رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لکه خورشیدی جدید تا ۱۰ روز دیگر قابل رویت است/ رصد با فیلتر مخصوص

14:14 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۹۶۷
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
مدیر انجمن نجوم اهواز از رصد لکه خورشیدی جدید خبر داد و گفت: لکه خورشیدی با عنوان AR۲۶۷۱ با ابزار رصدی قابل رصد است.

لکه خورشیدی جدید تا ۱۰ روز دیگر قابل رویت است/ رصد با فیلتر مخصوصبه گزارش گروه فضای مجازی ،خسرو جعفری زاده، کارشناس نجوم اظهار داشت: به تازگی لکه خورشیدی « AR۲۶۷۱» پدیدار شده است که می توان آن را با ابزار رصدی و فیلتر مخصوص رصد کرد.

وی با بیان اینکه این لکه خورشیدی را می توان از هر جای ایران با ابزار رصدی مشاهده کرد، بیان داشت: از هم اکنون تا ۱۰ روز دیگر این لکه خورشیدی قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به هنگام رصد لکه خورشیدی افزود: می بایست رصد خورشید با فیلترهای مخصوص رصد خورشیدی به نام مایلار انجام شود و استفاده از لوازم غیر ایمن مانند فلاپی، سی دی و ... بسیار خطرناک است.

تصویر لکه خورشیدی « AR۲۶۷۱»

لکه های خورشیدی اولین بار توسط گالیله در سال ۱۶۱۵ رصد شده است. برای رصد خورشید بهتر است از فیلترهای مناسب رصدی مانند مایلار و ND استفاده شود. این فیلترها در جلوی دریچه تلسکوپ نصب می شوند و ایمن‌ترین روش برای رصد خورشید هستند.

بنابراین برای دیدن لکه های خورشیدی باید از ابزار مناسب و افراد متخصص کمک گرفت. نگاه کردن به خورشید با ابزاری مانند دوربین دوچشمی، تک چشمی، تلسکوپ و حتی دوربین عکاسی می تواند به کوری چشم شما دچار شود.

 

 لکه خورشیدی جدید تا ۱۰ روز دیگر قابل رویت است/ رصد با فیلتر مخصوص

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: مهر



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *