بهترین سن برای ارتودونسی

12:14 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۹۱۴
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
دبیر علمی ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: سن مناسب ارتودنسی در دختران و پسران بیشترین موفقیت را در ردیف کردن دندان‌ها به همراه دارد.

بهترین سن برای ارتودونسیبه گزارش گروه فضای مجازی ، لیلا صدقی در حاشیه ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: تمایل به خط خنده (هالیوودی) در جامعه زیاد شده، اگر چه داشتن خنده زیبا امری مطلوب است، اما باید توجه شود برای چه فردی این درخواست عملی و برای چه فردی غیر ممکن است.

وی گفت: بسیاری از مراجعه کنندگان به مطب دندانپزشکان اگر چه دندانهای ردیفی دارند، اما برای تغییر رنگ دندان درخواست اعمال زیبایی می‌کنند، اما با توجه به اینکه ما به عنوان دندانپزشک که عملکردی درمانی داریم برخود وظیفه می‌دانیم همکاران و جامعه را نسبت به مخاطبات این موضوع آگاه کنیم.

صدقی با اشاره به اینکه در مواردی اینگونه اقدامات برای بیمار انجام شود که جنبه درمانی دارد گفت: اگر این درمان‌ها شناسایی و به طور صحیح انجام شود عوارضی در پی نخواهد داشت، اما اگر غیراصولی انجام شود و به مرز لثه تجاوز شود با التهاب و آسیب لثه همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر تماس‌های دندانی بیمار بهم بخورد نیز موجب اختلال در تکلم بیمار هم خواهد شد ادامه داد: با رعایت اصول درمانی اعمال زیبایی این گونه اقدامات جنبه درمانی هم پیدا خواهد کرد.

صدقی افزود: درمان‌های ارتودنسی اگر چه بخشی از درمان‌های زیبایی است، اما در بهبود تکلم، بلع و بسیاری از بیماریهای لثه از جمله عفونت‌ها جلوگیری می‌کند.

دبیر علمی ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: مراجعات مرتب از کودکی به دندانپزشک می‌تواند از بسیاری اختلالات دهان و دندان در بزرگی جلوگیری می‌کند.

وی گفت: ارتودنسی در کودکان در حال رشد بین ۹ تا ۱۱ سال و برای پسران بین ۱۱ تا ۱۳ سال بهترین زمان برای گرفتن بیشترین نتیجه است البته تا ۶۵ سالگی هم امکان ارتودنسی خواهد بود.

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: صدا و سیما



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *