موفقیت تلاش‌های سازمان ملل برای حل بحران یمن منوط به رعایت بی‌طرفی است

15:39 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۱۵۲
دسته بندی: سیاست
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت:جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای بحران یمن تاکید داشت که راه حل این بحران همانند دیگر بحران‌های مشابه در منطقه راه حل نظامی نیست و باید این بحران را از طریق سیاسی و انجام گفت‌وگوهای مستقیم بین طرف‌های درگیر و مراجعه به نظرات و دیدگاه های مردم یمن حل کرد.

موفقیت تلاش‌های سازمان ملل برای حل بحران یمن منوط به رعایت بی طرفی استبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در دیدار با «اسماعیل ولدالشیخ احمد» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن با تاکید بر حمایت ایران از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن اظهار کرد:موفقیت تلاش‌های سازمان ملل برای حل بحران یمن منوط بر این است که بر اساس وظایف ذاتی خود بی طرفی را رعایت کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای بحران یمن تاکید داشت که راه حل این بحران همانند دیگر بحران‌های مشابه در منطقه راه حل نظامی نیست و باید این بحران را از طریق سیاسی و انجام گفت‌وگوهای مستقیم بین طرف‌های درگیر و مراجعه به نظرات و دیدگاه های مردم یمن حل کرد.

جابری انصاری خاطرنشان کرد:موفقیت تلاش‌های سازمان ملل در این چارچوب منوط بر این است که براساس وظایف ذاتی خود بی طرفی را رعایت کند و تلاش کند که اعتماد طرف‌های درگیر را جلب کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *