اربعین حسینی پیامد‌های جهانی و بین المللی دارد

18:12 - 24 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۳۳۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: اربعین حسینی پیامد‌های جهانی و بین المللی دارد. اربعین حسینی یک حرکت وحدت بخش، سیاسی و اجتماعی است، اربعین حسینی نمایش قدرت اسلام و اهل بیت(ع) است.
اربعینبه گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کهکیلویه و بویراحمد،فتاح محمدی در نشست ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه، اربعین حسینی نمایش و نماد قدرت اسلام و وحدت و یکپارچگی مظاهر مختلف اسلامی و قدرت سیاسی و معنوی امت اسلامی است آن هم در شرایطی که ناامنی در منطقه و برخی از کشور‌های همسایه وجود دارد، افزود: همه دستگاه‌های امنیتی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و خدماتی با استفاده از تجربیات گذشته با مشارکت مردم در تسهیل برگزاری مراسم اربعین همکاری کنند.

معاون امنیتی استانداری با بیان اینکه، سازمان حج و زیارت استان با کمک دستگاه‌های اجرائی و فرهنگی برنامه ریزی جامع و مفیدی برای کاروان‌های اربعین داشته باشد، گفت: امکانات لازم جهت ساماندهی و اسکان زایران استان در مقصد فراهم شود و بازدید از منطقه خوزستان جهت بهبود وضعیت اعزام، اسکان، پذیرایی و استراحت زایران محیاء گردد.

محمدی با بیان اینکه، صدا و سیما در ارتباط با اربعین حسینی بسیار نقش سازنده و موثری داشته که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد، تصریح کرد: اربعین حسینی علاوه بر پیامد‌های مذهبی، ملی و جهانی، یک موضوع حیثیتی است و در این خصوص صدا و سیما نقش نخست را برعهده دارد.
 
وی بر ضرورت برگزاری میزگرد و سمینار توسط صدا و سیما با موضوع اعزام زائران و آموزش چگونگی ثبت نام تاکید کرد و افزود: از هم اکنون برای تشکیل اکیپ‌های خدمت رسانی به مردم اعم از هلال احمر، گروه‌های پزشکی و ... برنامه ریزی شود.

معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استانداری اظهار داشت: برنامه اعزام زائران به اربعین حسینی یک برنامه مردمی است و ضرورت جلب حمایت مردم و اصناف در این برنامه احساس می‌شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هم اربعین حسینی را نماد و عزت امت اسلامی دانست و افزود: مراسم اربعین از جمله برنامه‌های مهم کشور از نظر سیاسی، مذهبی و امنیتی محسوب می‌شود که باید با برنامه ریزی مناسب این مراسم را به بهترین نحو ممکن در استان انجام داد.

سیداحمد نشاطی اظهار داشت: پنج هزار زائر از استان در اربعین حسینی به کشور عراق اعزام می‌شوند.

نشاطی با بیان اینکه، ارکان ستاد و رؤسای کمیته‌های ستاد اربعین حسینی مشخص شده است، تاکید کرد: فعالیت کمیته‌های هفت گانه ستاد اربعین حسینی از هم اکنون آغاز شود.

وی نسبت به برنامه ریزی دقیق و اطلاع رسانی برای زمان نام نویسی زائرین تاکید کرد و با بیان اینکه، ثبت نام زائران متقاضی در سامانه ضرورت دارد، افزود: متقاضیان هم می‌بایست نسبت به درخواست و صدور گذرنامه اقدام کنند، زیرا دریافت گذرنامه شرط صدور ویزاست.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *