مختصات جغرافیایی جزیره گوام؛ کره‌شمالی چه مناطقی از آمریکا را هدف قرار می‌دهد؟

21:30 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۱۵۱
ارتش کره‌شمالی تهدید کرد که طرح شلیک 4 موشک بالستیک میان‌برد به جزیره گوام را آماده کرده و تنها منتظر فرمان کیم جونگ اون است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، همزمان با افزایش تنش بین آمریکا و کره‌شمالی و تهدیدهای لفظی و تندوتیز رهبران هر دوکشور علیه همدیگر نام جزیره «گوام» به صدر رسانه‌های خبری جهان تبدیل شد.


در میانه جنگ لفظی بین رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره‌شمالی که از هفته پیش به این‌سو شدت یافته دونالدترامپ در اظهاراتی شدیداللحن تهدید کرد که پاسخ آمریکا به تهدیدهای موشکی کره‌شمالی آتش همراه با خشم خواهد بود؛ مقامات نظامی کره‌شمالی به این تهدید رئیس‌جمهور آمریکا به سرعت پاسخ دادند و اعلام کردند طرح حمله موشکی به جزیره گوام آماده فرمان کیم جونگ اون است.

ترامپ


ارتش کره‌شمالی روز پنج‌شنبه هفته گذشته تصریح کرد که تا اواسط ماه آگوست طرح شلیک چهار موشک به سمت جزیره گوام آماده خواهد شد.

 


چرا گوام؟


جزیره گوام بین مجمع الجزایر فیلیپین و هاوایی در جنوب‌شرقی کره‌شمالی قرار دارد، یک جزیره آتشفشانی و مرجانی به وسعت ۵۴۱ کیلومتر مربع در اقیانوس آرام .


این جزیره با حدود ۱۶۳ هزار جمعیت بخشی از قلمرو آمریکا به حساب می‌آید که فاصله آن با کره‌شمالی بیش از به 3 هزار کیلومتر است.

گوام


بنا به گفته مقامات نظامی کره‌شمالی، موشکهای بالستیک این کشور در کمتر از 18 دقیقه فاصله 3 هزار و 400 کیلومتری با جزیره گوام راپیموده و هدف را منهدم می‌کنند.

 

گوام


اگرچه این جزیره برای مقابله با حمله موشکی به سامانه ضدموشکی پیشرفته «تاد» مجهز است اما به گفته کارشناسان حتی سامانه پیشرفته «تاد» نیز هنگام شلیک همزمان 4 موشک قادر به رهگیری و رصد موشکها نخواهد بود.

 

گوام


شهر «هاگاتنیا» پایتخت گوام است و حاکمیت این جزیره تحت نظر ریاست‌جمهوری آمریکا قرار دارد. مهمترین منبع درآمد ساکنان و دولت محلی گوام که برخی آن را یک بهشت روی زمین می‌خوانند از گردشگری است، سالانه بیش از 1.5 میلیون توریست از این منطقه بازدید می‌کنند.

 در این رابطه:  موشکهایی که قابلیت رسیدن به جزیره گوام را دارند


پس از گردشگری اما مهمترین منبع مالی این جزیره از پایگاه‌های نظامی آمریکا و حضور نیروهای این کشور است.حدود ۲۹ درصد مساحت این جزیره که به ۱۹ بخش تقسیم شده را پایگاه‌های نظامی آمریکا تشکیل می‌دهد و واشنگتن آن را به یکی از مراکز مهم نیروهای خود در اقیانوس آرام تبدیل کرده است.

گوام


هم‌اکنون یک پایگاه هوایی و یک پایگاه نیروی دریایی آمریکا در این جزیره مستقر هستند که بیش از 7 هزار نیروی نظامی آمریکایی به همراه خانواده‌هایشان را در خود جای داده‌اند.

گوام


کره‌شمالی تهدید کرده که در طرح حمله موشکی‌ای که آماده کرده دو پایگاه هوایی و دریایی آمریکا در جزیره گوام را هدف قرار خواهد داد.


برچسب ها: جزیره گوام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *