رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدور رای CAS به نفع ایران در پرونده عربستان/ دیگر خبری از کشور ثالث نیست

10:14 - 23 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۵۷۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رای دادگاه حکمیت ورزش درباره بازی‌های تیم‌های باشگاهی ایرانی با عربستانی در آینده‌ای نه چندان دور به نفع فدراسیون فوتبال صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، به نظر می‌رسد با رای دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش برگزاری بازی نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در کشور ثالث رسما لغو و این رای به زودی اعلام خواهد شد.

دادگاه CAS تا کنون دو مرحله رسیدگی به پرونده شکایت ایران از عربستان را برگزار کرده و در این دو جلسه طرفین لوایح دفاعی خود را در اختیار دادگاه قرار داده‌اند. مدیران فدراسیون فوتبال ایران از نتیجه برگزاری دو جلسه اخیر رضایت بسیار زیادی دارند، ولی طبق قانون رسمی دادگاه اجازه ندارند درباره مراحل دادگاه اطلاعاتی به بیرون بدهند و این کار پس از صدور رای نهایی توسط دادگاه CAS انجام خواهد شد.

همانطور که مدیران فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌های مختلف به آن اشاره کرده‌اند، ایران در دو جلسه اخیر دادگاه روی این مسئله تاکید داشته که هیچ کشوری نباید مسائل سیاسی را در فوتبال دخالت بدهد و ایران حاضر است در امنیت کامل میزبان نمایندگان عربستانی در شهر‌های مختلف باشد و از آن طرف نمایندگان فوتبال ایران هم هیچ مشکلی برای سفر به عربستان و بازی کردن مقابل باشگاه‌های این کشور ندارند.

دراین مدت البته اخباری هم در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه در صورت صدور رای به نفع ایران، عربستان باید به ایران به خاطر ضرر و زیانی که باشگاه‌های ایرانی از برگزاری بازی در کشور ثالث تحمیل شده خسارت بدهد و این درخواست از طرف ایران هم به دادگاه حکمیت ورزش ارائه شده است.

در شرایط کنونی همه منتظر صدور رای نهایی این پرونده بسیار مهم هستند. منابع آگاه خبری به خبرنگار اطلاع دادند که با توجه به تلطیف روابط ایران و عربستان در زمینه‌های فرهنگی و ازسرگیری اعزام حجاج به خاک این کشور، دادگاه CAS رای به پایان طرح برگزاری بازی نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث خواهد داد.
 
گفتنی است موضوع از سر گیری روابط ایران و عربستان در زمینه حج و سفر چندین هزار ایرانی به خاک عربستان برای انجام مناسک حج هم در دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش مطرح شده و با توجه به این مسئله که فیفا هم در قوانین خود تاکید می‌کند فوتبال نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار بگیرد، مسابقات تیم‌های ایرانی و عربستانی از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث برگزار نخواهد شد.

با توجه به اهمیت پرونده و سخت‌گیری عربستانی‌ها بعید به نظر می‌رسد که رای نهایی قبل از بازی پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صادر شود و به همین دلیل این دو تیم در کشور ثالث باید به مصاف هم بروند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *