مهمترین نشانه نفاق از لسان امام صادق (ع) /چه اطلاعاتی از این بیماری مرموز دارید؟ /درمان لاعلاج‌ترین بیماری‌های جهان با این ابتکار/جسدی که بعد از یک ماه در آسانسور پیدا شد/ روس‌ها چه تصویری از رسانه‌های این کشور دارند؟

15:13 - 23 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۸۳۸
حدیث امام صادق (ع) درباره بدزبانی، علائم «آرتریت پسوریازیس» را بشناسید، کشور بدون روحانیت مانند کشور بدون طبیب است و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

حدیث امام صادق (ع) درباره بدزبانی

باشگاه خبرنگاران جوان: اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

 به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

 امام صادق (ع) فرمودند:

 

اِنَّ الفُحشَ وَ البَذَاءَ وَ السَّلاطَةَ مِنَ النِفاقِ

 همانا دشنام دادن و هرزه گویی و زبان درازی ناشی از نفاق و دورویی است.

 (جهاد بانفس، ح667 و ص 284)

 علائم «آرتریت پسوریازیس» را بشناسید

مهر:طبق گزارش محققان حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد مبتلا به پسوریازیس دچار نوع التهابی آرتروز موسوم به آرتریت پسوریازیس می شوند. این بیماری موجب می شود مفاصل دردناک، متورم و حساس به لمس شوند.

علائمی که نشان می دهند شما در معرض ابتلا به آرتریت پسوریازیس هستند عبارتند از:

۱- ابتلا به پسوریازیس؛ اکثر افراد مبتلا به آرتریت پسوریازیس در ابتدا مبتلا به پسوریازیس بوده اند.

۲- داشتن اضافه وزن؛ یافته ها نشان می دهد بین اضافه وزن و ابتلا به پسوریازیس و آرتریت پسوریازیس ارتباط وجود دارد.

۳- ابتلا به پسوریازیس در ناخن ها؛ بیماران مبتلا به هردو پسوریازیس و آرتریت پسوریازیس، تقریبا ۸۰ درصد بیماری ناخن هم وجود دارد.

۴- ابتلا به پسوریازیس در دوره جوانی؛ کودکان بیش از افراد بزرگسال در معرض ابتلا همزمان به پسوریازیس و آرتریت پسوریازیس هستند.

۵- سابقه خانوادگی ابتلا به آرتریت پسوریازیس و ابتلای خود فرد به پسوریازیس؛ فاکتورهای ژنتیکی در ریسک ابتلا به آرتریت پسوریازیس مهم هستند، اما هنوز مشخص نیست کدام ژن دقیقا در این بیماری نقش دارد.

۶- آسیب دیدگی؛ آسیب فیزیکی ممکن است با شروع آرتریت پسوریازیس در بین افراد مبتلا به پسوریازیس مرتبط باشد.

۷- گلودرد داشتن؛ عفونت های شایع نظیر گلودرد، ممکن است آغازگر بروز بیماری آرتریت پسوریازیس باشد.

۸- ابتلا به ایدز؛ افراد مبتلا به اختلالات خوایمنی بیشتر در معرض ابتلا به آرتریت پسوریازیس هستند. ممکن است آرتریت پسوریازیس قبل از عفونت ایدز تشخیص داده شود.

اگر چه آرتریت پسوریازیس معمولا در افرادی که مبتلا به پسوریازیس هستند رخ می دهد، اما هنوز هم می تواند کسانی را که بیماری ندارند تحت تاثیر قرار دهد. در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتریت پسوریازیس وجود ندارد، اما درمان با داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی، داروهای مهارکننده سیستم ایمنی و تزریق استروئید، در میان سایر روش های کنترل التهاب، می تواند به جلوگیری از درد و ناتوانی مفصلی کمک کند.

 کشور بدون روحانیت مانند کشور بدون طبیب است

دفاع پرس: شهید علی اکبر غلامی فرزند محمدعلی سال 1341 در شهر مقدس قم چشم به جهان گشود. او در تاریخ 62.5.5 در دشت عباس به شهادت رسید.

وصیتنامه شهید غلامی

بسم الله الرحمن الرحيم

«يا ايها الذين امنوا استعينوا بالصبر و الصلوة ان الله مع الصابرين و لا تقولوا لمن يقتل فى سبيل الله اموات بل احياء ولكن لا تشعرون و لنبلونكم بشي من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرين الذين اذا اصابتهم مصيبة قالوا انا لله و انا اليه راجعون. (بقره 153، 154، 155، 156)

«بنام خداوند مهربان»

و آن كسى را كه در راه خدا كشته شده مرده مپنداريد بلكه او زنده ابدى است وليكن همه شما اين حقيقت را نخواهيد يافت و البته شما را از سختيها چون ترس و گرسنگى و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بيازماييم و بشارت و مژده آسايش از آن سختيها براى صابران است. آنانكه چون به حادثه سخت و ناگوارى دچار شوند صبورى پيش گرفته و گويند ما به فرمان خدا آمده و بسوى او رجوع خواهيم كرد.

این گروهند كه مورد الطاف الهى و رحمت خاص خداوند قرار مى‌گيرند و آنها به حقيقت هدايت يافته گانند و با درود و سلام به رهبر كبير انقلاب ‌و نائب بر حقش.

اينك هنگام جهاد است جهاد فى سبيل الله براى احكام اسلام و انقلاب اسلامى تا آمدن امام زمان سفارش من به ملت قهرمان ايران اين است امام را يارى كنيد روحانيت مبارز را يارى كنيد. وقت امتحان است. با سختيها بسازيد زيرا امام اول شيعيان اين سخنان را مى‌گويند.

«والله انى لعلى الحق و انى قرآنى بشهادة محب)» به خدا سوگند كه من بر حقم و به راستى كه علاقمند و دوستدار شهادتم.

پس از تقديم عرض سلام به پدر مهربان سلامتى شما را از درگاه ايزد يكتا خواهانم و با سلام به مادر عزيز كه واقعا حقى نا بخشيدنى به من دارد و با سلام به خواهران غمخوار و تمام اقوام و فاميلها و همه دوستان برادران اسلامى. ان شاءالله شما راه اسلام كه همان راه امام است را ادامه دهيد تا مرز شهادت.

در خاتمه من از پدر و مادر عزيز و دلسوزم و خواهرانم و برادران گرامى مى خواهم پيراهن سياه نپوشند كه باعث آزار روح من مى شود. به هيچ وجه ناراحتى نكنيد و براى استقامت خود كوشيده باشيد مشتى بر دهان ضد انقلاب زده باشيد.

اگر سپاه نبود كشور هم نبود. كشورى كه روحانيت ندارد مانند كشور بدون طبيب مى‌ماند. ملت، نهادهاى انقلاب اسلامى را يارى كنيد.

در صورت شهادت مرا در شيخان دفن كنيد تا مقر شهيدان مشتى باشد بر دهان ضد انقلاب

والله يحيى و يميت و الله بما تعملون بصير (آل عمران 156)

حيات و مرگ بدست خدا است و خداوند به آنچه مى‌كنيد بينا است.

 پدر کلمات عبور از توصیه‌های خود ابراز تاسف کرد

فارس:بیل بر، فردی که مبدع نظام فعلی رمزگذاری و استفاده از کلمات عبور برای دسترسی به اطلاعات گوناگون در سایت‌هاست، از برخی استانداردهای سخت وضع شده در این زمینه ابراز تاسف کرد.

وی که مدیرقبلی موسسه ملی استانداردها و فناوری در آمریکاست به پدر کلمات عبور مدرن شهرت دارد.

او در سال 2003 به همه ادارات دولتی توصیه کرد که آنها باید از رشته‌ای تصادفی از حروف و نمادها در کلمات عبور استفاده کنند تا کسی نتواند آنها را حدس بزند. این توصیه پای نمادها و کاراکترهای بسیار پیچیده‌ای را به دنیای کلمات عبور باز کرد.

اما استفاده از این روش به خاطر آوردن کلمات عبور را هم برای مردم بسیار دشوار کرده و البته باعث نشده که کار هکرها برای حدس زدن و کشف کلمات عبور سخت‌تر شود.

بر به تازگی در مصاحبه‌ای با شبکه سی بی اس گفته بهتر است مردم به جای استفاده از کلمات عبوری با انبوه کاراکترهای نامانوس از کلمات عبور طولانی و حاوی کلمات غیرقابل حدس زدن استفاده کنند و این روش برای مقابله با هکرها و متوقف کردن آنها کارآیی بیشتری دارد.

وی که سالها قبل کارمند مایکروسافت بوده، حالا با این توصیه نظرات قبلی خود را نقض کرده و باید منتظر ماند و دید کلمات عبور طولانی می توانند هکرها را متوقف کنند یا خیر.

 درمان لاعلاج ترین بیماری های جهان با دستکاری ژن

مهر:پیشرفته ترین شیوه دستکاری ژن تا به امروز که CRISPR-Cas۹ نام دارد، تنها قادر به ایجاد تغییراتی در دی ان ای انسان است.اگر چه این کار به درمان برخی بیماری ها کمک می کند، اما از آن نمی توان برای مقابله با بیماری های مرگباری مانند ALS و هانتینگتون استفاده کرد.

ALS یا بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می‌شود. این بیماری منجر به از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات (به ویژه عضلات مخطط) می‌گردد و با تضعیف ماهیچه‌ها بتدریج فرد به فلج عمومی مبتلا می‌شود. به طوری که توانایی هرگونه حرکتی از شخص سلب خواهد شد. معمولاً مبتلایان به این بیماری مدت زمان زیادی زنده نمی‌مانند.

بیماری هانتینگتون هم باعث کاهش شدید کنترل عضلانی، اختلال هیجانی و تداخلات آسیب‌شناختی (پاتولوژیک) در یاخته‌های مغز می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه سن دیه گو بعد از سال ها تحقیق و بررسی به یک روش عملی برای دستکاری RNA ها(سه مولکول درشت اصلی که وجود آن برای همهٔ گونه‌های شناخته شدهٔ زیستی، ضروری است) دست یافته اند که RCas۹ نام دارد و از طریق آن می توان اشتباهات مولکولی که منجر به ابتلا به دو بیماری فوق الذکر می شود را برطرف کرد.

این دستاورد بزرگ علمی از طریق ایجاد تغییراتی در برخی آنزیم های هدف در مولکول های RNA رخ داده است و نتیجه آن در آزمایشگاه اصلاح و بازسازی تقریبا تمامی RNA های آسیب دیده یک سلول در ماهیچه فردی بیمار بوده است.

دانشمندان در تلاش هستند تا با ارتقای این روش از صحت اجرای آن در شرایط غیرآزمایشگاهی نیز اطمینان حاصل کنند. چالش اصلی استفاده از روش RCas۹ در محیط عادی و در قبال سلول های بدن انسان است. باید توجه داشت که دو بیماری ALS و هانتینگتون تا به امروز لاعلاج بوده اند و هیچ درمان قطعی برای آنها یافت نشده است.

 نیمی از دختران انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند

باشگاه خبرنگاران جوان: موسسات اجتماعی غیرانتفاعی انگلیسی با اعلام اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده نیمی از دختران انگلیسی به نحوی در فضای مجازی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، خواستار اقدامی جدی برای مقابله با جنسیت گرایی ها در فضای مجازی شدند.

به گزارش گاردین بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه غیرانتفاعی بین المللی کودکان انگلیس، از بین 1000 جوان انگلیسی بیش از نیمی از دختران به نحوی مورد آزار و اذیت یا سوء استفاده در فضای مجازی قرار گرفته اند، همچنین این آزار در مورد 40 درصد از پسران نیز اتفاق افتاده است.

این نظرسنجی به طور دقیق بین 1002 جوان 11 تا 18 ساله از سراسر انگلستان انجام شده است که 235 مورد از 486 دختر و 202 نفر از 510 پسر از آزار و اذیت خود در فضای مجازی خبر داده بودند (6 مورد نیز جزو خطای نظرسنجی محسوب شدند).

از میان این جوانان 23 درصد از دختران و 13 از پسران اعلام کرده اند که به طور مداوم مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. این آزار و اذیت‌ها از تحقیرهای جنسیتی تا سوءاستفاده‌های جنسی را شامل می‌شود.

این موسسه اعلام کرد که این آزار و اذیت ها در سنین یاد شده موجب وارد آمدن فشارها و خسارت های روحی جبران ناپذیری به این جوانان و نوجوانان شده است که میتواند آینده آنها و در نتیجه جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، بر همین اساس خواستار اقدامی جدی برای مقابله با جنسیت گرایی ها و تبعیض ها در دنیای آنلاین شدند.

کشف جسد پیرمرد 82 ساله در آسانسور پس از یک ماه

جسد پیرمرد 82 ساله‌ای یک ماه پس از مرگ درون آسانسوری در دنور واقع در کلورادو پیدا شد. طبق اظهارات دختر این پیرمرد، وی به منظور چک کردن صندوق پستی‌اش خانه را ترک کرده و پس از آن دیگر به خانه بازنگشته است. جستجوها برای یافتن او ادامه داشت تا اینکه یکی از ساکنین آپارتمان متوجه بوی بدی می‌شود که در پارکینگ پیچیده بود. با پیگیری ردپا و منبع آن متوجه می‌شود که این بو از درون آسانسور است. با تلاش آتشنشانان درب آسانسور باز شده و جسد پیرمرد کشف می‌شود.

خانواده پیرمرد موضوع را به پلیس اطلاع دادند. طی بازجویی‌های به عمل آمده توسط پلیس، سرایدار اپارتمان اذعان کرد که آن روز، دوبار صدای زنگ هشدار آسانسور را شنیده اما توجهی به آن نکرده است. پیگیری‌ها برای کشف علت اصلی این حادثه ادامه دارد. سخنگوی سازمان آتشنشانی گفت که جوادث آسانسور بسیار است اما این حادثه واقعا مورد نادری است و تاکنون با چنین اتفاق غم‌ انگیزی مواجه نبوده است.

تصاویر زیر مربوط به محل سکونت این پیرمرد در دنور است.

تصویری از یک خودروی الکتریکی با ظاهری کلاسیک

مهر:شرکت اینفینیتی به تازگی از یک خودروی مسابقه ای جالب رونمایی کرده است.

این زیرمجموعه لوکس نیسان از Prototype۹ رونمایی کرده که یک خودرویی الکتریکی با طراحی کلاسیک است. این خودرو بادماغه ای بلند، چرخ هایی بیرون زده جلب توجه می کند.

Prototype۹ موتوری با ۱۴۰ اسب بخار یا ۱۲۰ کیلووات برق می تواند سرعت خود را در ۵.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساند. همچنین بالاترین سرعت آن نیز ۱۷۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

البته این سریع ترین خودروی الکتریکی به حساب نمی آید اما نسبت به مدل۳ تسلا برتری دارد.

همچنین بدنه خودرو از ورقه های استیل ساخته شده که به طور دستی شکل داده شده اند.

 روس‌ها چه تصویری از رسانه‌های این کشور دارند؟

بنیاد افکار عمومی فدراسیون روسیه در نظرسنجی اخیر خود به بررسی نگاه روس‌ها به استقلال و نحوه انتقال رویدادها توسط رسانه‌ها پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

مطابق نظر ۴۷ درصد از جامعه نظرسنجی، وسایل ارتباط جمعی روسی به طور کل در انتقال رودیدادهای کشور رویکردی بی‌­طرفانه دارند و ۴۰ درصد معتقدند که رویکرد آنها بی‌طرفانه نیست.

اولین جایگاه در این جامعه آماری را طرفداران تلویزیون، رادیو و خبرگزاری‌­ها به خود اختصاص می­‌دهند؛ جایگاه دوم متعلق است به طرفداران سایت­‌های خبری و فروم و وبلاگ‌­ها.

همچنیین ۳۲ درصد از پاسخ‌دهندگان، وسایل ارتباط جمعی را منتقد به مسائل کشور و ۴۵ درصد آن­ها را غیرانتقادی می­‌دانند. ۳۶ درصد از روس­‌ها معتقدند که وسایل ارتباط جمعی باید هر چه بیشتر به سمت نقد فعالیت‌­های دولت بروند. ۱۰ درصد نیز می­‌گویند نظرات منتقدانه باید کمتر باشد و ۴۰ درصد از شرایط رضایت دارند.

برخی از جواب‌های پاسخ‌دهندگان به سوالات این نظرسنجی به قرار زیر است:

از چه منابعی بیشتر از همه اخبار و اطلاعات را دنبال می‌­کنید؟

آیا منابع اطلاعاتی وجود دارند که شما اعتماد بیشتری به آن­ها نسبت به بقیه داشته باشید؟

چه اطلاعاتی برای شما از همه جذاب­‌تر است و پیام­‌ها و نظرات چه موضوعاتی را با دقت بیشتری می­‌خوانید، نگاه می­‌کنید یا گوش می­‌دهید؟

 

 

 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *