منصوریان: در مورد میناوند صحبتی ندارم!/ معلوم نیست مقابل سایپا باید هوایی بازی کنیم یا زمینی/ بدانیم جباری می‌تواند به ما کمک کند بازی را با او شروع می‌کنیم

13:36 - 25 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۵۹۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: معلوم نیست کیفیت زمین ورزشگاه تختی چطور خواهد بود و آیا باید روی هوا بازی کنیم یا روی زمین.

به گزارش گروه ورزشی ، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش مقابل سایپا اظهار داشت: ما فردا میهمان تیم سایپا هستیم، آخرین خبری که به من دادند بازی در ورزشگاه تختی انجام می‌شود و امیدوارم بازی خوبی انجام شود. هرچند کیفیت زمین خوب نیست، اما من مطمئنم بازی زیبایی برگزار می‌شود. سایپا و استقلال هر دو فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارند. اگر کیفیت زمین اجازه دهد قطعاً هر دو تیم فوتبالی بهتر از این را به نمایش می‌گذارند، سایپا تیم جوانی دارد و ان‌شاءالله بتوانیم با کسب سه امتیاز مسیر روبه‌رشدمان را ادامه دهیم.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اظهارات مهرداد میناوند علیه او و مهدی رحمتی گفت: در این مورد صحبتی ندارم و فقط راجع به مسائل فنی صحبت می‌کنم.

منصوریان در واکنش به اظهارات صمد مرفاوی مبنی بر اینکه استقلال به دلیل گرفتن سه امتیاز مالکانه بازی می‌کند، گفت: هر مربی دوست دارد که برای سه امتیاز بازی کند. اینکه مالکانه بازی می‌کنیم این شانس را می‌دهد که سه امتیاز را بگیریم. طبیعی است که تیم ما بخواهد با بازی مالکانه سه امتیاز را بگیرد، اما نحوه گرفتن سه امتیاز از نظر مربیان متفاوت است. استقلال هواداران میلیونی دارد و آنها باید از نحوه بازی لذت ببرند. سال گذشته با بازیکنان جوان، دلاورانه و جانانه بازی کردیم، اما تیم باید به نحوی بازی کند که هوادار از دیدن بازی آن لذت ببرد و اطمینان داشته باشد که به خاطر بازی خوب و مالکانه قصد گرفتن سه امتیاز را دارد.

وی در مورد وضعیت مصدومان تیم استقلال تصریح کرد: روز گذشته جلسه‌ای دو ساعته با دکتر امین نوروزی برگزار کردیم. خوشبختانه روند بازگشت مصدومان ما خوب است و از تیم پزشکی‌مان تشکر می‌کنیم. تشکر دیگری به خاطر دید مثبت کمیته پزشکی به تیم ملی داریم. معمولاً کمیته‌های پزشکی تا پایان مراحل درمانی بازیکنان را خودشان زیر نظر می‌گیرند، اما باشگاه ما در این زمینه با تیم ملی همکاری می‌کند. قرار است جلسه‌ای با حضور من، کارلوس کی‌روش، گروه پزشکی استقلال و تیم ملی برگزار شود تا بین استقلال و تیم ملی تعامل وجود داشته باشد و این تعامل بتواند هم به استقلال و هم به تیم ملی کمک کند، ما این قول و قرار را گذاشتیم که اگر بازیکنان‌مان در لیست بزرگسالان قرار می‌گیرند با هماهنگی تیم ملی جلو بروند، نمونه‌اش امید ابراهیمی بود که با هماهنگی کادرپزشکی استقلال تحت نظر گروه پزشکی تیم ملی بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: ابراهیمی دو روز پیش در تمرینات ما حضور یافت و فکر می‌کنم در تعطیلات اردوی تیم ملی آماده‌تر شود، فرشید اسماعیلی، پادوانی و باقری هم به تمرینات تیم بازگشته‌اند و تنها منتظر بازیکنی هستیم که کتفش را جراحی کرده است. من از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. فشار تمرینات به خاطر اینکه بدنسازی را در کنار زمین چمن انجام می‌دهیم، بالاست و همه بازیکنان به خصوص بزرگ‌ترهای تیم انعطاف خوبی نشان می‌دهند.

منصوریان در مورد اینکه زمین ورزشگاه تختی کیفیت لازم را ندارد، خاطرنشان کرد: پیش از آغاز فصل از سعید فتاحی خواهش کردم که بازی‌ها در تختی برگزار نشوند. سایپا و نفت تهران علاوه بر ما با تیم‌های دیگر هم بازی می‌کنند، از قضا این دو تیم روی زمین فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذارند. در این زمینه مقصر سازمان لیگ و یا مسئولان ورزشگاه تختی نیستند. متأسفانه بودجه‌ای به این ورزشگاه اختصاص داده نمی‌شود که زمینش مانند ورزشگاه آزادی باشد. چمن ورزشگاه آزادی مانند ورزشگاه‌های مدرن آماده هر دیداری است، برای آن یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه کردند و سالی 250 میلیون تومان هزینه نگهداری‌اش است.

وی تصریح کرد: ما جزئیات را نمی‌بینیم و کلیات را می‌بینیم. برخی مواقع هم زیادی به کلیات نگاه می‌کنیم، بنابراین بالانسی دیده نمی‌شود. معلوم نیست کیفیت زمین برای بازی فردا چطور خواهد بود و آیا باید روی هوا بازی کنیم یا روی زمین. ممکن است این زمین به بازیکنان ما آسیب بزند و هواداران نتوانند از بازی لذت ببرند. فتاحی به من گفت که امسال زمین خوب خواهد شد، اما می‌دانم که زمین خوب نخواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در رابطه با فرصت AFC به ایران برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تصریح کرد: فوتبال ایران از لحاظ سخت‌افزاری تأیید شده و تنها مسائل مالی است که حل نشده. عمده تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بدهکارند، برای صدمین بار در نشست خبری می‌گویم که تنها راه نجات لیگ ما برای اینکه پول زیرمیزی یا پول سیاه ندهیم، روبه‌رو کردن باشگاه‌ها با سازمان مالیاتی است، ورزشکار نباید مالیات بدهد و طرف حساب باید باشگاه باشد. مدیریت باشگاه برای مدیران جذاب است و آنها باید تعهد بدهند که اگر مالیات پرداخت نشود، ممنوع‌الخروج خواهند شد. بنابراین گفته‌ام که مالیات را باید در اختیار باشگاه قرار دهند و نباید پولی را که طرف نگرفته برای آن مالیات بپردازد.

منصوریان افزود: به تاج گفتم که روابط نباید جای ضوابط را بگیرد. امسال هم تیم‌ها مجوز را گرفته‌اند، به تاج می‌گویم وقتی جنسی را می‌خواهی از خارج از کشور بگیری، باید گارانتی بدهی. این گارانتی را بانک می‌گیرد تا هر وقت نتوانست پولش را بگیرد از طریق گارانتی بپردازد، کاری که آلمانی‌ها هم انجام می‌دهند که اگر قصد دارند فلان مبلغ هزینه کنند به اندازه آن گارانتی بگذارند. باشگاهی مانند نفت تهران به من و مجموعه‌ای که کار می‌کردیم یک قِران پول نداده، سال گذشته هم علی دایی و اعضای تیمش بخش اعظمی از پول خودشان را نگرفته‌اند. از قضا تیم نفت باید در آسیا هم شرکت کند، مجوز این تیم را نه تنها باطل نکردند بلکه به راه خود ادامه می‌دهد. باز هم می‌گویم امسال که هیچ برای سال آینده اگر قرار است تیمی مثلاً بودجه 30 میلیاردی داشته باشد به اندازه همین مبلغ گارانتی بدهد. نباید بگوید به خاطر فلان شخص مجوز بدهید.

وی در خصوص وضعیت مطالبات هرایر مگویان که به نظر می‌رسد دردسرساز خواهد شد، گفت: به باشگاه گفته‌ام که با اسپانسرها جلسه بگذارند و این مشکل را حل کنند. با ادموند اختر، مدیربرنامه‌های این بازیکن که هم‌بازی سابق من بوده صحبت خواهیم کرد. هرایر مگویان برای استقلال زحمت کشیده است، اما به نقطه‌ای رسیده بودیم که با جذب منتظری و حضور پادوانی باید روی نیروهای جوان سرمایه‌گذاری می‌کردیم. ما نگران این مسئله نیستم و مدیرعامل باشگاه آن را از طریق اسپانسرها حل خواهد کرد. ادموند را صدا خواهیم زد تا در این مشکل به توافق برسیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در رابطه با وضعیت مجتبی جباری و اینکه آیا امکان دارد در بازی فردا از ابتدا به میدان برود، گفت: اگر شرایط  جباری خوب باشد با او شروع خواهیم کرد. برای فردا دغدغه زمین را داریم که ممکن است به بازیکنان آسیب برساند، با این حال اگر بدانیم که جباری می‌تواند به ما کمک کند با او شروع خواهیم کرد. مجتبی کار بدنی را فوق‌العاده پیش برده و ایده‌آل تمرین می‌کند. ما به او به‌عنوان نقطه عطف نگاه می‌کنیم. او نشاط و طراوت تیم ما است و کارهایی می‌کند که شاید آن کارها را در سه چهار بازیکن ببینیم. مجتبی را به عنوان استراتژی تیم می‌بینیم و شاید اگر شرایط مهیا باشد از ابتدا با او شروع کنیم.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *