اعطای تسهیلات 220 میلیون تومانی برای نوسازی خودروهای حمل بار

13:34 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۰۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر طرح نوسازی خودروهای حمل بار کلانشهرها گفت: در راستای نوسازی خودروهای حمل بارکلانشهرها تسهیلات 20 میلیون تومانی به خودروهای باری سبک و تسهیلات 80 تا 220 میلیون تومانی به خودروهای سنگین و نیمه سنگین پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، جمال الدین موسوی در خصوص جزئیات طرح نوسازی حمل بار در کلانشهرها در گفتگویی تلویزیونی گفت: در راستای نوسازی خودروهای فرسوده در نظر داریم برای خودروهای باری سبک تسهیلات 20 میلیون تومانی با نرخ 8 درصد و بازپرداخت 36 تا 48 ماهه پرداخت کنیم.

وی افزود: این تسهیلات برای خودروهای نیمه سنگین و سنگین از مبلغ 80 میلیون تومان تا 220 میلیون تومان ادامه دارد که به طور میانگین 80 درصد از هزینه خودروی جدید را شامل می شود.

مدیر طرح نوسازی خودروهای حمل بار کلانشهرها تصریح کرد: بخشنامه مربوط به بانک‌های تحت پوشش صادر شده و ثبت نام اینترنتی به وسیله سامانه www.taxiholding.ir صورت می‌گیرد.

موسوی عنوان کرد: متقاضیان پس از وارد کردن مشخصات خودرو و مشخصات کامل خود تأییدیه ای دریافت می کنند و پیامک آن نیز برای آنها ارسال می شود.

وی عنوان کرد: فرآیند تعویض خودرو برای خوردوهای سبک یکماهه وبرای خودروهای نیمه سنگین وسنگین 45 روزه خواهد بود .

مدیر طرح نوسازی خودروهای حمل بار کلانشهرها تعریف این سازمان را از خودروهای فرسوده اینگونه عنوان کرد که بر اساس قانون وانت بار و وسایل حمل ونقل باری با طول عمر 15 سال ، تاکسی با طول عمر 10 سال ، خودروهای شخصی با طول عمر 20 سال و خودروهای سنگین و نیمه سنگین به طول عمر 15 سال به عنوان خودروی فرسوده محسوب میشوند.

همچنین خودروهایی که نتوانند معاینه فنی بگیرند نیز در گروه خودروهای فرسوده هستند.

موسوی با اشاره به اینکه تناژ خودرو قیمت آن را مشخص میکند، گفت: در زمان اسقاط خودرو قیمت خودروی فرسوده از پیش فاکتور خودروی جدید آنها کسر خواهد شد که این رقم از 2 میلیون تا 30 میلیون متغیر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این نکته گفتنی است که تردد خودروی فرسوده از مهرماه امسال مشمول جریمه خواهد شد و از آنجایی که به خودروهای فرسوده معاینه فنی نیز تعلق نمی گیرد، این خودروها علاوه بر جریمه فرسودگی باید جریمه نداشتن معاینه فنی را نیز پرداخت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *