جزئیات کامل فصل جدید فیتیله از زبان مسلمی/ پرداختن به سلامت و بهداشت رويكرد جديد عموهاى فيتيله اى

7:55 - 24 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۸۹۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کارگردان برنامه «فیتیله» با بیان جزئیات کامل فصل جدید این مجموعه، از پرداختن به موضوع سلامت و بهداشت در سری جدید سخن گفت.

محمد مسلمیمحمد مسلمی کارگردان برنامه تلویزیونی «فیتیله» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: پیش تولید فصل جدید برنامه «فیتیله» به‌زودی آغاز می‌شود و ضبط آن در ماه محرم صورت می‌گیرد. همچنین قرار است این برنامه تلویزیونی ویژه کودکان پس از ماه محرم در روزهای پنجشنبه و جمعه روی آنتن شبکه 2 سیما برود.

وی ادامه داد: رویکرد سری جدید برنامه «فیتیله» موضوع سلامت و بهداشت شخصی، اجتماعی، جسم و روح است و بحث پیشگیری و درمان را به‌صورت خیلی ظریف مطرح و تلاش می‌کنیم در این راستا از شعار دادن دوری کنیم. همچنین در فصل جدید مهدی بصیری تهیه‌کنندگی برنامه را بر عهده دارد.

مسلمی تصریح کرد: در فصل جدید برنامه «فیتیله» با یکسری آیتم‌های جدید که در کنار آیتم‌های قبلی برنامه وجود دارند، برنامه را پیش می‌بریم و گروه نویسندگان برنامه به سرپرستی کریم خودسیانی نگارش متن‌های برنامه را بر عهده دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: سری جدید «فیتیله» در 50 قسمت 60 دقیقه‌ای تولید می‌شود. تلاش می‌کنیم در سری جدید این برنامه علاوه بر بخش‌های طنز، از لحاظ متن و محتوا قوی‌تر باشیم چرا که بچه‌ها این روزها با موضوع سلامت بیش از هر موضوع دیگری درگیر هستند چرا که بی‌تحرک، چاق و منزوی شده‌اند و در این راستا هم به سلامت جسم و هم به سلامت روح می‌پردازیم.

مجری برنامه پرطرفدار «فیتیله» توضیح داد: همچنین محورهایی مانند کمرویی و خجالت، بازی‌ها، ورزش و مصرف فست‌فودها از جمله بحث‌هایی است که بچه‌ها با آن درگیر هستند و خانواده‌ها درباره چنین مسائلی دغدغه‌های فراوان دارند به همین جهت در سری جدید برنامه به‌صورت نمایشی و موزیکال به این موضوعات می‌پردازیم تا پس از مدتی که برنامه «فیتیله» پخش نمی‌شد، با شکل و شمایل جدیدی به تلویزیون بازگردیم.

وی یادآور شد: در زمینه طراحی صحنه تلاش و رایزنی می‌کنیم تا از طرح‌های کروماکی استفاده کنیم چرا که در طرح کروماکی در القای مفاهیم مورد نظر به بچه‌ها از نظر دکور خیلی بهتر است و ما چنین شرایطی را نداریم که برای بخش‌های مختلف برنامه، دکورهای متعددی را بسازیم. حرکت به‌سوی استفاده از طرح کروماکی و پرده سبز برایمان جذابیت زیادی دارد اما اگر چنین امکانی وجود نداشته باشد، از دکور بهره می‌گیریم.

مسلمی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تصمیمی برای استفاده از بازیگران مختلف در قالب برنامه نداریم چرا که «فیتیله» ساختاری مشخص دارد که می‌خواهیم این ساختار محفوظ باشد و از بین نرود به همین جهت تنوع را در بخش‌های دیگری لحاظ می‌کنیم چون بچه‌ها حدود 14، 15 سال است که با این قالب زندگی کرده‌اند و براساس تجربه تماشاگر تغییرات جدید در برنامه را چندان نمی‌پسندند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *