پرواز «کاموف ۲۲۶» در آسمان تهران با مجهزترین امکانات+عکس

10:22 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۳۴۶
یک فروند بالگرد «کاموف ۲۲۶» به منظور انجام آزمایش‌های فنی و ایجاد شرکت مونتاژ این بالگرد، در آسمان تهران به پرواز درآمد.
به گزارش گروه فضای مجازی ،ابتدای امسال بود که شرکت بالگردسازی روسیه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یادداشت تفاهمی درباره ایجاد شرکت مشترک مونتاژ بالگرد‌های سبک کاموف ۲۲۶ یا آنسات به منظور استفاده از این بالگرد‌ها در عملیات‌های امداد و نجات را امضا کردند؛ لذا بر اساس این یادداشت تفاهم اخیرا یک فروند بالگرد کاموف ۲۲۶ تی بر فراز آسمان تهران رویت شده که به همراه یک فروند بالگرد ۲۱۴ بل در حال پرواز است.

در بالگرد ۲۲۶Ка- ملخ‌ها از شبکه‌هایی مانند خانه‌های زنبور عسل ساخته شده و روکش آن‌ها با آلیاژی از آلومینیوم است و این ملخ‌ها مجهز به سیستم الکتریکی برای جلوگیری از یخ زدن هستند.

به انتهای بدنه بالگرد دو تیر نصب شده که در روی آن‌ها بالچه‌هایی برای تغییر حرکت مسیر بالگرد تعبیه شده است. همچنین برای استحکام و سبکی وزن بالگرد این تیر‌ها را از جنس کامپوزیت کربن ساخته‌اند. محل بار این بالگرد را هم به شکلی طراحی کرده‌اند که در مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می‌توان آن را جدا کرد و برای موارد خاص تغییر داد و آماده کرد.

در مدل مسافربری این بالگرد محلی برای ۶ نفر مسافر برای شرایط بیزینس کلاس و یا ۸ نفر مسافر برای شرایط اکونوم کلاس در نظر گرفته شده است و در مدل باربر این بالگرد توانائی حمل بار تا ۱۵۰۰ کیلوگرم دارد و در مدل بالگرد نجات جای دو برانکارد دو طبقه، محلی برای پرستار و پزشک و وسایل مورد نظر همراه در نظر گرفته شده است.

از این بالگرد برای حمل بار‌های حجیم هم می‌توان استفاده کرد و برای جابجا کردن بار‌های به صورت آویزان در زیر بالگرد، جرثقیلی در نظر گرفته شده است که اغلب در انواع پروژه‌های ساختمانی و شرکت‌های نفتی برای مونتاژ و حمل قطعات کاربرد دارد.

سیستم ارابه فرود مجهز به چهار چرخ ترمزدار بادی است که به داخل بدنه بالگرد جمع نمی‌شوند و برای به زمین نشستن به صورت نرم شاسی بالگرد مجهز به فنر و کمک فنر روغنی شده است.

کابین بالگرد مجهز به سیستم تهویه هوا و بخاری بوده و از راحتی مناسبی برای سرنشینان آن برخوردار است؛ هدایت این بالگرد توسط یک خلبان و یک کمک خلبان صورت می‌گیرد و با توجه به نداشتن ملخ دم بر عکس بالگرد‌های دیگر جابجایی و حمل و انتقال این بالگرد در مسافت‌های زیاد روی زمین توسط کامیون و واگن‌های قطار و یا توسط هواپیما‌های باربر به راحتی انجام پذیر است.

در سال ۲۰۰۹ میلادی کارخانه کاموف مشابه بالگرد ۲۲۶Ка- را با نام ۲۲۶TКа- با تکنولوژی بهتری طراحی کرد و ساخت که از موتور‌های توربوشفت فرانسوی Arrius ۲G با قدرت ۷۵۰ اسب بخار برخوردار است و ماکزیمم وزن برخاست بالگرد ۲۲۶TКа- بیشتر و تا ۴ هزار کیلوگرم افزایش پیدا کرده است و این مدل هم توانایی حمل ۸ نفر سرنشین را داراست.

بدنه این بالگرد لرزش کمتری نسبت به مدل قبلی دارد و از سیستم‌های هوانوردی جدیدی برای پرواز در آن استفاده شده است.

۲۲۶Ка- همانند Ка-۲۶ دارای دو موتور آلیسون ۲۵۰ با قدرت ۳۱۳ کیلو وات و فاقد ملخ و دم است. در این بالگرد تعادل از طریق دو ملخ اصلی هم محور که هر یک در خلاف جهت هم می‌گردند، حاصل می‌شود.


از فواید سیستم چرخش عکس العملی، دقت بالا در هنگام نزدیک شدن به زمین در مناطق محدود مانند عرشه کشتی است؛ همچنین این سیستم اجازه می‌دهد ملخ‌ها در اندازه کوچکتری ساخته شوند و قدرت مانور افزایش یابد.

Ka-۲۲۶ دارای کابین تحت فشار جدا شدنی است که به سادگی قابل تعویض بوده و با برداشتن کابین این بالگرد، می‌توان از آن به عنوان یک جرثقیل هوایی استفاده کرد.

عمر Ka-۲۲۶ در حدود ۱۸ هزار ساعت، زمان تعمیرات اساسی ملخ اصلی ۲ هزار ساعت و عمر مفید آن ۶ هزار ساعت در نظر گرفته شده که این ارقام ممکن است بیشتر هم شود.


 «کاموف ۲۲۶» در آسمان تهران به پرواز درآمد
 
 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
 
منبع: دفاع پرس


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *