا گذاشتن حقوق بشر است. آمریکا در رأس زیر پا گذاشتن حقوق بشر است.

وی افزود: این داعشی که خودشان پروریدند در اسپانیا جنایت می‌کند و شهید ما محسن حججی را آمریکایی‌ها کشته‌اند. لذا اگر بشر می‌خواهد از شر داعش و سایر جنایتکاران رها شود باید به دولت‌هایشان فشار بیاورند که به مبارزه با این جنایتکاران برخیزند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *