بیست و یکمین شب آواز ایرانی برگزار می‌شود

9:30 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۳۰۴
بیست و یکمین شب‌ آواز ایرانی روز شنبه ۲۸ مرداد‌ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی به به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، شب آواز ایرانی 28 مرداد ماه در حالی بیست و یکمین برنامه خود را برگزار خواهد کرد که اشتیاق جوانان موسیقی و هنرمندان عرصه آواز برای حضور و اجرا در این برنامه به بالاترین حد خود رسیده است؛ به‌طوری که هر چه به دوره‌ های پایانی رقابتی این برنامه نزدیک می شویم هنرمندان مستعدتری خواهان شرکت و محک جدی خود در این برنامه هستند و این اتفاق، کار هیئت انتخاب را برای اعلام گروه‌های شرکت کننده بسیار سخت می کند.

در بیست و یکمین شب آواز ایرانی 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت كه همچون گذشته یك گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شكل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران كه از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان برنامه نیز یك گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌ شد.

در بیست و یکمین شب‌آواز ایرانی احسان نوزعیم به همراه وحید عزیزی (نوازنده ‌تار) یكی از گروه‌‌های شركت كننده در مراسم خواهند بود كه به اجرای آوازی در مایه ابوعطا با استفاده از غزل‌های سعدی می پردازند.

احسان نوزعیم متولد 1355 در کرج ردیف‌های آوازی را نزد استاد مظفر شفیعی فراگرفته و دوره کارگاه تخصصی آواز استاد محمدرضا شجریان را گذرانده است. نوزعیم اجراهای بسیاری را به همراه گروه‌های موسیقی مختلف در شهر کرج برگزار کرده است.

همچنین وحید عزیزی (نوازنده تار) متولد 1360 شهر سراب است. وی نوازندگی را با اساتیدی چون یداله محققی، هوشنگ فراهانی و سیاوش برهانی شروع کرده است و در ادامه از محضر اساتید هوشنگ ظریف، رضا وهدانی و شهرام میرجلالی بهره مند شده است. عزیزی اجراهای مختلفی با گروه‌هایی چون هزاردستان، دل انگیز، مهردستان، همایون، ارکستر جاویدان، ارکستر مهیار به خوانندگی علیرضا افتخاری، ارکستر آوای ایرج به خوانندگی استاد حسین خواجه امیری داشته است.
از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای محمد ثریایی به همراه مجید میرزایی (نوازنده ویلن) و مهدی رمضانی (نوازنده تنبک) اشاره كرد كه به اجرای آوازی در مایه دشتی با استفاده از اشعار نواب صفا می‌پردازد.

محمد ثریایی متولد 1350 شهر اصفهان نزد اساتیدی چون منصور اعظمی کیا و زنده یاد ایرج بسطامی ردیف‌های آوازی را آموزش دیده است. همچنین مجید میرزایی (نوازنده ویلن) متولد 1357 (الیگودرز) نزد خسرو چناریان و همایون رحیمیان نوازندگی را آموخته است. همکاری با ارکستر بزرگ مهر در اصفهان و سرپرستی ارکستر صبا از جمله فعالیت‌های مهم هنری میرزایی به‌شمار می آید. مهدی رمضانی (نوازنده تنبک) متولد 1358 (شهر رضا) فراگیری تنبک را نزد مجید حسابی و مرتضی قاسمی آغاز کرده و آموخته های خود را در زمینه تنبک‌نوازی نزد نوید افقه تکمیل کرده است. وی در اجراهای مختلفی در اصفهان به عنوان نوازنده شرکت داشته است.

در این نشست ماهانه كه با هدف تجلیل از پیش‌كسوتان آواز ایرانی، كشف و معرفی چهره‌های جدید شكل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت كه علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تكمیلی در وب‌سایت مركز موسیقی حوزه هنری به نشانی www.musicenter.ir مراجعه كنند.

بیست و یکمین شب آواز ایرانی به همت مركز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر شنبه 28 مرداد‌ماه ساعت 18 در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *