پرچم‏‌دار نوکیا ۸ معرفی شد؛ دوربین دوگانه با لنز زایس و فناوری Ozo Audio

12:55 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۹۳۷
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
شرکت HMD Global در نهایت، از اولین گوشی پرچم‌دار اندرویدی نوکیا با نام «نوکیا ۸» رونمایی کرد. این محصول به دوربین دوگانه مجهز شده است و از بهترین مشخصات سخت‌افزاری استفاده می‎کند.
پرچم‏‌دار نوکیا ۸ معرفی شد؛ دوربین دوگانه با لنز زایس و فناوری Ozo Audioبه گزارش گروه فضای مجازی ، شرکت HMD Global در نهایت، از اولین گوشی پرچم‌دار اندرویدی نوکیا با نام «نوکیا ۸» رونمایی کرد. این محصول به دوربین دوگانه مجهز شده است و از بهترین مشخصات سخت‌افزاری استفاده می‎کند.

نوکیا ۸ به نمایشگر ۵.۳ اینچی با پنل IPS LD مجهز شده است که رزولوشن نمایشگر آن، Quad HD یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل خواهد بود. حداکثر روشنایی نیز، ۷۰۰ نیت است و روی نمایشگر با شیشه ۲.۵ بعدی گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است؛ به همین جهت، انحنای خفیفی روی لبه‎‌های صفحه‎نمایش وجود دارد. بدنه گوشی نیز، از جنس آلومینیوم سری ۶۰۰۰ است و بیشترین ضخامت نوکیا ۸ به ۷.۹ میلی‎متر می‌رسد.

گوشی پرچم‎دار جدید نوکیا از استاندارد IP۵۴ برخوردار شده است؛ بدین شکل، بدنه گوشی نسبت به قطرات آب مقاوم خواهد بود و تا حدودی، از نفوذ گرد و غبار به داخل گوشی جلوگیری می‌شود. با این‎حال، مقاومت پرچم‎دار جدید نوکیا به هیچ‌عنوان با گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۸ و آیفون‌های ۲۰۱۶ اپل قابل مقایسه نیست.

مهم‌ترین ویژگی گوشی پرچم‎دار جدید نوکیا، دوربین اصلی آن خواهد بود؛ نوکیا ۸ به دوربین دوگانه با سنسور‌های ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. دو سنسور مونوکروم و رنگی با پیکسل‌هایی به بزرگی ۱.۱۲ میکرومتر و دریچه دیافراگم F۲.۰ نوکیا ۸ را به یکی از بهترین گوشی‌های پرچم‌دار در زمینه عکس‌برداری مبدل خواهد ساخت؛ به این قابلیت، استفاده از لنز‌های دوربین پرداخت شده توسط کارل زایس را نیز اضافه کنید.

دوربین اصلی به لرزش‌گیر اپتیکال (به طور مخفف، OIS) مجهز شده و فوکوس خودکار لیزری نیز، دوربین دوگانه نوکیا ۸ را قدرت‎مندتر می‎سازد. هم‏چنین برای تصویربرداری سلفی، به یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با پیکسل‌هایی به بزرگی ۱.۱۲ میکرومتر محدود خواهید بود؛ دریچه دیافراگم دوربین سلفی، F۲.۰ است و فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز به کاربران در تصویربرداری سلفی هرچه بهتر، کمک خواهد کرد. باید اشاره کرد که برای دوربین سلفی نیز، لنز کارل زایس مورد استفاده قرار گرفته است.

شرکت HMD قابلیت جالبی را برای گوشی نوکیا ۸ درنظر گرفته است که تصویربرداری سلفی و استفاده از دوربین اصلی را به صورت هم‎زمان امکان‌پذیر خواهد کرد. به کمک این ویژگی، صفحه‌نمایش به دو قسمت تقسیم خواهد شد و می‌توانید به صورت هم‎زمان، با شاتر ثانویه تصویر سلفی بگیرید و از دوربین اصلی دوگانه برای عکس‌برداری استفاده کنید. این ویدیو‌ها را می‌توانید به صورت زنده روی فیس‌بوک یا یوتیوب استریم کنید؛ HMD این قابلیت را Dual Sight می‌نامد.

نوکیا ۸ از فناوری صوتی Ozo Audio استفاده می‌کند که ثبت صدای ۳۶۰ درجه را با استفاده از چند میکروفون ممکن می‎سازد. این قابلیت هیجان‌انگیز، نوکیا ۸ را به یک محصول بی‌نظیر مبدل خواهد ساخت که تجربه همه‌جانبه‌ای را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی ۶۴ بیتی، قدرت پردازشی نوکیا ۸ را تأمین خواهد کرد. HMD با گوگل همکاری کرده است و به همین جهت، برنامه Google Photos گالری پیش‎فرض نوکیا ۸ خواهد بود و به فضای نامحدودی برای ذخیره‌سازی ویدئو‌ها و تصاویرتان در فضای ابری دسترسی خواهید داشت. برای نوکیا ۸، هم‌چنین ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته شده است که با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، می‌توانید فضای ذخیره‏‌سازی را افزایش دهید.

مدل پایه نوکیا ۸ به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شده است، اما اگر علاقه‌مند هستید تا فضای رم بیشتری برای اجرای چندین برنامه به صورت هم‌زمان در اختیار داشته باشید و هم‌چنین علاقه‎ای به خرید حافظه میکرو SD مجزا ندارید، می‌توانید نسخه رده‌بالای نوکیا ۸ را با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه انتخاب کنید که البته قیمت بالاتری در مقایسه با مدل پایه دارد.

شرکت HMD Global، نوکیا ۸ را در ماه سپتامبر (شهریور) با قیمت ۶۰۰ یورو عرضه خواهد کرد. سیستم‏‌عامل اندروید نوقا ۷.۱ با کم‎ترین شخصی‎سازی، روی گوشی نوکیا ۸ نصب شده است و هم‎چنین، شرکت سازنده ادعا می‌کند که اندروید O. در آینده‌ای نزدیک برای نوکیا ۸ منتشر خواهد شد. تأمین انرژی لازم برای پردازنده و صفحه‌نمایش ۵.۳ اینچی نوکیا ۸ برعهده یک باتری ۳۰۹۰ میلی‌آمپر ساعت است که از شارژ سریع ۳.۰ کوالکام پشتیبانی خواهد کرد.
 
 
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 
منبع: جی اس ام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *