عوامل بروز بی‌ثباتی و تفرقه در "افغانستان"

23:09 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۹۱۰
وزیر سابق کشور افغانستان ضمن انتقاد از عملکرد رهبران حکومت وحدت ملی تصریح کرد که اقدامات تنگ‌ نظرانه‌ دولت باعث تفرقه و بی‌ثباتی در این کشور شده است.

به گزارش سرویس بین الملل نورالحق‌علومی وزیر سابق کشور افغانستان که خودش از سمت وزارت کشور استعفا کرده بود، در مراسمی در کابل گفت اقدامات تنگ نظرانه حکومت منبع اصلی بی قانونی‌ و تفرقه در افغانستان است و رهبران حکومت باید از این روش نادرست دست بردارند.

وزیر سابق کشور افغانستان تصریح کرد که حکومت وحدت ملی به تعهداتی که به مردم داده بود عمل نکرده است و فساد گسترده در دولت باعث گسترش بیشتر جنگ در افغانستان شده است.

وی افزود که حکومت وحدت ملی مانند یک شرکت سهامی عمل می‌کند و فساد اداری در نهادهای حکومت باعث افزایش ناامنی‌ها در این کشور شده است.

علومی با اشاره به اختلافات بین رهبران حکومت وحدت ملی گفت عدم تفاهم سران حکومت باعث بی‌ثباتی سیاسی، گسترش ناامنی و شکل گرفتن ائتلاف‌های سیاسی در این کشور شده است.

وی درباره کشمکش بین ائتلاف‌های سیاسی و حکومت افغانستان گفت اگر ائتلاف‌های منتقد، منافع ملی را سرمشق خود قرار داده باشند باعث نجات این کشور از وضعیت جاری خواهد شد در غیر این صورت به مشکلات افغانستان افزوده خواهد شد.

وزیر سابق کشور افغانستان همچنان از عملکرد سازمان ملل متحد در افغانستان و ناتوانی این سازمان در برابر کشورهای قدرتمند انتقاد کرد.

وی از عملکرد آمریکا و ناتو در افغانستان در امر مبارزه با تروریسم انتقاد کرد و گفت که مبارزه آمریکا به جای نابودی تروریسم باعث گسترش آن در افغانستان شده است.

علومی با تاکید بر اینکه مردم افغانستان راهی جز اتحاد ندارند هشدار داد که برخی از کشورها و به ویژه پاکستان از توقف جنگ در افغانستان ممانعت می‌کنند و تنها راه چاره برای مقابله با این توطئه، همدلی و اتحاد مردم خواهد بود.

وزیر سابق کشور افغانستان این اظهارات را در نشست حزب «متحدملی» (حزب کمونیستی خلق افغانستان) در کابل که دوباره فعالیت خود را از سر گرفته است عنوان کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *