بهره برداری از مسجد "هفتاد و دو تن" میدان آزادی در آغاز هفته جهانی مساجد

14:22 - 25 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۶۰۲
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح مسجد هفتاد و دو تن در میدان آزادی خبرداد و گفت: این مسجد فرامنطقه‌ای همزمان با آغاز هفته جهانی مساجد جهت بهره مندی هموطنان مسافر و شهروندان افتتاح می‌شود.
مسجد به گزارش گروه جامعه ، مجتبی عبدالهی اظهار داشت: شهرداری تهران در راستای سیاست‌های فرهنگی و مذهبی خود در سال ۹۲ با کارفرمایی شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران قطعه زمینی را به نیت هفتاد و دو شهید کربلا، اختصاص داد تا در ورودی غربی شهر تهران و در مجاورت پایانه تاکسیرانی آن مسجدی ساخته شود.

وی با اشاره به ساخت مسجد هفتاد و دوتن در یکی از مدخل‌های وروردی شهر تهران با کارکرد فرامنطقه‌ای افزود: این مسجد در مجاورت پایانه مترو، اتوبوس، تاکسی، فرودگاه احداث شده که علاوه بر اقامه نماز‌های یومیه، برای برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی وگردهمایی‌ها نیز به دلیل موقعیت مکانی اهمیت خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پروژه به لحاظ ملی و مذهبی و قرارگیری در مجاورت میدان آزادی و ورودی غربی شهر تهران به کارگیری فناوری‌های روز و مصالح مقاوم و متناسب با برج آزادی جهت اجرای نمای ساختمان در دستور کار شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفت.

وی بیان کرد: از جمله مواردی که در ساخت مسجد هفتاد و دو تن به آن‌ها توجه شده است این بوده که این پروژه در حریم برج آزادی قرار نداشته باشد و ساختمان آن نیز از حیث مصالح و دیگر شاخصه‌ها با این برج انطباق داشته باشد و سعی شده این مسجد نماد یک شهر اسلامی باشد.

عبدالهی با بیان اینکه در ساخت مسجد هفتاد و دو تن از فناوری‌های روز و مصالح مقاوم استفاده شده است، ادامه داد: این پروژه دارای چهار طبقه، دو طبقه زیر زمین و دو طبقه همکف و اول و سطح اشغال حدود ۱۲۰۰ متر مربع است.

وی ظرفیت پذیرش نمازگذار در مسجد هفتاد و دو تن را بالغ بر ۶۵۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ایجاد این مسجد با توجه به موقعیت جغرافیایی آن برای مسافران در حال گذر، موجب تشویق مردم برای خواندن نماز اول وقت می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، قابلیت ارایه خدمات شبانه روزی برای مخاطبان را از دیگر امتیازات پروژه مسجد هفتاد و دو تن برشمرد و خاطرنشان کرد: این مسجد در وروردی شهر تهران در مجاورت پایانه مترو، اتوبوس، تاکسی و فرودگاه مهرآباد می‌تواند کارکردی فرامنطقه‌ای در ارایه خدمات به شهروندان و مسافران داشته باشد.

عبدالهی با اشاره به دیگر ویژگی‌های مسجد هفتاد و دو تن، تاکید کرد: این مسجد براساس معیار‌های اسلامی ـ. ایرانی ساخته می‌شود و با توجه به قرار گرفتن آن در مجاورت برج آزادی، معماران این طرح تمام تلاش خود را برای انطباق این پروژه با معماری برج آزادی از حیث رنگ، نوع مصالح و دیگر شاخص‌ها داشته اند، از طرفی کلیت فرم معماری این مسجد بیانی مدرن از معماری سنتی ایران است.
 
انتهای پیام/ 

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *