سوره‌ای برای افزایش نیروی بدنی

20:30 - 27 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۴۴۴
تعداد نظرات: ۴ دیدگاه
در متن زیر به سوره مبارکه "هود" به عنوان سوره‌ای برای افزایش نیروی بدنی می‌پردازیم.

سوره هودبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سوره مبارکه "هود" یازدهمین سوره قرآن مجید و مکی است. این سوره 123 آیه دارد.

هود(ع)نام پیامبرى است كه بر قبیله عاد مبعوث گردیده است. قوم هود در اثر عدم قبول دعوت حضرت هود(ع) و سر آمدن مهلت الهى، دچارعذاب الهى شدند و از بین رفتند.

آيـات ايـن سـوره به روشنى اين امر را اثبات مى كند كه مسلمانان هرگز نبايد به خاطركـثـرت دشـمـنـان و حـملات شديد آنان ميدان را خالى كنند، بلكه بايد هر روز بر استقامت خويش بيفزايند.

به همين دليل در حديث معروفى مى خوانيم كه پيغمبر اكرم (صلى اللّه عليه و آله و سلّم )فرمود: شيبتنى سورة هود؛ سوره هود مرا پير كرد!

و يـا ايـنـكـه هـنـگـامـى كـه يـارانـش عـرضـه داشـتـند آثار پيرى زودرس در چهره شما اى رسولخدا نمايان شده ، فرمود: شيبتنى هود و الواقعة؛ سوره هود و واقعه مرا پير كرد! و در بـعـضـى از روايـات سـوره مـرسلات و عم يتسائلون و تكوير و غير آن نيز اضافه شده است .

از ابـن عـبـاس در تـفـسـيـر ايـن حـديـث چـنـيـن نـقـل شـده كـه: مـانـزل عـلى رسـول الله (صـلى اللّه عـليه و آله و سلّم ) آية كان اشد عليه و لا اشق من آيةفـاسـتـقم كما امرت و من تاب معك؛ هيچ آيه اى بر پيغمبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) شـديـدتـر و دشـوارتـر از آيـه اسـتـقـم كما امرت و من تاب معك ... (استقامت كن آنچنان كه دستور يافته اى و همچنين كسانى كه با تو هستند) نبود.

فضیلت سوره :

روایت از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم: «هرکه سوره هود را قرائت کند ده برابر تعداد کسانی که به حضرت نوح ایمان آورده اند یا تکذیبش کرده اند و نیز به تعداد موافقان و مخالفان حضرت هود، صالح، شعیب، لوط، ابراهیم و موسی به او پاداش داده خواهد شد و چنین کسی در رستاخیز سعادتمند خواهد بود.»

امام باقر علیه السلام فرموده اند: «هر که این سوره را در هر جمعه قرائت نماید، خداوند در روز قیامت در زمره پیامبران مبعوث خواهد شد و گناهانش به او شناسانده نخواهد شد.»

آثار و برکات سوره

1) افزایش نیروی بدنی

نقل از امام صادق علیه السلام: «هرکس این سوره را بر پوست آهو بنویسد و آن را همراه خود داشته باشد خداو.ند به او نیرو و یاری عنایت می کند و اگر صد مرد با او مبارزه کند خداوند ایشان را یاری کرده و پیروزشان می کند و هر کس او را می بیند می ترسد.»

2) برای جلوگیری از خطرات دریایی

برای حفظ کشتی از خطرات دریایی آیه 41 این سوره را بر لوحی نوشته و بر جلوی کشتی نصب کنند.

3) برآورده شدن حاجات

جهت هر حاجتی سوره هود را 13 بار بخواند.

 



مینا۳۷ساله ازتهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
0
ممنونم خیلی عالی بودخداخیرتونبده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
0
0
التماس دعا
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
0
0
الان پوست آهو از کجا گیر بیارم
نمیش روی کاغذ بنویسم همراهم باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
1
0
سلام
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *