سومین همکاری مشترک شهاب حسینی با پیمان معادی/سعید روستایی به اسکار فکر می‌کند؟+عکس

15:00 - 24 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۲۱۰
دومین فیلم "سعید روستایی" کارگردان جوان سینمای ایران که با فیلم "ابد و یک روز" توانسته بود جوایز و فروش خوبی را نصیب خود کند با نام "متری شیش و نیم" به سومین همکاری "شهاب حسینی" و "پیمان معادی" در مقام بازیگر خواهد انجامید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، دومین فیلم "سعید روستایی" کارگردان جوان سینمای ایران که با فیلم "ابد و یک روز" توانسته بود جوایز و فروش خوبی را نصیب خود کند با نام "متری شیش و نیم" به سومین همکاری "شهاب حسینی" و "پیمان معادی" در مقام بازیگر خواهد انجامید.

سومین همکاری مشترک شهاب حسینی با پیمان معادی

این فیلم برای سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد و تاکنون بازی این دو بازیگر سینمای ایران در آن قطعی شده است. روستایی سال گذشته در جشنواره فیلمی نداشت اما نگارش فیلمنامه فیلم "سد معبر" را بر عهده داشت.

معادی و حسینی با بازی در این فیلم برای سومین بار روبروی یکدیگر خواهند ایستاد. این دو بازیگر سینما پیش از دو بار برای بازی در فیلم‌های اصغر فرهادی مقابل یکدیگر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

سومین همکاری مشترک شهاب حسینی با پیمان معادی

"درباره الی" اولین فیلم مشترک معادی و حسینی به نویسندگی و کارگردانی "اصغر فرهادی" بود. در این فیلم معادی برای اولین بار به سینمای ایران معرفی شد. وی در این فیلم کاملاً در خدمت اثر عمل کرده و همچون سایر بازیگران این فیلم بازی روانی ارائه داد.

این فیلم اولین تجربه همکاری حسینی و معادی محسوب می‌شد که توانست افتخارات داخلی خوبی را هم برای آن به همراه بیاورد. درباره الی جوایز اصلی فیلم فجر را در آن سال به خود اختصاص داد و علاوه بر آن خرس طلایی جشنواره فیلم برلین را از آن فرهادی کرد اما برای این دو بازیگر جایزه‌ای به همراه نداشت.

سومین همکاری مشترک شهاب حسینی با پیمان معادی

دومین همکاری مشترک معادی و حسینی باز هم به اثری از اصغر فرهادی ختم شد. "جدایی نادر از سیمین" دومین اتفاق هنر مشترک این دو بازیگر سینمای ایران بود.

حسینی و معادی که با درباره الی شهرتی جهانی را به دست آورده بودند این بار در موفق‌ترین فیلم فرهادی به ایفای نقش پرداختند و در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی جوایز زیادی را به خود اختصاص دادند.

سومین همکاری مشترک شهاب حسینی با پیمان معادی/روستایی به دنبال کسب جایزه اسکار+عکس

جدایی نادر از سیمین برای اولین بار توانست جایزه اسکار را به یک کارگردان ایرانی برساند. این فیلم علاوه بر اسکار، جوایز گلدن گلاب، برلین، آسیا پاسفیک، بوستون، سزار و فجر را از آن خود کرد. معادی و حسینی برای این فیلم جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را از آن خود کردند و حسینی به خاطر بازی در این کار دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

پس از آن حسینی و معادی به صورت جداگانه در دو فیلم موفق سینمای ایران طی سالهای گذشته به ایفای نقش پرداختند.

 شهاب حسینی در فروشنده

شهاب حسینی با بازی در فیلم "فروشنده" بار دیگر جلوی دوربین فرهادی رفت تا بتواند برای این فیلم نخل طلای فستیوال کن را دریافت کند. علاوه بر آن فروشنده برای دومین بار اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را به همراه خود به ایران آورد.

معادی در ابد و یک روز

از سوی دیگر پیمان معادی با بازی در فیلم "ابد و یک روز" ساخته سعید روستایی شخصیتی تازه از خود به نمایش گذاشت و علاوه بر تحسین منتقدین سینما، نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فجر شده و جایزه جشن خانه سینما را از آن خود کند.

حال بار دیگر این دو بازیگر روبروی یکدیگر ایستاده‌اند تا علاوه بر همبازی شدن دومین فیلم کارگردان سینمای ایران را رقم بزنند. پیش‌بینی می‌شود روستایی که توانست با ابد و یک روز افتخارات داخلی فراوانی را کسب کند، این بار با حضور شهاب حسینی و پیمان معادی علاوه بر جوایز داخلی به کسب جوایز بین‌المللی از جمله اسکار 2018 فکر کند.

سعید روستایی

روستایی در اولین تجربه کارگردانی خود برای فیلم "ابد و یک روز" در جشنواره فیلم فجر دوازده نامزدی را بدست آورد و توانست 9 سیمرغ را به خانه ببرد. همچنین در جشن خانه سینما 6 جایزه اصلی را به خود اختصاص داد. همین اتفاق عاملی شده تا همه منتظر ساخت دومین فیلم این کارگردان جوان باشند و البته این انتظار کار را برای روستایی بسیار سخت کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *