عکس نماینده مجلس در دوران اسارت

12:09 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۹۱۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به مناسبت «سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی» از ۵ نماینده آزاده مجلس تجلیل و قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، امروز پنج شنبه ۲۶ مرداد ۹۶ همزمان با سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از ۵ نماینده آزاده، تجلیل و قدردانی شد.

علی لاریجانی و اعضای هیئت رئیسه مجلس ضمن تجلیل از محمد دهقان، علیرضا رحیمی، حسن نوروزی، امیر خجسته و یحیی کمالی پور، ۵ نماینده آزاده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، لوح تقدیر به آن‌ها اعطا کردند.

محمد دهقان نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه طرقبه و شاندیز و عضو فعلی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی است. در تارنمای این نماینده مجلس آمده است: «دکتر محمد دهقان در دی ماه سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی و متوسط در یکی از روستا‌های این منطقه به دنیا آمد و پس از اتمام دوره راهنمایی، تحصیلات متوسطه را با موفقیت در مشهد مقدس به پایان رساند. او که در نوجوانی از مدافعان پرشور انقلاب اسلامی و راه امام (ره) بود؛ پس از شروع جنگ تحمیلی با سایر همرزمانش راهی جبهه‌ها شد و پس از ۲ ۲ ماه حضور در جنگ در حالی‌که سمت فرماندهی گردان مهندسی رزمی سپاه مریوان را در سن ۲۲ سالگی بر عهده داشت در یک نبرد نابرابر و پس از مجروحیت شدید به اسارت مزدوران رژیم بعثی درآمد. وی ۶۴ ماه اسارت در شکنجه‌گاه‌های صدام را به فرصتی مناسب برای تقویت بیشتر اراده و اندوختن گنجینه‌های معنوی و علمی برای خود و سایر اسراء مبدل کرد. تدریس قرآن و نهج‌البلاغه و زبان‌های انگلیسی و عربی از فعالیت‌های مؤثر او در ارتقای روحیه و توان علمی آزادگان به شمار می‌رفت».

تصاویر زیر مربوط به محمد دهقان در دوران اسارت و هنگام بازگشت به میهن اسلامی است.

نماینده مجلس در اسارت + عکس

نماینده مجلس در اسارت + عکس

نماینده مجلس در اسارت + عکس

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *