سهم 11 درصدی چین از صادرات کالا به کشور+ جدول

8:30 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۱۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
براساس آمار گمرک در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۶، چین با صادرات بیش از یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۸۰ تنی سهم ۱۱.۴۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، در میان کشور‌های صادر کننده کالا به ایران، ۱۵ کشور از جمله چین، امارات متحده عربی، جمهوری کره، ترکیه، هند، آلمان، سوئیس، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، هلند، سنگاپور، بلژیک، ژاپن و پاکستان به ترتیب عمده‌ترین طرف معامله در چهارماهه نخست سال ۹۶ با ایران بوده اند.

در چهار ماهه ابتدایی سال 96، حجم واردات به کشور، ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۱۳۱ تن در آمار گمرک به ثبت رسیده است که از این رقم ۹ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۸۳ تن به ۱۵ کشور ذکر شده مربوط می‌شود.

براساس آمار گمرک کل درآمد ارزی اختصاص داده شده به واردات کالا، بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۹۲۰ دلار بوده که سهم ۱۵ کشور اعلام شده از سوی گمرک ۱۳ میلیارد و ۴۹۷ میلیون و ۴۵ هزار و ۶۷۹ دلار بوده است.

لازم به ذکر است که این کشور‌ها از لحاظ وزنی ۸۲.۲۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۸۵.۳۶ درصد از سهم واردات به کشور را به خود اختصاص داده اند.

در میان کشور‌های عمده طرف معامله با ایران، چین با صادرات بیش از یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۸۰ تن کالا به کشور بزرگتزین صادر کندده کالا به ایران بوده است که از لحاظ وزنی ۱۱.۴۵ درصد و از نظر ارزشی ۲۲.۱۰ درصد از صادرات در ۴ ماهه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که چین با صادرات کالا به ایران در ۴ ماهه نخست سال درآمد ۳ میلیارد و ۴۹۵ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۸۹۵ دلاری را نصیب خود کرده است.

سهم 11 درصدی چین از صادرات کالا به کشور+ جدول



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *