هیچ پد بالگردی در تهران وجود ندارد/ مسدود کردن بزرگراه‌ها برای فرود اضطراری بالگرد‌های امدادی

6:20 - 28 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۱۰۴
معاون عملیات اورژانس تهران گفت: در حال حاضر هیچ پد بالگردی در تهران وجود ندارد و در مواقع اضطراری مجبور هستیم با هماهنگی راهور بزرگراه ها را مسدود کنیم.

بالگرداسماعیل فراهانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به اینکه تهران دارای ۱۶۰ پایگاه اورژانس است، گفت: در حال حاضر ۲۳ پایگاه امداد جاده ای، یک پایگاه هوایی و ۱۳۶ پایگاه شهری است. براساس مصوبه شورای شهر در سال ۸۴ و کمیته راهبردی فوریت‌های پزشکی باید تعداد پایگاه‌های اورژانس تهران افزایش یابد.

وی ادامه داد: اورژانس تهران باید در سوله‌های مدیریت بحران و ایستگاه‌های آتش نشانی دارای پایگاه باشد و در مورد ساختمان‌های بلند مرتبه هم باید مقررات ملی ساختمان اعمال شود.

به گفته معاون عملیات اورژانس تهران، در ساختمان‌های بلند مرتبه، برج‌ها و مراکز خرید پر تردد باید برای اورژانس جانمایی انجام شود. در غیر این صورت حداقل باید تجهیزات اورژانس در این اماکن مستقر شود تا وقتی که اورژانس سر می‌رسد، اقدامات اولیه توسط ساکنان انجام شود.

فراهانی در مورد میزان کمبود پایگاه‌های اورژانس، گفت: براساس استاندار‌ها به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت باید یک پایگاه اورژانس وجود داشته باشد. با توجه به جمعیت ۱۰ میلیونی تهران، این کلانشهر باید ۴۰۰ پایگاه داشته باشد. در حال حاضر تهران ۲۴۰ پایگاه اورژانس تا خدمات رسانی استاندارد فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه تهران نیاز دارد که هرچه سریع تر این پایگاه‌ها در آن راه اندازی شود، افزود: این موضوعات در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور تصویب شده که تاکنون اجرایی نشده است. در تهران با مشکل کمبود زمین برای پایگاه‌ها روبرو هستیم.

معاون عملیات اورژانس تهران در مورد پایگاه‌های امداد هوایی تهران گفت: در حال حاضر تنها یک پایگاه امداد هوایی در تهران وجود دارد و هیچ پد بالگردی در سطح شهر برای فرود این بالگرد وجود ندارد. براساس برنامه‌ها تهران باید دارای دو بالگرد امدادی و ۵۰ پد فرود باشد. این درحالی است که هیچ پد فرودی در حال حاضر نداریم و اگر اتفاقی رخ دهد، با هماهنگی راهور بزرگراه مسدود و بالگرد فرود می‌آید. این فرود‌ها خطرناک است و می‌تواند مشکلاتی را رقم بزند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *