اشک فیل/اسباب معنوی افزایش رزق از لسان اهل بیت/هزینه تحصیل فرزند پدر را ذوب کرد/مجهزترین مچ بند سامسونگ/پرش با ماشین‌های عجیب و غریب

12:54 - 24 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۱۸۹
وفاداری مثال زدنی فیل‌ها، روند درمان اختلالات خونی، مچ بند هوشمند برای مدیریت حرفه‌ای تمامی ورزش‌ها و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

وفاداری مثال زدنی فیل‌ها

خیلی از مردها پس از مرگ همسر خود همچنان وفادار به آن زن می‌مانند و در عوض بسیاری از مردها هم هستند که پس از مرگ همسر خود، با زن دیگری ازدواج می‌کنند اما فیل‌ها مثال زدنی ترین وفادار در جهان هستند. فیل ها وقتی همسرشان را از دست می‌دهند آنقدر افسرده می‌شوند که لب به غذا نمی‌زنند و یک گوشه می‌نشینند و اشک می‌ریزند تا از شدت گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

اشک فیل/اسباب معنوی افزایش رزق از لسان اهل بیت/هزینه تحصیل فرزند پدر را ذوب کرد/مجهزترین مچ بند سامسونگ/پرش با ماشین‌های عجیب و غریب

 

علل مهم کم خونی در نوزادان/روند درمان اختلالات خونی

مهر: پروفسور حسن ابوالقاسمی در آستانه برگزاری دهمین کنگره سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران"هماتولوژی نوزادان"اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش سراسری هماتولوژی نوزادان ترویج کار تیمی بین متخصصین کودکان، فوق تخصص های خون وفوق تخصص های نوزادان است.

وی افزود: شایع بودن بیماری های ناشی از اختلالات خونی به علت ازدواج های فامیلی، بروز بسیاری از بیماری های خونی در دوره نوزادی، لزوم شناسایی آنها و اقدام به موقع برای پیشگیری و درمان مناسب موجب شده هیأت مدیره انجمن خون و سرطان تصمیم بگیرد در سال ۹۶ با همکاری انجمن نوزادان وانجمن کودکان ایران همایش سالیانه خود را به این موضوع مهم اختصاص و از متخصصین بر جسته داخلی وخارجی به عنوان سخنران دعوت به عمل اوردیم.

رئیس دهمین کنگره سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران "هماتولوژی نوزادان ادامه داد: از ویژگی های این همایش وجود ۷ میزگرد مشترک است که به موضوعات مهم کم خونی، تزریق خون و فراورده های خونی، اختلالات ترومبوزیس وهموستاز، اختلالات پلاکتی، اختلالات ایمنی و بدخیمی های نوزادان پرداخته خواهد شد.


عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی عنوان کرد: در هر پانل گزارش موارد جالب و بحث پیرامون ان خواهیم داشت.همچنین دانشجویان بالینی وگروه های پایه و پرستاران حضور فعالی در این همایش خواهند داشت.

پروفسور ابوالقاسمی تصریح کرد: گاهی ناسازگاری های خونی بین نوزاد و مادر منجر به بروز زردی های شدید و کم خونی های شدید در روز های اول زندگی می شود که شناسایی آنها و تهیه خون مناسب برای تعویض یا تزریق خون نیاز به درک دقیق و دانش به روز از یک طرف واطلاع از امکانات خون های نادر کشور را دارد، لذا موضوع انمی های همولیتیک وروش بررسی انان وعلت بروز ان در یکی از پانل ها باحضور متخصصین مشهور داخلی وخارجی مورد بحث قرار می گیرد.

دبیر بورد تخصصی خون و سرطان گفت: یکی از علل مهم کم خونی بین نوزادان نگه داری نوزادان کم وزن برای مدت طولانی در مراکز مراقبت ویژه است که سر انجام منجر به بروز کم خونی در آنان شده و باید بر رسی کرد که چه درمان هایی برای ان مفید است.

به گفته وی گاهی نیز نوزادان به صورت مادرزادی دچار کم خونی می شوند و در زمان نوزادی نیاز به مداخله دارند و باید این موارد را از کم خونی های نوزاد به علت خونریزی جنین به مادر ویا کم خونی های اکتسابی مانند کم خونی گذرای نوزادی افتراق داد.

رئیس دهمین کنگره سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران "هماتولوژی نوزادان افزود: بیماری های خونریزی دهنده ارثی مثل اختلالات پلاکتی یا کمبود فاکتورهای انعقادی مثل کمبود فاکتورهای ۱۰، ۱۳، ۵ ،۷ و فاکتور یک یا فیبرینوژن بسیاری از اوقات می تواند موجب بروز خونریزی در زمان نوزادی شود که لازم است در مورد شیوع این بیماری ها در ایران به علت ازدواج های فامیلی و افتراق انها از اختلالات اکتسابی دانش و اطلاعات کافی داشته باشیم در این همایش بنا داریم موارد واقعی از بیماری ها را معرفی و ابعاد مختلف تشخیصی ، درمانی و پیشگیری از این بیماری ها را بطور دقیق مورد بحث قرار دهیم.

پروفسور ابوالقاسمی افزود: همچنین تا کنون استقبال قابل توجهی از طرف همکاران هماتولوژیست انکولوژیست کودکان و متخصصین نوزادان و دانشجویان از سراسر کشور شده و تاکنون بیش از صد مقاله به دبیر خانه همایش ارسال گردیده و دبیر خانه همایش امکانات لازم برای حضور همکاران خود در این همایش بزرگ را تدارک دیده است.

دهمین کنگره سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران "هماتولوژی نوزادان ۲۲ لغایت ۲۴ شهریور در مرکر آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

 

اشک فیل/اسباب معنوی افزایش رزق از لسان اهل بیت/هزینه تحصیل فرزند پدر را ذوب کرد/مجهزترین مچ بند سامسونگ/پرش با ماشین‌های عجیب و غریب

 

 راهکاری برای افزایش درآمد

تسنیم:بخشی از راهکارهایی که برای افزایش رزق وجود دارد، به اسباب مادی و توانمندی اشخاص باز می‌گردد؛ به این معنا که هر اندازه افراد دارای فن و حرفه‌ای خاص باشند، فرصت‌های شغلی مناسب و آبرومند و در عین حال پردرآمدی را می‌توانند پیدا کنند.

اما نکته‌ای که وجود دارد و شاید عده‌ای از مردم نسبت به آن بی‌توجه هستند، اسباب معنوی افزایش رزق است که چه بسا بر اسباب مادی و توانمندی اشخاص غلبه داشته باشد، مسأله‌ای که در روایات اهل‌بیت(ع) به وفور از آن یاد شده است. ما اکنون در جامعه با افرادی مواجه می‌شویم که با وجود وضعیت شغلی مناسب از وضعیت درآمد خود ناراضی هستند و زمانی که علت آن را پیگیری می‌کنیم، می‌بینیم در علل معنوی خللی باید وجود داشته باشد.

به عنوان نمونه مردی خدمت پیامبر گرامی اسلام(ص) از کمی رزق و روزی شکایت کرد، حضرت فرمود: «أدِمِ الطَّهارَهَ یَدُم عَلَیکَ الرِّزْق؛ بر طهارت مداومت کن تا رزق و روزی نیز بر تو مداوم باشد.» او طبق دستور عمل کرد و رزقش وسعت یافت.» ( مستدرک الوسائل ج 13، ص41)

و یا امام صادق(ع) در روایتی فرمود: «صِلَةُ الْأَرْحَامِ تُحَسِّنُ الْخُلُقَ وَ تُسَمِّحُ الْکَفَّ وَ تُطَیِّبُ النَّفْسَ وَ تَزِیدُ فِی الرِّزْقِ وَ تُنْسِئُ فِی الْأَجَلِ؛ صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاکیزه جان می‌کند و روزى را زیاد مى‌کند و مرگ را به تأخیر مى‌اندازد.» (کافى، ج 2، ص 151)

بر اساس این دو روایت شریف، مداومت بر طهارت و نیز صله رحم از جمله اسباب معنوی است که در افزایش رزق و روزی تأثیر مستقیم می‌گذارد. از سوی دیگر تأثیرات معنوی کاهش رزق را در روایات اهل‌بیت(ع) می‌بینیم.

امیرالمؤمنین(ع) در روایتی فرمود: «مَنْ ساءَ خُلْقُهُ ضاقَ رِزْقُهُ؛ هر کس بد اخلاق باشد، روزى‌اش تنگ مى‏‌شود. (تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 264)

نتیجه اینکه در افزایش روزی نباید صرفاً به دنبال فرمول‌های دنیایی باشیم بلکه باید اسباب معنوی را همواره مدنظر داشته باشیم.

اشک فیل/اسباب معنوی افزایش رزق از لسان اهل بیت/هزینه تحصیل فرزند پدر را ذوب کرد/مجهزترین مچ بند سامسونگ/پرش با ماشین‌های عجیب و غریب

این مرد ذوب شده است

این مرد 50 ساله اهل هند است که لقب مرد ذوب شده را به او داده‌اند اما از این ویژگی خود برای تحصیل دخترش پول درمی‌آورد. وی به دلیل داشتن غده نیمی از صورتش را ازدست داده و پزشکان به او وعده جراحی رایگان دادند اما به خاطر درآمدی که از عکاسان می گیرد و صرف دخترش می کند آن را رد کرده است.

اشک فیل/اسباب معنوی افزایش رزق از لسان اهل بیت/هزینه تحصیل فرزند پدر را ذوب کرد/مجهزترین مچ بند سامسونگ/پرش با ماشین‌های عجیب و غریب

 مچ بند هوشمند برای مدیریت حرفه ای تمامی ورزش ها

مهر:شرکت سامسونگ به زودی مدل تازه ای از مچ بند هوشمند خود را عرضه می کند که برای مدیریت و برنامه ریزی انواع ورزش ها و حتی ورزش شنا هم کاربرد دارد.

رونمایی از این مچ بند که Gear Fit۲ Pro نام دارد، همزمان با عرضه گوشی گالکسی نوت ۸ و هدست به روزشده GearVR صورت می گیرد.

Gear Fit۲ Pro سومین مچ بند هوشمند تولیدی شرکت سامسونگ است که همراه با سیستم عامل Tizen عرضه می شود. مهم ترین مزیت Gear Fit۲ Pro ضدآب بودن آن است که باعث می شود علاقمندان به ورزش های آبی هم بتوانند از محصول مذکور استفاده کنند.

مدل قبلی این دستبند یعنی Gear Fit۲ تنها استاندارد IP-۶۸ را دریافت کرده بود و لذا می توانست در تماس محدود با آب قرار بگیرد. اما Fit۲ Pro را می توان در عمق آب فرو برد و برای مدت قابل توجهی نگهداشت. Fit۲ Pro همچنین با برنامه مدیریت فعالیت های ورزشی Speedo On سازگاری دارد.

از جمله دیگر قابلیت های این مچ بند تازه می توان به پخش انواع موسیقی، پشتیبانی از سایت خدمات موسیقی Spotify، سازگاری با جی پی اس و غیره اشاره کرد.

این مچ بند با دیگر دستگاه های مجهز به سیستم عامل های اندروید و iOS سازگاری دارد و البته هنوز قیمت دقیق و زمان فروش گسترده آن اعلام نشده است.

اشک فیل/اسباب معنوی افزایش رزق از لسان اهل بیت/هزینه تحصیل فرزند پدر را ذوب کرد/مجهزترین مچ بند سامسونگ/پرش با ماشین‌های عجیب و غریب

 چله زیارت جمکران کلید شهادت «حججی» بود

دفاع پرس: شهادت «محسن حججی» کربلایی در دل های اهل دل برپا کرده است تا آنجا که وقتی سری به صفحات اینستاگرام و یا شبکه های ارتباطی می زنیم بیشتر از هر اسم دیگری نام شهید حججی و تصویر او را می بینیم.

در ادامه، دل‌نوشته یکی از کاربران مجازی را که با قلم خود از زبان شهید نوشته است، می خوانید:

«دستهایم بسته است می نویسم نه با قلم که با نگاه و نه با جوهر که با خون، رو به دوربین ایستاده ام و ایستاده ام رو به همه شما، روبه رفقا، رو به خانواده ام، روبه رهبر عزیزم و رو به حرم. حرامزاده ای خنجر به دست است و دوست دارد که من بترسم و حالا که اینجا در این خیمه‌گاهم هیچ ترسی در من نیست.

تصویرم را ببرید پیشکش رهبر عزیز و امامم سید علی خامنه ای و فرمانده ام حاج قاسم؛ و به رهبرم بگویید که اگر در بین مردمان زمان خودت و کلامت غریبید ما اینجا برای اجرای فرمان شما آمده ایم، آماده تا سرمان برود و سر شما سلامت باشد.

آسمان اینجا شبیه هیچ جا نیست، حتی آسمان روستای «دورک» و «وزوه» که در اردوی جهادی دیده ام یا آسمان بیابان های سالهای خدمتم، اینجا بوی دود و خون می آید.

کم‌کم انگار لحظه دیدار است ولی این لحظه های آخر که حرامیان دوره ام کرده اند می خواهم قصه بگویم و قصه که می گویم کمی دلم هوایی علی کوچولویم می شود، ولی خدا وعده داده که جای شهید را برای خانواده اش پر می کند، اما حتما قصه ام را برای علی وقتی بزرگ شد بخوانید.

قصه کودکی ام که با پدرم در روضه های مولا اباعبدالله الحسین علیه السلام شرکت می کردم، قصه لرزش شانه های پدر که نمی دانستم برای چیست. پدرم با اینکه کارگری ساده بود همیشه از خاطرات حضورش در دفاع مقدس می گفت و توصیه می‌کرد: پسرم دفاع مقدس و رشادت و مجاهدت برای اسلام و دین هیچ وقت تمام شدنی نیست و تا دنیا هست مبارزه بین حق و باطل هم خواهد بود ان شاالله روزی هم نوبت تو خواهد شد.

دوران کودکی و مادری که کلید رفتنم به قتلگاه در دستان اوست و او بود که اجازه داد. مادرم همیشه می گفت تو را محسن نام گذاشتم به یاد محسن به شهادت رسیده خانم حضرت زهرا سلام الله علیها. مادر جان، اولین باری که به سوریه اعزام شدم دریچه های بزرگی برویم باز شد اما نمیدانم اشکال کارم چه بود که خداوند مرا نخرید. بازگشتم و چهل هفته به جمکران رفتم و از خداوند طلب باز شدن مسیر پروازم را کردم. تا اینکه یک روز فهمیدم مشکل رضایت مادر است. تصمیم گرفتم و آمدم به دست و پای توافتادم و التماست کردم و گفتم مگر خودت مرا وقف و نذر خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها نکردی و نامم را محسن نگذاشتی؟! مادر جان حرم خانم زینب سلام الله علیها در خطر است اجازه بده بروم.

مادرم، نکند لحظه ای شک کنی به رضایتت که من شفاعت کننده ات خواهم بود و اگر در دنیا عصای دستت نشدم در بهشت نزد حضرت زهرا سلام الله علیها سرم را بدست بگیر و چون ام وهب سرفراز باش.

مادر یادت هست سال های کودکی و مدرسه، پس از دبستان و مقاطع تحصیلی و بالاترهمیشه احساس می کردم گمشده ای دارم و اینقدر به مادرمان حضرت زهرا علیه السلام متوسل شدم تا در سال 1385 و اوج جوانی مسیری را برایم روشن کرد و آن مسیر آشنایی با شهید کاظمی و حضور در موسسه ای تربیتی فرهنگی به همین نام بود.

همان سالها بود که مسیر زندگیم را پیدا کردم و حاج احمد کاظمی شد. الگوی زندگی و یار لحظه لحظه زندگی من، خیلی زود حاج احمد دستم را گرفت و با شرکت در اردوهای جهادی، هیات، کار فرهنگی و مطالعه و کتاب‌خوانی رشد کردم. انگار حاج احمد دستم را گرفت و ره صد ساله را به سرعت پیمودم. سربازی و خدمت در مناطقی دور افتاده را انتخاب کردم و تو مادر ببخش که آن روزها مثل همیشه چقدر نگرانم بودی.

ازدواجم آرزوی شما بود، با دختری که به واسطه شهدا با او آشنا شدم و خدا را شاکرم که حاج احمد از دختران پاکدامنش نصیبم کرده است. همنام حضرت زهرا سلام الله علیها و شرط گذاشتند که بدلیل نداشتن فرزند پسر برایشان فرزند خوب و با ایمانی باشم دختر مومن و پاکدامنشان را با مهریه ای اندک به عقدم در آوردند و من هم تنها خواسته ام از ایشان مهیا کردن زندگی برای رسیدن به سعادت و شهادت بود و با کمک هم زندگی مهدوی را تشکیل دادیم. خانواده ای که در روزهای نبودنم و جهادم، همسر و فرزندم را در سایه محبتشان گرفتند و من دلم قرص بود که همسر و فرزندم جز غم دوری و دلتنگی غمی نداشته باشند. همین جا بود که احساس کردم یکی از راههای رسیدن به خداوند متعال و قرار گرفتن در مسیر اسلام و انقلاب عضویت در سپاه پاسداران است و همین جا بود که باز حاج احمد کمکم کرد و لیاقت پوشیدن لباس سبز پاسداری را نصیبم کرد.

و همسرم و همسرم، می دانم و می بینم دست حضرت زینب (س) که قلب آشوبت را آرام می کند، خاطرات مشترکمان دلبستگی نمی آورد برایم، بلکه مطمئنم می کند که محکمتر به قتلگاه قدم بگذارم چون تو استوارتر از همیشه علی عزیزمان را بزرگ خواهی کرد و منتظر باش که در ظهور حضرت حجت (عج) به اقتدای پدر سربازی کند.

حالا انگار سبکتر از همیشه ام و خنجر روی بازویم نیست و شاید بوی خون است که می آید، بوی مجلس هیات موسسه و شبهای قدر و یاد حاج حسین بخیر که گفت موسسه خون می خواهد و این قطره ها که بر خنجر می غلطد ارزانی حاج احمدی که مسیر شیب الخضیب شدنم را هموار کرد.

خد التریب شدنم را از مسجد فاطمه الزهرای دورک شروع کردم و به خاک آلودم تمام جسمم را تا برای مردمی که عاشق مولایند مسجد بسازیم.

روی زمینی نیستم که می بینید، ملائک صف به صفند، کاش همه چیز واقعی بود، درد پهلویم کاش ساکت نمی شد و حالا منتظر روضه قتلگاهم، حتما سخت است برایتان خواندن ولی برای من نور سید و سالار شهیدان دشت را روشن کرده است.

اینجا رضا برضاک را می خواهم زمزمه کنم. انگار پوست دستم را بین دو انگشت فشردند و من مولای بی سر را میبینم که هم‌دوش زینب آمده اند و بوی یاس و خون در آمیخته است. حرامیان در شعله های شرارت می سوزند و من بدن بی سرم را برای گمنامی برای خاک زمین می گذارم.

شهید مدافع حرم محسن حججی متولد 21 تیرماه 1370 در شهرستان نجف آباد بود که از سال 1385 شروع به انجام فعالیت های فرهنگی کرد. ثمره ازدواج او با همسرش در سال 91 فرزند یک‌سال و نیمه به نام علی است. وی از سال 1393 عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در چندمین اعزامش به سوریه روز دوشنبه 16 مردادماه در منطقه تنف به اسارت دشمن تکفیری درآمد و در روز چهارشنبه 18 مردادماه به شهادت رسید.

اشک فیل/اسباب معنوی افزایش رزق از لسان اهل بیت/هزینه تحصیل فرزند پدر را ذوب کرد/مجهزترین مچ بند سامسونگ/پرش با ماشین‌های عجیب و غریب

مسابقه پرش با ماشین‌های عجیب و غریب

کمپانی ردبول همه ساله مسابقه‌ای موسوم به Flagtag برگزار می‌کند که در آن شرکت کنندگان سوار بر ماشین‌های پرنده خود با هم رقابت می‌کنند. در این مسابقه مهیج شرکت کنندگان با ماشین‌های پروازی ساخته خود از ارتفاع ده متری به داخل آب می‌پرند. این مسابقه جنبه سرگرمی دارد و ماشین‌های پرنده شرکت کنندگان به ندرت توان پرواز دارد و در همان لحظه پرش در آب سقوط می‌کند.

 

 

 

 

 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *