وصول بیش از ۲۳۴ میلیارد ریال از معوقات بانکی در سه ماهه نخست سال جاری/ بیش از ۱۱ میلیون برگ از اوراق ثبتی پرونده‌ها اسکن شد

9:39 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۹۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در حوزه وصول مطالبات بانک‌ها در سه ماهه نخست سال جاری ۲۳۴ میلیارد و ۶۷۹ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۳۸۵ ریال از مطالبات معوق بانک‌ها واصل شد که نشان دهنده نقش مهم ادارات ثبت در وصول حقوق و مطالبات دولتی و عمومی است که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۴۷۶ درصد رشد داشته است.

رضا طالبی زادهبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رضا طالبی‌زاده مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، با اشاره به اینکه وظیفه اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک تثبیت حقوق مالکانه افراد و دولت است افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد معاملات حوزه املاک با قولنامه‌های دستی و اسناد عادی انجام می‌شود و اصحاب رسانه با ذکر مزایای نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی، می‌توانند مردم را به انجام نقل و انتقال با سند رسمی ترغیب و تشویق کنند.

وی خاطر نشان کرد: تثبیت مالکیت اراضی دولتی و شخصی باعث کم شدن اختلافات قضایی و کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و جلوگیری از تصرف اراضی دولتی توسط زمین خواران و حاشیه نشینی می‌شود.

این مقام قضایی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خدمات بسیاری را به مردم ارائه می‌دهد و این خدمات برای بسیاری از مردم ناشناخته مانده و می‌توان با استفاده از ابزار رسانه این خدمات را به مردم معرفی کرد.

طالبی‌زاده به اسکن اوراق و پرونده‌های ثبتی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۱ میلیون برگ از اوراق ثبتی پرونده‌ها اسکن شده و در صورت تخصیص بودجه تا پایان سال جاری اوراق پرونده‌های ثبتی کلیه واحد‌های ثبتی استان اسکن می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر اسکن اوراق پرونده‌های واحد ثبتی بردسیر به اتمام رسیده و اسکن اوراق پرونده‌ای واحد ثبتی زرند در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: در حوزه وصول مطالبات بانک‌ها نیز در سه ماهه نخست سال جاری ۲۳۴ میلیارد و ۶۷۹ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۳۸۵ ریال از مطالبات معوق بانک‌ها واصل شد که نشان دهنده نقش مهم ادارات ثبت در وصول حقوق و مطالبات دولتی و عمومی است که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۴۷۶ درصد رشد داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *