رفتگری فقیر که حامی کودکان بی بضاعت است

9:59 - 27 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۰۶۶
این رفتگر ۵۶ ساله چینی، با اندک پولی که از راه نظافت شهرش بدست می‌آورد، کاری بزرگ انجام داده، آنچنان که مردم این لقب قهرمان را بر او گذاشته‌اند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، ژائو یونجیو، رفتگر ۵۶ ساله چینی بین اهالی شهرش لقب قهرمان واقعی زندگی را گرفته، انتخابی که به گفته خودش ریشه در کودکی و اطرافیان او دارد.

زمانی که ژائو یک نوجوان ۱۶ ساله بود پدرش فوت می‌کند و مادرش برای تامین مخارج زندگی مجبور شد به سختی کار کند، در این میان کمک همسایه‌ها و حمایت‌های مالی و عاطفی آن‌ها باعث شد تا ژائو و مادرش از آن سال‌های سخت عبور کنند و زندگی خود را سر و سامان دهند. حالا ژائو، با الگو گرفتن از همسایه‌های کودکی‎اش، تمام پس انداز ۳۰ ساله خود را که مبلغی در حدود ۲۵ هزار دلار شده را صرف کمک به کودکان محروم شهرش می‌کند، پولی که با زحمت و کار ۱۶ ساعته در شهرداری بدست آمده و تا کنون هزینه تحصیل ۳۷ کودک بی‎سرپرست را تامین کرده است.

ژائو از ۴ و نیم صبح تا ۹ شب مشغول کار است، با حقوق محدود ۳۵۰ دلار در ماه، که هر چند کم است، اما با مدیریت خوب او ثمره‎ای پربار برایش داشته است.

او می‌گوید؛ تصمیم گرفته‌ام که زندگی خودم را صرف کمک به دیگران کنم.
 
 
 
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: چین میزان رفتگر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *