4 گروه کالایی ارزان شد/ تخم‌مرغ و سبزی پشتاز در گرانی

14:51 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۱۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در هفته منتهی به 13 مرداد ماه سال جاری، 2 گروه کالایی با افزایش قیمت، 4 گروه کالایی با کاهش قیمت و 5 گروه کالایی با ثبات قیمت همراه بودند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، گزارش هفتگی بانک مرکزی از متوسط قیمت در خرده فروشی‌ها حاکی از آن است که در هفته منتهی به 13 مرداد ماه سال جاری، نرخ 4 گروه کالایی با کاهش قیمت، 2 گروه کالایی با افزایش قیمت، و 5 گروه کالایی با ثبات قیمت همراه بودند.

در این میان می‌توان به افزایش 5.5 درصدی قیمت گروه‌های تخم مرغ، ثبات قیمت برنج، گوشت مرغ 0.6 درصد کاهش، ثبات قیمت چای اشاره کرد و همچنین نرخ میوه تازه با بین 0.7 درصد تا 2..3 درصد کاهش قیمت روبرو شد.

لازم به ذکر است که در هفته منتهی به 13 مرداد ماه تغییری در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود و بهای تخم‌مرغ معادل 5.5 درصد افزایش یافت و شانه‌ای 11 هزار و 914 تومان به فروش می‌رسد.
برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج قیمت تمام اقلام ثابت بود،در گروه حبوب معادل 0.5 درصد، لپه نخود 0.3 درصد و لوبیا چشم بلبلی و لوبیا قرمز هر یک 0.2 درصد کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته منتهی به 13 مرداد ماه قیمت گوشت گوسفند معادل 0.6 درصد کاهش ولی قیمت گوشت تازه گاو و گوساله با افزایش 0.1 درصدی روبرو شد. بهای گوشت مرغ معادل ثابت بود.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته ذکر شده در گروه لبنیات بهای تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.

در این میان بهای تخم مرغ معادل 5.5 درصد افزایش یافت و هر شانه تخم مرغ بین 11 هزار و 914 تومان قیمت دارد.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته ذکر شده، اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تردبار عرضه می‌گردید.

میود فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه، گلابی معادل ۱۴.۲ درصد، هلو ۴.۲ درصد و موز ۰.۶ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۷ درصد تا ۱۰.۸ درصد افزایش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای گوجه فرنگی معادل ۱۵.۶ درصد، بادنجان ۳.۷ درصد و کدو سبز ۱.۱ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۷ درصد تا ۲.۳ درصد کاهش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت روغن نباتی، چای خارجی و روغن نباتی بدون تغییر و اقلامی چون قیمت شکر معادل 0.4 درصد و روغن نباتی جامد 0.1 درصد کاهش یافت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *