رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مقاومت اسلامی ریشه در نهضت عاشورا دارد

10:30 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۳۴۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
علی‌اکبر والایی در آستانه روز مقاومت اسلامی گفت: حلقه وصل مقاومت‌ها و نهضت‌های منطقه با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در باورهای دینی است که این باورها نیز ریشه در نهضت عاشورا دارد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علی‌اکبر والایی، نویسنده با بیان اینکه بین دفاع مقدس ایران و مقاومت اسلامی در منطقه ارتباط الهی و معنوی برقرار است، اظهار کرد: حلقه وصل مقاومت‌ها و نهضت‌های منطقه با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در باورهای دینی است که این باورها نیز ریشه در نهضت عاشورا دارد. در سوریه، عراق و دیگر کشورهای درگیر جنگ منطقه نیز همین موضوع باعث ایجاد و شکل گیری مقاومت شده است.

وی ادامه داد: با برخی از شخصیت‌های اهل تسنن گفت‌وگو داشته‌ام و می‌بینم که این‌ها باورهای عمیقی نسبت به عاشورا و قیام امام حسین (ع) دارند و این باور را در دفاع از کشور خود نیز به همراه داشته‌اند. مردم منطقه از نهضت امام حسین (ع)، درس آزادگی، انسانیت، ایثار و پایمردی گرفته‌اند. بحث‌های عمیق حق طلبی و حق خواهی در نهضت عاشورا مستتر است. نهضت عاشورا فراتر از اعتقادات دینی در جهان گسترده شده است.

والایی درباره نحوه پرداختن به موضوع مقاومت اسلامی در ادبیات داستانی، گفت: اگر در ادبیات داستانی، به بیان مصائب و مسائل مردم منطقه پرداخته شود و مظلومیت مردم نشان داده شود، به طور قطع در هر جای جهان این آثار مخاطب خواهد داشت. اگر به لحاظ عاطفی و حسی در داستان‌ها نگاه جزئی نگر به مقوله مقاومت اسلامی داشته باشیم، می‌توانیم با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم. همان‌طور که برخی داستان های دفاع مقدس کشورمان برای مخاطبان کشورهای منطقه خواندنی است و از این آثار استقبال کرده‌اند.

این نویسنده همچنین گفت: در آثارم همیشه به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرداخته‌ام و متاسفانه تصور می شود از ما حمایت های دولتی صورت می گیرد و به لحاظ مالی تامین می شویم؛ در حالی که این‌گونه نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *