مراسم گرامیداشت شهید حججی در قم برگزار شد

11:23 - 27 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۰۹۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم پنج شنبه شب با حضور قشر‌های مختلف مردم و خانواده معظم شهیدان در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.
حججیبه گزارش گروه سیاسی ، در این آیین با شکوه که با مرثیه سرایی و سینه زنی و همچنین دعای پر فیض کمیل همراه بود و شخصیت‌هایی همچون آیت الله الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و رئیس مجلس خبرگان رهبری و خانواده آن شهید حضور داشتند استاد حوزه علمیه قم با تجلیل از مقام شامخ شهید حججی اظهار داشت: شهادت یکی از آرزو‌های بزرگ این شهید گرانقدر بود که عاقبت در روز‌های اخیر محقق شد و خداوند بهترین دعا‌ها و عطا‌ها را به او عنایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری افزود: شهید حججی مصداق بارز جهاد و کار جهادی است و زندگی او مملو از کار جمعی بود.

وی اضافه کرد: وقتی به زندگی شهید حججی نگاه می‌کنیم به خوبی می‌بینیم که جمله رهبر معظم انقلاب یعنی آتش به اختیار که مورد جفا واقع شد و خوب معنا و تعبیر به حرف نشد، به شدت معنا پیدا کرده است و شهید با همین عمر کوتاه خود دغدغه فرهنگ و دین مردم را داشت و گاهی می‌رفت در مناطق محروم تا علاوه بر فقر مادی مردم فقر فرهنگی آن‌ها را نیز بر طرف کند.

وی افزود: شهیدی که بعضا از دوستانش نقل می‌کنند کمد لباس او در پادگان به کتابخانه پادگان در نقطه صفر مرزی تبدیل شد و آن طور که در حالاتش نیز بیان می‌شود مساله کتاب و کتاب خوانی را خیلی مهم و حائز اهمیت می‌دانست و همیشه دنبال کار سخت بود و اگر می‌خواست مسئولیت کاری را بپذیرد سخت‌ترین کار‌ها را قبول می‌کرد.

شهید مدافع حرم محسن حججی ۲۵ ساله اهل نجف آباد اصفهان، عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که اعضای گروهک تروریستی داعش در سوریه پس از به اسارت درآوردن وی، سراز پیکر پاکش جدا کردند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *