نقش هیئت‌های صلح دادگستری ایلام برای حل نزاع‌های فردی و جمعی

7:01 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۱۹۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار ایلام گفت: دادگستری این استان، هیئت صلحی راتشکیل داده است که در آن بزرگان و روسای قبائل و عشایر حضور دارند و در نزاع‌های دسته جمعی و فردی و موارد اینچنینی پا پیش گذاشته و مشکلات را حل می‌کنند.

مروارید محمدرضا مروارید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره نقش قوه قضائیه در رفع موانع و مشکلات حوزه قضایی استان ایلام گفت: همکاری خیلی خوبی با قوه قضائیه داریم. مسئولان قوه قضائیه در استان بحث پیشگیری در مواردی که به آنها محوله شده را بسیار جدی گرفته اند.

وی ادامه داد: دادگستری استان ایلام، هیئت صلحی را تشکیل داده است که در آن بزرگان و روسای قبائل و عشایر حضور دارند و در نزاع‌های دسته جمعی و فردی و موارد اینچنینی پا پیش گذاشته و مشکلات را حل می‌کنند.

استاندار ایلام تصریح کرد: اخیرا یک موردی در ایلام پیش آمده بود که خوشبختانه با اقدامات همین هیئت صلح که از سوی دادگستری استان تشکیل شده است، فرد قاتل که فراری بود خود را به مراجع قضایی معرفی کرد.

مروارید تاکیدکرد: هیئت‌های صلح در پیشگیری از درگیری‌ها خیلی فعالند و اگر اختلافاتی باشد، برای صلح و سازش وارد می‌شوند و در این موارد بدون اینکه وقفه‌ای پیش بیاید و بخواهند پرونده‌ای را برای آن مشکل باز کنند سریع موضوع را بررسی کرده و قائله را بارضایت طرفین به پایان می‌برند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *