رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قدرت موشکی را در همه زمینه‌ها به‌ ویژه «بالستیک و کروز» ارتقا خواهیم داد

12:19 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۹۰۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر پیشنهادی دفاع با بیان اینکه در حوزه ارتقا رزم و قابلیت صنایع دفاعی، وزارت دفاع در 4 سال آینده تلاش خواهد کرد تا ضمن حفظ و پایداری توانمندی‌های موجود اهداف عملیاتی برنامه را در همه زمینه‌ها محقق کند، گفت: در این دوره قدرت موشکی را در همه زمینه‌ها به‌ویژه بالستیک و کروز ارتقا خواهیم داد.

امیر حاتمیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، امیر سرتیپ امیر حاتمی در جلسه علنی امروز (پنجشنبه 26 مرداد) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به جایگاه رفیع ایران در هندسه قدرت جهانی اقرار می کنند، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که تلاش دشمنان برای انزوای جمهوری اسلامی ایران نتیجه دلخواهی را برای آنان ایجاد نکرده است.

وی افزود: امروز بسیاری از دولتها که در پی تحریم ایران بودند، در صف ارتباط با ما هستند.

امیر حاتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده و توانسته آن را حفظ کند، گفت: تلاش دشمنان برای تضعیف امر دفاع در ایران و همچنین انعقاد قراردادهای سنگین برخی همسایگان ایران و تبدیل منطقه به انیار سلاح، دو چالش پیش روی وزارت دفاع است.

وزیر پیشنهادی وزارت دفاع دولت دوازدهم با بیان اینکه ما در برنامه پیشنهادی ارائه شده به مجلس به تمام ظرفیتهای داخلی و خارجی کشور توجه کرده ایم، عنوان کرد: حضور آگاهانه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، عامل مهمی در استحکام ساخت دورنی نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

امیر حاتمی در ادامه جلسه اخذ رأی اعتماد خود اظهار کرد: ما از ظرفیت‌های کشور شامل بیش از 100 دانشگاه و 3 الی 4 هزار شرکت خصوصی و دانش‌بنیان بهره‌مند هستیم؛ یقینا استفاده از این ظرفیت‌ها گسترش خواهد یافت و روابط با آنها از حالت کارفرما - پیمانکاری به حالت مشارکت تغییر خواهد یافت؛ در داخل وزارت دفاع آزمایشگاه و زیرساخت‌های ما مورد استفاده سایر بخش‌ها قرار خواهد گرفت.

وزیر پیشنهادی دفاع با اشاره به نکات برجسته برنامه‌های تقدیمی خود تصریح کرد: در حوزه ارتقا رزم و قابلیت صنایع دفاعی، وزارت دفاع در 4 سال آینده تلاش خواهد کرد تا ضمن حفظ و پایداری توانمندی‌های موجود اهداف عملیاتی برنامه را در همه زمینه‌ها محقق کند؛ در این دوره قدرت موشکی را در همه زمینه‌ها به‌ویژه بالستیک و کروز ارتقا خواهیم داد؛ قدرت پدافند هوایی را ارتقا خواهیم داد؛ به سمت قدرت هوایی راهبردی حرکت خواهیم کرد؛ نوسازی و ارتقا قدرت بازدارندگی دریایی را پیگیری خواهیم کرد؛ در نیروهای زمینی با توجه به تهدیدات تروریستی دشمنان و پیگیری جنگ‌های نیابتی از جانب آنها افزایش قابلیت یگان‌های واکنش سریع و بقیه یگان‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مقوله دیپلماسی دفاعی اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا به‌عنوان مکمل دستگاه سیاست خارجی بتوانیم فعالانه در برقراری ثبات و امنیت پایدار در سطح منطقه و جهان نقش‌آفرینی کنیم. هدف اصلی در این حوزه پیگیری و تحقق اهداف سیاست دفاعی کشور با رویکرد بازدارندگی فعال خواهد بود.

امیر حاتمی افزود: روابط دفاعی، حمایت از متحدین، زمینه‌ُسازی مشارکت راهبردی با کشورهای دوست و شرکای بین‌المللی پیگری خواهد شد؛ همچنین مقابله در برابر توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان و در رأس آنها امریکای جنایتکار که هر روزه علیه ملت ایران دسیسه‌چینی می‌کند و اخیراً با وقاحت در امور داخلی ایران دخالت کرده و رویای تعبیرنشدنی تغییر نظام جمهوری اسلامی را مطرح کرده‌اند از اهداف مهم این حوزه است که پیگیری خواهد شد.

وزیر پیشنهادی دفاع بیان داشت: با توجه به قانون محکمی که مجلس در مقابله با تحریم‌های امریکا مصوب کرده‌، بلاتردید حمایت از جبهه مقاومت و رکن رکین مقاومت یعنی نیروی قدس و برادر عزیزمان سردار سرلشگر قاسم سلیمانی که افتخار همه ماست در این عرصه پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری در حوزه خدمات رفاهی و تأمین اجتماعی نیروهای مسلح که دغدغه اکثر نمایندگان است، گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی وزرات رفاه پیشگام بوده و در این حوزه ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی به‌خصوص در صندوق‌های بازنشستگی، شفاف‌سازی نقش سازندگی، هدایت قابلیت‌ها به حوزه‌های متناسب و مورد نیاز کشور، افزایش بهره‌بری در صیانت از دارایی‌های تأمین کننده مطالبات و معیشت کارکنان و بازنشستگان از اولویت‌های اساسی است که پیگیری خواهد شد.

امیر حاتمی گفت: در این دوره تسهیل و تسریع در جابجایی و نوسازی پادگان‌ها به فضای مناسب و هماهنگ با آمایش کشور و نیروهای مسلح دنبال خواهد شد، عملیات پاکسازی میادین مین تقویت خواهد شد، مناسبات سازنده با نیروهای مسلح پیگیری خواهد شد، پشتیبانی حقوقی و نهادینه‌سازی تعامل با مجلس محترم و بقیه ارکان کشور به قوت دنبال خواهد شد.

وزیر پیشنهاد دفاع خاطرنشان کرد: به ‌راستی بر این باورم اعتقاد نمایندگان مجلس و ریاست جمهور در صورت دادن رأی اعتماد و واگذاری مسئولیت خطیر وزارت دفاع به این سرباز انقلاب و نظام که تمام سوابق خدمتی و تحصیلات خود را در حوزه دفاع سپری کرده و در 4 سال اخیر نیز به‌عنوان جانشین وزیر دفاع تجربیات و شناخت عمیق‌تری پیدا کرده‌ام، امانت گران‌سنگی است که این امانت حاصل مجاهدت هزار شهید صنعت دفاعی و تلاش بی‌وقفه همه متخصصین و کارکنان وزارت دفاع است که انشا‌ءالله موجب افزایش وحدت و مشارکت فعال و همه‌جانبه تمامی نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش سپاه با وزارت دفاع خواهد شد و به عاملی برای اقتدار و سربلندی ملت شجاع ایران مبدل خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *