تاریخ انتشار: 20:32 - 20 مرداد 1396 - 2017 August 11
خبرگزاری میزان- گروه تحقیقاتی دانشگاه فلوریدای مرکزی سریع‌ترین پالس نور را با استفاده از تابش اشعه ایکس 53 اینچی ثبت کرد.

سریعترین پالس نوری به ثبت رسیدبه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، سرپرست این تحقیق پروفسور زنگو چانگ در سال 2012 نیز سریع‌ترین پالس نورافشانی آن زمان را با شدت 67 درصد ثبت کرده است.

این پالس نوری در یک quintillionth از یک ثانیه به طور غیر قابل تصور سریع است.

دوربین‌ها با سرعت بالا قادرند ویدئوهای حرکت آهسته‌ای از حرکت گلوله را ثبت کنند و این پالس نور به دانشمندان اجازه می‌دهد تصاویری از حرکت سریع الکترون‌ها در اتم‌ها و مولکول‌ها با شفافیت بی‌سابقه ارائه دهند.

پالس چانگ نشان می‌دهد که نه فقط طول مدت انتشار کوتاه است بلکه طول موج نیز کوتاه است. نور جدید در منطقه مهم طیفی که به اصطلاح "پنجره آب" نام دارد می‌رسد و در این منطقه اتم های کربن قدرت جذب بالا دارند اما آب چنین خصوصیتی ندارد.

چانگ استاد کالج اپتیک و فوتونیک و بخش فیزیک CREOL اظهار کرد: از چنین اشعه‌های X-Ray می‌توان برای فیلمبرداری از حرکت آهسته الکترون‌ها و اتم‌های مولکول‌های بیولوژیکی در سلول‌های زنده استفاده کرد. به طور مثال بهبود بهره‌وری از پنل‌های خورشیدی و درک بهتر چگونگی فتوسنتز از ویژگی‌های خاص کشف جدید است.

اشعه ایکس با الکترون‌های ماده ارتباط برقرار کرده و نشان می‌دهد که کدام الکترون‌ها در کدام اتم حرکت می‌کنند و روشی برای تحقیق در مورد فرآیندهای سریع در مواد با خاصیت عناصر شیمیایی است. این قابلیت در توسعه تراشه‌ها و حافظه در نسل بعدی گوشی‌های همراه و رایانه‌ها است که هزار بار سریع‌تر از دستگاه‌های امروزی هستند.

روش ابتکاری چانگ و گروه وی تولید اشعه‌ایکس با قدرت محرک‌های بالا و لیزر femtosecond با طول موج طولانی است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

۱) نظرات ارسالی شما، پس از تایید توسط خبرگزاری ​میزان​ ​در سایت ​منتشر خواهد شد​.​
۲) خبرگزاری میزان٬ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۳) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .
نام:
ایمیل: