خوشبختانه با پایداری ملت یمن، استکبار شکست جدی‌ای در این کشور خورده است

7:01 - 23 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۵۲۲
دسته بندی: سیاست
مشاور وزیر خارجه گفت: خوشبختانه با پایداری ملت یمن، استکبار شکست جدی‌ای در این کشور خورده و نتوانسته به اهدافی که داشت، برسد لذا ناچارند با یک طرح سیاسی این تسلیم را قبول کنند و مبتکرانه شکستشان را توجیه کنند.

شیخحسین شیخ الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره آخرین تحولات یمن بیان کرد: یک جنایت بزرگ با همکاری آمریکا و رژیم سعودی به‌خاطر منطقه استراتژیک باب‌المندب در یمن انجام شده است.

وی ادامه داد: از دیگر دلایل شکل گیری این جنایت در یمن بخاطر برخی زمامداران و شاهزادگان سعودی است که بخاطرانجام تغییراتی دراین کشور می خواهند افکار عمومی مردم را با این موضوع که درگیر جنگ خارجی هستند، منحرف کنند تا بتوانند به مقاصد خود برسند.
 
مشاور وزیرخارجه تأکید کرد: آن کاری که عربستانیها با کمک آمریکا قصد داشتند درکشورشان انجام دهند، صورت گرفت و این جابجایی قدرت و به هم زدن ساختار سنتی صورت گرفت.

شیخ‌الاسلام اضافه کرد: خوشبختانه با پایداری ملت یمن، استکبار شکست جدی‌ای در این کشور خورده و نتوانسته به اهدافی که داشت، برسد لذا ناچارند با یک طرح سیاسی این تسلیم را قبول کنند و مبتکرانه شکستشان را توجیه کنند.

وی تأکید کرد: واقع امر این است که ائتلاف عربستان در یمن شکست خورد. آنها می‌خواستند حوثی‌ها و ملت یمن را از پا در بیاورند در این راستا حتی به اعمال زشت و قبیحی مثل وبا و ایجاد قحطی متوسل شدند.

مشاور وزیر خارجه، یادآور شد: موضع ایران  در قبال یمن صحیح و اصولی است همین که خواستار میانجگری بیطرفانه هستند اما متأسفانه سازمان ملل با گرفتن پول حتی گزارشی را که خودش در ارتباط با بچه‌های یمنی و جنایتی که سعودی‌ها در آنجا انجام می‌دهند، تهیه و منتشر کرده بود، پس گرفت.

شیخ‌الاسلام افزود: بقیه ارکان سازمان ملل هم در قبال قضیه یمن چنین موضع‌گیری و برخوردی دارند و موضع ایران این است که تا یک میانجگری بیطرف نباشد کار به‌درستی انجام نمی‌شود.

وی عنوان کرد: بعد از شکست در سوریه و عراق و نزدیکی نابودی تروریسم یعنی داعش و جبهه‌النصره و موقعیتی که همکاری ایران و روسیه از نظر راهبردی در منطقه ایجاد کرده، ممکن است فرصت مناسبی باشد تا با یک طرح بین‌المللی بتوان صلح و آرامش را به یمن آورد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *