داستان زندگی حضرت معصومه(س) موضوع کتاب جدید سارا عرفانی

7:30 - 28 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۷۴۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده کتاب "پنجشنبه فیروز‌ه‌ای" گفت: حضرت معصومه (س) ازدواج نکردند اما همواره کودکان شهدای شیعه را به فرزند خواندگی قبول می‌کردند و بسیار کودکانی بودند که از دامان پاک آن حضرت پرورش می‌یافتند.

کودکان بسیاری در دامان حضرت معصومه (س) رشد یافتند/نویسندگان با مشکل معیشت روبرو هستند////////////جمعهسارا عرفانی نویسنده جوان و انقلابی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص فعالیت‌های اخیر خود در عرصه نویسندگی گفت: در حال حاضر نگارش کتابی بر مبنای داستان زندگی "حضرت معصومه (س)" را به پایان رسانده‌ام که به امید خدا به زودی توسط نشر مدرسه راهی بازار خواهد شد.

وی در همین راستا ادامه داد: این کتاب را برای گروه سنی نوجوانان نوشته‌ام و به امید خدا با نام "دختر ماه" به دست خوانندگان خواهد رسید.

نویسنده کتاب پنجشنبه فیروزه‌ای درباره لزوم آموزش و آشناکردن نوجوانان با زندگی امامان تصریح کرد: نگارش چنین آثاری به مثابه الگوسازی است. ما ملزم هستیم کودکان و نوجوانان خود را با زندگی و سیره ائمه معصومین آشنا کنیم.

وی افزود: در این کتاب من سعی کردم به کودکان و نوجوانان نزدیک شوم و همین نزدیکی باعث شد نتوانم چندان از تکنیک‌های نویسندگی استفاده کنم چون در خصوص اینگونه آثار روان و سلیس بودن از تکنیک مهم‌تر است زیرا باید بتوانیم به راحتی با کودک و نوجوان ارتباط برقرار کنیم.

این نویسنده جوان پرداختن به مساله حجاب را از اولویت های خود خواند و تاکید کرد: در این کتاب بخش ویژه‌ای را به مساله حجاب اختصاص دادم. آن حضرت بزرگوار ازدواج نکردند اما همواره کودکان شهدای شیعه را به فرزند خواندگی قبول می‌کردند و بسیار کودکانی بودند که از دامان پاک آن حضرت پرورش می‌یافتند. من هم سعی کردم تاثیری که "حضرت معصومه (س) بر این کودکان می‌گذاشتند را بسیار روان و به دور از شعار در این کتاب بیاورم.

وی در مورد استقبال مردم از کتب مذهبی اضافه کرد: مردم همواره از کتاب خوب استقبال می‌کنند و اگر ما کار خوب بنویسیم مردم آن را دوست خواهند داشت. کتاب باید حرف خوب را در کنار جذابیت و تکنیک درست داشته باشد و اینگونه می‌تواند تاثیر درستی بر جامعه بگذارد. البته بدون شک رسیدن به این مقصود نیازمند حمایت بسیار بیشتر مسئولین فرهنگی است.

عرفانی پرداختن به مشکلات معیشتی نویسندگان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: مهم ترین مشکل نویسندگان در حال حاضر مشکلات اقتصادی است. بسیاری از نویسندگان ما به دلیل مشکلات اقتصادی به جای نوشتن سراغ کارهای دیگر می روند تا امرار معاش کنند. مسئولین ما به نویسندگان اهمیت چندانی نمی‌دهند و بسیار می بینیم در هیچ جا اسمی از نویسندگان برده نشده و مثلاً در برخی برنامه ها همواره از ورزشکاران، بازیگران و سایر هنرمندان دعوت می‌شود و خبری از نویسندگان نیست. مسئولین فرهنگی باید راهکاری برای تسهیل در زندگی نویسندگان ارائه کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *