رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم درنظر گرفتن راهکار‌های مناسب جهت انتقال فرهنگ مهدویت/ تربیت نسل زمینه ساز ظهور امام دوازدهم (عج)

13:33 - 27 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۵۹۳
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به لزوم درنظر گرفتن راهکار‌های مناسب جهت انتقال فرهنگ مهدویت، از تربیت نسل زمینه‌ساز ظهور امام دوازدهم (عج) سخن گفت.
امام زمانمحمدرضا کربلایی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: پس از اینکه افراد معنای انتظار را به معنای واقعی درک کردند، باید راهکار‌های درستی را جهت انتقال مفهوم انتظار و فرهنگ مهدویت به نسل‌های آینده پیدا کنند.
 
وی ادامه داد: درحقیقت انتقال دادن مفهوم انتظار به نسل‌های جدیدتر و بچه‌هایی که در زمره فرزندان ما قرار می‌گیرند فعالیتی مهم است که در انجام دادن آن باید هرچه بیشتر ظرافت و دقت مدنظر قرار بگیرد.
 
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: درحقیقت افراد با انتقال فرهنگ مهدویت، در راستای انتقال بخشی از فرهنگ دین گام بر می‌دارند از این رو با در نظر گرفتن ابعاد مختلف این قضیه باید هرچه کامل‌تر و جامع‌تر در این مسیر حرکت کنند.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که در روند انتظار و تربیت نسل برخوردار از فرهنگ مهدویت اهمیت دارد، این است که باید توجه کنیم نسلی را تربیت کنیم که زمینه‌سازان ظهور حضرت قائم (عج) باشند.
 
کربلایی یادآور شد: بدون تردید ظهور امام دوازدهم (عج) مستلزم فراهم کردن شرایط و زمینه‌های لازم است از این رو انسان‌های منتظر علاوه بر اینکه خود از چنین خصوصیاتی برخوردارند باید در جهت انتقال چنین مفاهیمی به نسل جدید هرچه جدی‌تر گام بردارند.
 
وی توضیح داد: جهت انتقال فرهنگ مهدویت ابتدا باید تلاش کنیم شرایط موجود را پیش روی فرزندانمان ترسیم کنیم و سپس شرایط مطلوبی را که در زمان ظهور امام زمان (عج) باید فراهم باشد را برایشان شرح دهیم. با ترسیم این دو وضعیت و ارائه راهکار‌های لازم نسل جدید تا اندازه‌ای به فعالیت‌هایی که باید انجام دهد، آگاه می‌شود.
 
این کارشناس علوم قرآنی اظهار کرد: در راستای تربیت نسل جدید برای درونی شدن فرهنگ انتظار در اندیشه آن‌ها ابتدا باید فضا به گونه‌ای فراهم شود که خود جوانان و نوجوانان علاقمند به مطالعه، تحقیق و جستجو در این زمینه باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت به اندازه‌ای از جذابیت برخوردار است که افراد با گام برداشتن در این عرصه به آن علاقمند می‌شوند ضمن اینکه چنین فرهنگی سرشار از دلایل عقلی و منطقی است.
 
درباره موضوع انتظار فرج همچنین می‌توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

دعا‌هایی جهت ارتباط با امام زمان (عج) / منتظر ظهور و ایجاد آمادگی در دیگر انسان‌ها
 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *