"موصل؛ از جنگ تا زندگی" با حضور کدخدایی افتتاح شد/بازدید از عکس‌های حسن شیروانی تا 25 مرداد ادامه دارد+ عکس

18:43 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۵۸۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نمایشگاه عکس‌های حسن شیروانی با عنوان موصل؛ از جنگ تا زندگی با حضور عکاس 75 جنگ جهان در حالی بازگشایی شد که تصاویری از کشتارها و بازگشت مردم به شهر موصل را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نمایشگاه عکس‌های حسن شیروانی با عنوان موصل؛ از جنگ تا زندگی در گالری نامی خانه هنرمندان ایران عصر روز یکشنبه 22 مردادبا حضور عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، پدرام پاک آیین مدیر کل اطلاع رسانی و ارتباطات مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد یارم پور معاون مرکز رسانه قوه قضاییه ،مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ، عظیم بابایی شهردار منطقه ۶، رضا برجی، سهیل کرمی از عکاسان پیشکسوت مطبوعات، حمید فروتن رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در خانه هنرمندان افتتاح شد.

نمایشگاه عکس موصل افتتاح شد

شیروانی متولد سال 1357 است و یکی از آخرین فعالیت‌های او مربوط به ثبت تصاویر جنایتکار داعش در حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی است.

حضور این عکاس در عملیات آزادسازی موصل موجب رقم زدن مجموعه‌ای کامل و جذاب از عکس‌های مربوط به این رویداد تاریخی شد تا آنجا که در این نمایشگاه عکس‌هایی از دوران جنگ و همچنین آزادسازی موصل و بازگشت مردم به خانه‌هایشان به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه عکس موصل افتتاح شد

در این نمایشگاه به دلیل آماده نشدن برخی از عکس‌ها، حجم کمتری از این آثار به نمایش گذاشته شد و در نهایت 50 عکس در معرض دید تماشاگران قرار گرفته است.

رضا برجی در ابتدای این مراسم گفت: امروز نمایشگاهی را از عکس‌های حسن شیروانی دیدم که با تماشای آن بسیار خوشحال شدم چرا که در طول زمانی که شیروانی عکاسی حرفه‌ای را آغاز کرده به درجه بسیار خوبی در این زمینه رسیده و در این راستا می‌توان گفت جا پای بزرگان این عرصه گذاشته است.

نمایشگاه عکس موصل افتتاح شد

وی ادامه داد: امیدوارم شرایطی فراهم شود و حسن شیروانی و افرادی مانند او بتوانند با حمایت مسئولان به عکاسی در شهرهایی بپردازند که مهمترین وقایع این روزها و قابل توجه‌ترین جنگ‌های تاریخ در آنها به وقع می‌پیوندد.

سهیل کریمی عکاس جنگ در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شهرهای بزرگ و آباد دنیا پس از جنگ دچار تحول و تغییر اساسی می‌شوند، لازم است پس از جنگ نگاهی تحلیل‌آمیز به این شهرها داشت و مهم‌ترین عنصری که در این زمنیه می‌توان از آن بهره گرفت تصاویری است که از این رویدادها ثبت شده است.

آباد بودن شهرهایی مانند بیروت، حلب و موصل زمانی به چشم مخاطب می‌آید که ما خرابی‌های دوران جنگ این شهرها را هم ببینیم و امیدوارم مخاطبان با دیدن چنین عکس‌هایی بهتر بتوانند این لحظه‌ها را لمس کنند.

حسن شیروانی عکاس نمایشگاه موصل؛ از جنگ تا زندگی در مراسم بازگشایی نمایشگاه خود یادآور شد وظیفه عکاس خبری حضور در رویدادهای مختلفی مانند جنگ، همایش‌ها و دیگر برنامه‌ها است.

نمایشگاه عکس موصل افتتاح شد

وی افزود: آبان 1395 که برابر با آغاز عملیات موصل بود، ما برای تهیه گزارش به این شهر رفتیم و فعالیت خود را از اتاق عملیات آغاز کردیم.

شیروانی خاطرنشان کرد: در راستای عکاسی از رویدادهای مختلف موصل به سمت تصاویری از کشتارها، گورهای دسته‌جمعی، انفجار مسجد، آزادی موصل، بازگشت مردم به این شهر و تعمیر منازل و مغازه‌های آنها پرداختیم و تلاش کردیم در این نمایشگاه مجموعه‌ای از این عکس‌ها را در معرض نمایش قرار دهیم.

برای مشاهده کامل گزارش تصویری افتتاح نمایشگاه عکس موصل؛ از جنگ تا زندگی اینجا کلیک کنید.









 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *