ساخت و ساز بزرگترین و مجهزترین هتل جهان توسط سعودی‌ها+عکس

16:42 - 24 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۲۸۲
عربستان قصد دارد مراحل ساخت هتل بزرگی را که پس از حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام متوقف شده بود، از سر بگیرد.
از سرگیری ساخت بزرگترین هتل جهان در عربستانبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از رویترز، عربستان سعودی قصد دارد ساخت هتل بزرگ «ابراج کدی» در مکه به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار را که عملیات احداث آن در سال ۲۰۱۵ به دلیل مشکلات مالی و سقوط جرثقیل در داخل مسجدالحرام متوقف شده بود، به زودی از سر بگیرد.

هتل ابراج کدی که از سوی برخی منابع، بزرگترین هتل جهان نامیده شده دارای ۱۰ هزار اتاق، ۷۰ رستوران، چندین جایگاه برای فرود هلی‌کوپتر و بخشی مختص خانواده سلطنتی عربستان خواهد بود.

به نظر می‌رسد عربستان سعودی در نظر دارد مجددا بودجه این کشور را روی پروژه‌های اقتصادی از جمله گردشگری صرف کند؛ این مسئله به نفع «گروه سعودی بن لادن» است که مسئولیت ساخت هتل مذکور را بر عهده دارد.

گروه سعودی بن لادن، یکی از بزرگترین شرکت‌های هلدینگ عربستان سعودی در زمینه ساخت و ساز بنا‌ها و ساختمان‌های تجاری محسوب می‌شود که به دنبال کاهش درآمد‌های صادراتی کشور پس از نزول شدید بهای نفت، به شدت ضربه خورد.

یکی از اعضای گروه سعودی بن لادن اعلام کرد: دولت عربستان قصد دارد بخشی از بودجه خود را به تکمیل پروژه‌های اصلی کشور اختصاص دهد.

آنطور که بانک‌های عربستان سعودی پیش‌بینی کرده‌اند گروه سعودی بن لادن حدود ۳۰ میلیارد دلار بدهی دارد. یکی از بانکدار‌های سعودی اعلام کرد: وزارت دارایی عربستان سعودی بودجه مالی برای ساخت این هتل بزرگ را فراهم می‌کند که این یک نکته مثبت برای صنعت بانکداری کشور محسوب می‌شود.

در سال جاری میلادی منابع مالی عربستان سعودی در پی افزایش ب‌های نفت و کاهش هزینه‌های سنگین افزایش یافته است. کسری بودجه دولت عربستان در بازه زمانی آوریل تا ژوئن سال جاری میلادی به ۴۶.۵ میلیارد ریال (۱۲.۴ میلیارد دلار) کاهش یافته است. در سال گذشته میلادی در همین بازه زمانی، کسری بودجه عربستان حدود ۵۸.۴ میلیارد ریال برآورد شده بود.

عربستان سعودی قصد دارد با ایجاد تغییراتی مثبت در حوزه گردشگری، اشتغالزایی کند و وابستگی کشور را به صنعت نفت کاهش دهد. مراسم حج هر ساله حدود ۲ میلیون زائر را به مکه مکرمه جذب می‌کند و دولت عربستان سعودی قصد دارد با ایجاد اصلاحات اقتصادی، این رقم را تا سال ۲۰۲۰ به ۲.۵ میلیون نفر برساند.

تاکنون زمان دقیق افتتاح هتل «ابراج کدی» مشخص نشده است؛ اما یک منبع آگاه اعلام کرد احداث این هتلِ نیمه‌کاره به دست‌کم دو سال و نیم زمان نیاز دارد.

در پروژه توسعه مسجدالحرام در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ (۲۰ شهریور ۹۴)، یک دستگاه جرثقیل در محوطه مسجدالحرام سقوط کرد که باعث مرگ ۱۰۷ نفر و جراحت ۲۳۸ نفر شد. اکثر جانباختگان از کشور‌های هند، پاکستان، اندونزی و ایران بودند. گروه سعودی بن لادن مأموریت پروژه توسعه مسجدالحرام را بر عهده داشت.
 
 
 ازسرگیری ساخت بزرگترین هتل جهان در عربستان

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *