قصه MMA؛ باید و نبایدها/ بی‌گدار به آب نزنید!

9:01 - 24 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۸۸۹
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
مدتی است که بسیاری از ورزشکاران رزمی و غیر رزمی کشورمان علاقه مند به حضور در رشته MMA شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، MMA مخفف عبارت «Mixed Martial Arts» و به زبان ساده ترکیب هنرهای رزمی است. به طور کلی به مجموعه‌ای از رقابت‌های رزمی حرفه‌ای اطلاق می‌شود که در آنها از تکنیک‌های مختلف رزمی، از انواع مشت و لگدها گرفته تا تکنیک‌های قفل، اهرم کردن‌ها، پرتاب‌ها و تکنیک‌های خاک استفاده می‌شود.

این تعریف MMA تا چندی پیش برای اکثر مردم و ورزشکاران کشورمان نا آشنا بود و کمتر کسی به این رشته اهمیت می‌داد اما زمانی که «امیر علی اکبری» با حضور در این رقابت‌ها نامی برای خود دست و پا کرد، موجی از ورزشکاران رزمی و غیر رزمی به سمت این رشته سرازیر شدند.

حالا نکته اینجاست که دلیل علاقه ورزشکاران به این رشته چیست؟

*میانبر برای موفقیت
بسیاری از ورزشکاران دوست دارند ره صدساله را یک شبه طی کنند و به اصطلاح با نردبان به آسمان بروند اما آیا واقعا MMA راه میانبری برای کسب شهرت است؟ افراد زیادی هستند که پس از موفقیت‌های علی اکبری فکر می‌کنند که حضور در MMA کار ساده‌ای است و تنها با چند ماه تمرین کردن می‌توانند برای خود نامی دست و پا کنند، اما حقیقت چیز دیگری است.
 
شاید حضور در این رقابت‌ها خیلی سخت نباشد اما باید به این نکته توجه داشت که جمعیت بی‌شماری از سراسر دنیا در این رشته فعالیت می‌کنند که هیچ یک نتوانستند ورزشکار بزرگی شوند و در همان مبارزات ابتدایی خود به بدترین نحو ممکن شکست خورده و دور حضور در رینگ خونین MMA را خط کشیدند. بهتر است دوستانی که به گمان خود مسیر راحت را برای کسب شهرت انتخاب می‌کنند، در وهله نخست اطلاعاتی از این رشته کسب کنند و بعد خود را یک فایتر بنامند!

*انگیزه مالی
پس از نایب قهرمانی علی اکبری در رقابت‌های جهانی MMA و جایزه نفیسی که این فایتر کشورمان بدست آورد، بسیاری از ورزشکاران وسوسه شدند تا هرچه زودتر راهی این رشته شده تا بتوانند مشکلات مالی خود را برطرف کنند اما آیا همه می‌توانند مانند علی اکبری در بزرگترین رقابت‌های MMA شرکت کنند و فینالیست شوند؟ آیا شرکت‌های حامی این رقابت‌ها حاضر به قرارداد بستن با ورزشکاران سایر رشته‌ها که در مبارزه کردن مبتدی هستند، می‌شوند؟

شکی نیست که انگیزه مالی برای هر ورزشکاری حائز اهمیت است اما بهتر است ملی‌پوشان سایر رشته‌ها بدانند که اگر نتوانند در MMA موفق باشند، دیگر راهی برای بازگشت به رشته اصلی خود هم ندارند.

*همه علی اکبری نمی‌شوند
ورزشکارانی که در مسیر این رشته قرار گرفتند بدانند که نباید مسیر و مقصد را با هم اشتباه بگیرند. رویاپردازی با هدف متفاوت است و روشن است که همه نمی‌توانند در MMA موفق باشند.

اینکه امیر علی اکبری با تمرینات طاقت فرسا به یکی از ستارگان MMA دنیا تبدیل شده جای تقدیر دارد اما جوانترها باید بدانند که قرار نیست تمام آنها علی اکبری شوند و محبوبیت او را به راحتی بدست بیاورند.

به گزارش میزان، الان که بازار حضور در MMA در کشورمان داغ است، بسیاری از افرداد سودجو مبالغ هنگفتی از علاقه‌مندان این رشته می‌گیرند و این نفرات را به مسابقات غیر رسمی اعزام می‌کنند و که ممکن آسیب‌های جبران ناپذیری برایشان به همراه داشته باشد.

در این اوضاع و احوال ورزش کشور، یک رشته جدید سرزبان‌ها افتاده که چه بسا در آینده‌ای نزدیک جای خیلی از رشته‌های رزمی دیگر را در کشورمان پر کند. بهتر است افرادی که علاقه مند حضور در MMA هستند با افرادی که استخوان خرد کرده این رشته هستند مشورت کنند و با چشم بسته وارد MMA نشوند.
 


sajjad
|
-
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
حالا کی خواست امیر علی اکبری بشههه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *