زبان نهفته کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری دارد

9:30 - 25 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۴۲۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
محمدحسین نیرومند داوربین الملل طنز و کاریکاتور«همه مسئولیم» گفت: کاریکاتور به عنوان یک هنر که سه اصل اغراق، بزرگنمایی و کمدی در آن نهفته است با زبان پنهان اما برنده خود می‌تواند در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری داشته باشد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدحسین نیرومند، مدیر سابق کیهان کاریکاتور، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: باید مسئولان فرهنگی استان از دستاوردهای برگزاری جشنواره‌ها در استان آگاه باشند.

وی افزود: اگر مسئولان استان متوجه شوند که با برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها هنرمندان بسیاری از نقاط گوناگون دنیا در آن شرکت می‌کنند، درنتیجه نام شهر و استان در سراسر ایران و دنیا مطرح شده و در فرهنگ و زندگی مردم تأثیر فرهنگی بسیاری به جا می‌گذارد، در راستای ارتقای جشنواره دوشادوش مسئولان برگزاری جشنواره گام برمی‌دارند.

این استاد هنرهای تجسمی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اضافه کرد: اینکه دور از پایتخت، شهری توانسته جشنواره‌ای با ماهیت بین‌المللی برگزار کرده و مخاطب جهانی پیدا کند جای بسی قدردانی و تحسین است.

وی ادامه داد: پشتکار و همت برگزارکنندگان جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی سبب شده این جشنواره هر دوره نسبت به دوره قبل به‌صورت جدی‌تر و چشمگیرتر برگزار شود که این مسئله توفیقی برای شهر و استان محسوب می‌شود.

نیرومند در ادامه با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی به مسئولیت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: کاریکاتور به عنوان یک هنر که سه اصل اغراق، بزرگنمایی و کمدی در آن نهفته است با زبان پنهان اما برنده خود می‌تواند در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری داشته باشد.

وی در ادامه با دعوت از هنرمندان و هنرجویان عرصه کاریکاتور برای شرکت در این جشنواره، خاطرنشان کرد: حتماً دوستان و هنرمندان را به شرکت در جشنواره ترغیب می‌کنم؛ چراکه شرکت هنرمندان در جشنواره سبب ارتقای سطح کیفی و کمی آن شده و انگیزه برگزارکنندگان جشنواره را افزایش می‌دهد.

گفتنی است هشتمین جشنواره سراسری حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی و شعار «همه مسئولیم» شهریورماه امسال برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا 20 مردادماه سال جاری است.

همه مسئولیم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، همه مسئولیم برای خرید و حمایت از کالای داخلی باکیفیت، همه مسئولیم برای مبارزه با قاچاق کالا، همه مسئولیم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، همه مسئولیم به‌ویژه کارآفرینان، جوانان و نخبگان برای رونق تولید، اشتغال و اقتصاد، همه مسئولیم برای مبارزه با واردات کالاهایی که در داخل به قدر کافی تولید می‌شود و سایر موضوعات مرتبط محورهای هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی به شمار می روند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *