نفت به رقم 52 دلار رسید

15:50 - 23 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۷۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۰ سنت، معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۵۲ دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، در حالی که کاهش رشد فعالیت های پالایشگاهی در چین تردیدهایی را در مورد چشم انداز رشد تقاضا ایجاد کرده، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود. این در حالی است که افزایش تولید نفت شیل آمریکا نیز نشان داد که میزان عرضه نفت همچنان بالا باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 10 سنت، معادل 0.2 درصد کاهش به 52 دلار رسید. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز 4 سنت، معادل 0.1 درصد افت داشت و به 48 دلار و 78 سنت رسید.

آمارهای دولت چین نشان داد، پالایشگاه های این کشور در ماه جولای 0.4 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل، یعنی 45.5 میلیون تن نفت خام پالایش کرده اند. این رقم معادل 10.71 میلیون بشکه در روز است که پایین ترین رقم روزانه از سپتامبر 2016 تاکنون است.

هری لیو، تحلیلگر موسسه آی اچ اس مارکیت گفت: «فعالیت پالایشگاه های چین اندکی کمتر از سطح انتظارات ماست، زیرا میزان رشد تقاضا برای سوخت پایین باقی مانده و میزان ذخایر در حال افزایش است.»

به رغم کاهش احتمالی رشد تقاضا در چین، اژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که میزان رشد تقاضا برای نفت در سال 2017 به 1.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید، در حالی که قبلا این آژانس میزان رشد امسال را 1.4 میلیون بشکه پیش بینی کرده بود.

به طور کلی به لطف تقاضای بالا، بازار همچنان با مازاد عرضه مواجه است.

موسسه بی ام آی ریسرچ در یادداشتی نوشت: «تقاضا در بازارهای توسعه یافته و نوظهور بالاتر از حد انتظار است... اما میزان ذخایر نفت خام جهان همچنان بالاتس و با نزدیک شدن به سال 2018 نیز ابهامات زیادی در بازار وجود دارد.»

پیش بینی های صنعتی نشان می دهد، میزان تولید نفت شیل در بزرگترین میدان نفتی آمریکا تا ماه دسامبر به 300 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *