لزوم حساسیت وزیران در انتخاب مدیران روابط عمومی/ انتقاد از عدم تقویت زیرساخت‌های روابط عمومی

9:26 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۸۵۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
دبیر آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران تاکید کرد برای رسیدن به سرآمدی در روابط عمومی و تقویت اطلاع رسانی دولت، وزیران در انتخاب مدیران روابط عمومی، حساس و دقیق باشند.

به گزارش  گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی ششمین دوره آیین سرآمدان روابط عمومی، ، هوشمند سفیدی گفت: عامل مهم در تحقق الگوی سرآمدی در روابط عمومی‌ها، منابع انسانی کارآمد از جمله مدیران روابط عمومی‌ها هستند و در وضعیت کنونی کشور که شاهد استقرار دولت دوازدهم هستیم، انتخاب مدیران روابط عمومی باید بر اساس 4 شاخص علم، تجربه، شخصیت و روحیه خدمت انجام پذیرد و وزیران محترم باید برای تقویت اطلاع رسانی دولت به این عامل، توجه ویژه‌ای کنند.

دبیر آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران وجود مدل توسعه را در روابط عمومی ضروری دانست و اظهار داشت: مدل سرآمدی، مدلی همه جانبه است که به همه عوامل لازم برای موفقیت و اثربخشی توجه دارد و با اجرای این مدل در دستگاه‌های اجرایی، شاهد توسعه پاسخگویی، ارائه خدمات ارتباطی کیفی و افزایش میزان رضایت ذی نفعان خواهیم شد.

وی گفت: در حال حاضر از روابط عمومی‌ها، عملکرد و اثربخشی می‌خواهند، اما به تقویت زیر ساخت‌ها و توانمندسازها توجه نمی‌کنند.

سفیدی نتایج مطلوب را معلول توانمندسازها دانست و تأکید کرد: تجهیز و تأمین منابع مادی، انسانی، فنی، فن آوری و تجهیزاتی روابط عمومی‌ها، گام نخست در این راه است.

اثربخشی برای سرآمدی ضرورت دارد

رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در پیامی به ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، بر توسعه اثربخشی و سنجش آن در یک روابط عمومی سرآمد تأکید کرد.

«بارت. دی. وریس» در این پیام اظهار داشته است: ما هنوز در جایگاهی نیستیم که همه آثار روابط عمومی به اثربخشی کامل شوند، اما ما می‌توانیم یک معیار معادل سازی را داشته که نتایج آثار بر آن اساس مورد ارزیابی قرار گیرد. امروزه، اکثر کارگزاران روابط عمومی می‌دانند با این معیار معادل سازی نمی‌توان نتایج کامل دست یافت. اما همه کارگزاران روابط عمومی تلاش دارند به نتایج قابل سنجش واقعی که ارزش واقعی برنامه و کمپین روابط عمومی را نشان می‌دهد، دست یابند. اطمینان دارم که در آینده نزدیک به اثربخشی کامل دست خواهیم یافت.

برگزاری این رویداد برای کارگزاران روابط عمومی بسیار مهم است و آنان را مصصم تر می‌سازد تا به نتایج قابل سنجش و سرآمد دست یابند همانگونه که اصولاً عملکرد آنها از قبل در راستای اثربخشی و سرآمدی بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *