فعالیت ۵۴ حزب، ۸۱ تشکل صنفی و ۲ انجمن اقلیت‌های دینی

19:46 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۲۵۱
وزارت کشور با فعالیت ۵۴ حزب، ۸۱ تشکل صنفی و ۲ انجمن اقلیت‌های دینی موافقت کرده است.

به گزارش گروه سیاسی ،ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت قانونمند احزاب، تشکل‌های سیاسی وصنفی و اقلیت‌های دینی یکی از وظایف وزارت کشور است. در همین راستا  وزارت کشور در دولت یازدهم، با همکاری احزاب، زمینه عملی بازگشایی خانه احزاب  را فراهم کرد. علاوه بر این در طول چهار سال گذشته، ۵۴ پروانه فعالیت احزاب، ۸۱ پروانه تشکل صنفی و ۲  پروانه انجمن اقلیت‌های دینی صادر شده است. وزارت کشور همچنین موفقیت خوبی در استفاده از زنان در عرصه‌ مدیریتی ‌داشته است.

بنا بر این گزارش، موافقت با تاسیس و صدور پروانه ۸۱ مورد تشکل صنفی و تخصصی، تمهید برگزاری ۳۰ مورد کنگره احزاب و گروه های سیاسی، موافقت با تاسیس و صدور پروانه ۵۴ حزب و گروه سیاسی بخشی از فعالیت‌های وزارت کشور برای ایجاد فضای باز، بانشاط و قانونمند برای فعالیت احزاب و تشکل های صنفی بوده است.

در این میان وزارت کشور به اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز توجه کافی داشته است و با انتصاب ۳ معاون استاندار، ۸۸ مدیر کل ستادی استان، ۲۹ فرماندار، ۸۸ بخشدار و پیگیری انتصاب ۱۵۰۰ رئیس اداره و بانک از هموطنان اهل سنت،  جذب مشارکت اقوام و مذاهب در اداره کشور را ارتقاء بخشیده است.

وزارت کشور در این مدت، همچنین وظایف قانونی در خصوص فعالیت انجمن‌های اقلیت‌های دینی را دقیقاً دنبال کرده است. که از جمله می توان به موافقت با ۲ مورد صدور پروانه و ۴۶ مورد تمدید پروانه انجمن اقلیت‌های دینی و پرداخت ۸۰ میلیارد ریال یارانه به انجمن‌های اقلیت‌های دینی در طول چهار سال اشاره کرد.

همچنین  براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، با توجه به لزوم نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و مدیریتی  و در راستای واگذاری مسئولیت  و استفاده از توانایی های آنان در سمت های مدیریتی، در حال حاضر در ستاد وزارت کشور و استانداری‌ها تعداد ۱۵۱ پست سازمانی شامل معاون استاندار، مشاور وزیر، مشاور استاندار، فرماندار،   مدیرکل، مدیر، معاون مدیر کل، معاون فرماندار و بخشدار به کارکنان زن واگذار شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *