قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت

16:30 - 27 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۱۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۲۹۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ارزش سهام در بازار آسیا و در حالی که به دلیل آشفتگی سیاسی در آمریکا و بعد از عملیات تروریستی در بارسلونای اسپانیا تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امن افزایش یافته، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد افزایش به 1294 دلار و 50 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز 0.41 درصد رشد داشت و به 1293 دلار و 47 سنت رسید.

ارزش سهام های آسیایی همچون سایر بازارهای پرریسک با ذافت همراه بود و به دلیل تردیدها در مورد توانایی ترامپ برای اجرای برنامه اقتصادی اش، دلار نیز شاهد نوسان بود.

پلیس اسپانیا همچنان در جستجوی راننده خودروی ونی است که دیروز در بارسلونا گردشگران را زیر گرفت و موجب کشته شدن دست کم 13 تن شد. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

رابرت کاپلان، رئیس فدرال رزرو شعبه دالاس گفت، بازارهای مالی دارند در مورد ضعف اقتصاد آمریکا هشدار می دهند. بنابراین فدرال رزرو در بررسی افزایش نرخ بهره باید بسیار صبورانه عمل کند.

تعداد شهروندان آمریکایی که هفته گذشته درخواست استفاده از حقوق بیکاری داده اند، به نزدیکی پایین ترین رقم 6 ماه گذشته رسیده و این نشان دهنده کاهش بیشتر میزان بیکاری در اقتصاد آمریکاست که می تواند فدرال رزرو را نسبت به افزایش نرخ بهره تشویق کند.

صورت مذاکرات منتشر شده نشان می دهد، سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا در نشست قبلی خود در 20 جولای نگران افزایش بیش از حد ارزش یورو بودند و هشدار داده اند که وضعیت های تامین مالی آسان «امر تضمین شده ای نیست» و بستگی به سیاست انبساطی بانک مرکزی اروپا دارد.

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، آمریکا و کره جنوبی قرار است هفته آینده رزمایش نظامی مشترکی را برگزار کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *