آزادگان از امتحان بزرگ اسارت سرفرازانه بیرون آمدند

13:49 - 24 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۲۳۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آزادگان عزیز از امتحان بزرگ خود سرفرازانه بیرون آمدند و افتخار ابدی را برای خود و کشور به ارمغان آوردند.

آزادگان از امتحان بزرگ اسارت سرفرازانه بیرون آمدندبه گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسنی» در مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش که با حضور امیر سرتیپ شاه صفی فرمانده نیروی هوایی و جمعی از فرماندهان، روحانیون و مسئولان نهاجا در هتل نیروی هوایی برگزار شد، اظهار داشت: توجه به نقش و سهم آزادگان عزیز در عزت و افتخارات کسب شده هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم است چرا که ما بخش عمده ای از عزت و افتخار خود را مدیون فداکاری‌ها، جانبازی‌ها، دلاوری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و آزادگانمان هستیم.

وی افزود: هرگز نباید فراموش کرد که نقش آزادگان بسیار تعیین کننده ‌است و اگر سهم و نقش ایشان را از عزت و افتخار ملی جدا کنیم این افتخار ناقص خواهد شد. بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشیم که همان‌قدر که خود را مرهون و مدیون فداکاری‌های رزمندگانمان در عرصه نبرد می‌دانیم به همان میزان؛ آرامش، آسایش و اقتدار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود و عزت و سرافرازی جهانی خودمان را نیز مدیون آزادگان عرصه‌های نبرد می‌دانیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه سخنان خود با اشاره به عبارت «یُدرک و لایوصف» عنوان کرد: موضوعات و مفاهیمی وجود دارد که درک‌کردنی هستند، اما قابل توصیف نیستند. غم و شادی، راحتی و سختی نیز مفاهیمی از این دست هستند. بنابراین تا آدمی اسارت و رنج‌های حضور در چنگال دشمن نانجیب را با همه وجود لمس نکند، نمی‌‌تواند متوجه شود که آزادگان ما چه کشیده‌اند. بسیاری از رنج‌هایی را که این بزرگان تحمل کرده‌اند نه خودشان عنوان کرده‌اند و حتی اگر بازگو کنند نیز ما قادر به درک آن نخواهیم بود.

وی ادامه داد: بی‌حرمتی‌ها، ناجوانمردی‌ها و نانجیبی‌های فراوانی از سوی دشمن بعثی نسبت به اسرای ما اعمال شد اما این عزیزان از امتحان بزرگ خود سرفراز بیرون آمدند و افتخار ابدی را برای خود و کشور به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام محمد حسنی در پایان گفت: ما همه می‌دانیم که آزادگان چه حماسه‌هایی آفریدند اما لازم است این غیرت و مردانگی را برای نسل جوان که جنگ را تجربه نکرده اند بازگو کنیم چرا که آنها صاحب میراث این آزادگان هستند و اگر از این حقایق آگاه نباشند نمی‌توانند از امانت بزرگی که به دستشان سپرده شده است به خوبی پاسداری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *