برنامه زمانبندی حضور حجاج در رمی جمرات اعلام شد

13:00 - 27 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۱۲۲
مدیر عملیات حج از برنامه زمانبندی برای حضور زائران در رمی جمرات خبر داد و گفت: زائران ایرانی بر اساس زمابندی اعلام شده به مدیران و روحانیون کاروان‌ها عمل کنند.

زائربه گزارش گروه جامعه ، نصرالله فرهمند از برنامه زمانبندی برای حضور زائران در رمی جمرات خبر داد و گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده، زائران ایرانی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز دهم ذی‌الحجه برای رمی جمرات عزیمت خواهند کرد.

وی از زائران کشورمان خواست، طبق برنامه زمانبندی شده و براساس هماهنگی‌های لازم با مدیران و روحانیون کاروان‌ها عمل کنند.

مدیر عملیات حج با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای ساماندهی و برنامه‌ریزی مشاعر و عرفات خاطرنشان کرد: تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای آسایش زائران در سرزمین منا و عرفات صورت گرفته است.

فرهمند تصریح کرد: چادر‌های زائران کشورمان در سرزمین منا و عرفات، علاوه بر اینکه به کولر‌های گازی مجهز است از سقف بلندتری نیز برخوردار است که شدت گرما را کاهش می‌دهد.

وی در عین حال به گرمای هوا در ایام تشریق اشاره و به زائران توصیه کرد دستورالعمل‌های بهداشتی و خود مراقبتی را جدی بگیرند تا دچارگرما زدگی نشوند.

مدیر عملیات حج با بیان این مطلب که امسال هیئت پزشکی با مجوز کشور میزبان در سرزمین منا و عرفات، درمانگاه دایر خواهد کرد، گفت: تیم هیئت پزشکی کشورمان امسال با یک برنامه‌ریزی جدید در عرفات حضور خواهند داشت و انشاالله زائران کشورمان به‌خوبی اعمال و مناسک حج را به‌جا خواهند آورد.

فرهمند با اشاره به اینکه روز به روز بر تعداد زائران بیت الله الحرام در مکه مکرمه افزوده می‌شود، گفت: با توجه به حضور میلیونی زائران از کشور‌های مختلف در مکه مکرمه، پلیس این شهر محدودیت‌های ترافیکی را به اجرا خواهد گذاشت بنابراین زائران در تردد‌های درون شهری، صبر و حوصله بیشتری داشته باشند.

وی همچنین با بیان آمار و ارقامی از آخرین وضع حضور زائران ایرانی در شهر‌های مکه و مدینه گفت: در حال حاضر حدود ۱۷ هزار ایرانی از طریق فرودگاه جده وارد مکه شدند و حدود ۳۵ هزار زائر نیز از هشتم مرداد ماه تاکنون به مدینه سفر کرده و بسیاری از آن‌ها پس از زیارت مسجدالنبی و اماکن مقدسه در مدینه منوره راهی مکه شدند.

مدیر عملیات حج اظهار کرد: زائران کشورمان با ۱۹۸ پرواز شامل ۱۵۲ پرواز ایران ایر و ۴۲ پرواز سعودی به سرزمین وحی سفر کردند و پیش‌بینی می‌شود در عملیات بازگشت حجاج به کشور نیز ۸۰ درصد پرواز‌ها توسط ایران ایر انجام شود.

فرهمند همچنین درباره پرواز‌های برگشت زائران گفت: بازگشت زائران ایرانی پس از انجام مناسک حج از ۱۵ شهریور (از فرودگاه جده) و از ۱۹ شهریور (از فرودگاه مدینه) به مقصد ایستگاه‌های پرواز در کشور انجام خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *