آزادگان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند/ مرحوم ابوترابی نماد پایداری در دوران اسارت بود

8:48 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۸۴۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادگان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند، گفت: حجت الاسلام و المسلمین مرحوم ابوترابی نمادی برای پایداری در دوران اسارت بودند و نقش بسزایی در روحیه دادن و استواری آزادگان داشتند و برای ایشان علو درجات را طلب می‌کنیم.

///////////////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز (پنجشنبه 26 مرداد) در آغاز جلسه علنی مجلس، با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند.

وی با بیان اینکه این عزیزان عملا در دو جبهه مبارزه کردند، افزود: جبهه نخست در مبارزه و دفاع از میهن اسلامی در مقابل تجاوز رژیم صدام بود و جبهه دوم مبارزه با رژیم صدام در زندان های آن رژیم بود که پایداری این عزیزان در آن دوران باعث فرسایش روحیه رژیم صدام شد.

لاریجانی گفت: مردم ایران همواره قدردان آزادگان جنگ تحمیلی هستند و و برای این عزیزان و خانواده شان آرزوی توفیق می‌کنیم.

رئیس مجلس با گرامیداشت یاد حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی گفت: حجت الاسلام و المسلمین مرحوم ابوترابی نمادی برای پایداری در دوران اسارت بودند و نقش بسزایی در روحیه دادن و استواری آزادگان داشتند و برای ایشان علو درجات را طلب می‌کنیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برخی از همکاران ما در مجلس جزو آزادگان هستند و سالها در اسارت بودند و این میدان مجاهدت را تجربه کرده‌اند؛ آقایان محمد دهقانی، امیر خجسته، یحیی کمالی پور، حسن نوروزی و علیرضا رحیمی از همکاران گرامی ما هستند که سالها در اسارت بودند و امروز در مجلس شورای اسلامی به انقلاب اسلامی یاری می‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *