روايت وقايع جبهه‌ها ارزشى همتراز با رزمندگان محور مقاومت دارد/ بايد از فعالان عرصه عكس و فيلم خبرى محور مقاومت تقدير کرد

18:56 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۵۸۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی شورای نگهبان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «موصل؛ از جنگ تا زندگی» گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند تصویر روشنی از واقعیت‌ها و مقاومت برای یکایک‌ ما باشد.

جلوه حضور ایران در محور مقاومت، انعكاس خبرى وقايعى است كه در سرزمين هاى اسلامى در جريان است/روايت وقايع جبهه‌ها ارزشى همتراز با رزمندگان محور مقاومت داردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، نمايشگاه عكس «موصل؛ از جنگ تا زندگى» كه شامل عكس هاى حسن شيروانى عكاس خبرگزارى ميزان از رنج ها و دردهاى مردم شهر موصل و جنايت هاى عناصر تروريستى داعش در اين شهر است ؛ امروز (يكشنبه) در خانه هنرمندان برگزار شد.

دكتر عباسعلى كدخدايى عضو حقوقدان شوراى نگهبان مهمان ويژه اين مراسم، طى سخنانى با اشاره به اهميت و ارزش كار عكاسان خبرى و تمامى روايتگران عرصه جهاد و شهادت، اظهار كرد: جمهورى اسلامى بنا به اصل دفاع از مستضعفين و مقاومت در برابر ظالمان كه در قانون اساسى نيز بدان تصريح شده است، در جبهه هاى محور مقاومت در عرصه هاى گوناگون براى دفاع از مظلوم حضور دارد كه يك جلوه اين حضور، انعكاس خبرى وقايعى است كه در سرزمين هاى اسلامى در جريان است.

کدخدایی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «موصل؛ از جنگ تا زندگی» گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند تصویر روشنی از واقعیت‌ها و مقاومت برای یکایک‌ ما باشد.

وى ادامه داد: امروز دفاع از مظلومان و مستضعفان مرزهاى جغرافياى و سياسى را درنورديده است و افرادى كه در عرصه مقاومت حضور داشته اند، شرايط خاص حاكم بر مناطق محور مقاومت از جمله قساوت و سبوعيت تروريست هاى حاضر در اين مناطق كه مستظهر به حمايت غربى ها هستند و همچنين رشادت و دلاورمردى هاى مجاهدان اين محور و مدافعان حرم را درك مى كنند.

سخنگوى شوراى نگهبان با اشاره به اهميت انعكاس خبرى و تصويرى رشادت هاى رزمندگان محور مقاومت و همچنين روايت دردها و رنج هاى مردم اين مناطق، گفت: امروز با گسترش فناورى هاى نوين شيوه انعكاس وقايع نيز متفاوت از گذشته است كه وقايع نگارى صرفا به صورت درج در تاريخ مكتوب بود؛ امروزه عزيزان عكاس و تصويربردار با حضور خود در ميدان هاى نبرد مى توانند وقايع جارى را براى انسانهاى زيادى مخابره كنند و آنها را در جريان رخدادها قرار دهند.

كدخدايى با اشاره به اهميت و ارزش كار عكاسان خبرى حاضر در جبهه هاى محور مقاومت، افزود: روايت وقايع جبهه ها و مناطق محور مقاومت، با عكس و فيلم، ارزشى همتراز با رزمندگان محور مقاومت دارد.

كدخدايى تصريح كرد : برگزارى چنين نمايش هايى مى تواند تصوير روشنى از وقايع محور مقاومت را براى مردم نمايان سازد و عزيزانى كه در حوزه عكس فيلم و خبر حوزه مقاومت كار ميكنند،در واقع دوش به دوش سربازان و ايثارگران حركت مى كنند

عضو حقوقدان شوراى نگهبان با بيان اينكه آنچه در عكسها و فيلم هاى گرفته شده از جبهه هاى محور مقاومت مخابره مى شود تنها گوشه هايى از وقايع اين ميادين مى باشد، اظهار كرد: بايد از همه فعالان عرصه عكس و فيلم خبرى محور مقاومت كه با به خطر انداختن جان خود در جبهه هاى نبرد حاضر مى شوند تا روايتگر فرهنگ إيثار و جهاد و شهادت باشند، تقدير کرد.

كدخدايى در پايان با قدردانى از ترتيب دهندگان اين نمايشگاه در خبرگزارى ميزان، خانه هنرمندان و شهردارى تهران خاطرنشان كرد: بايد از آقاى حسن شيروانى عكاس اين مجموعه عكس نيز كه روايتگر سختى هاى مردم در مناطقى از ممالك اسلامى و همچنين شجاعت و رشادت رزمندگان اسلام بود نيز تقدير كنيم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *