قانونی فعلی مواد مخدر از جامعیت لازم برخوردار نیست/ مبارزه نفس گیر ایران با سوداگران مرگ

11:59 - 06 اسفند 1393
کد خبر: ۳۳۷۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری گلستان با تاکید بر مبارزه نفس گیرایران با سوداگران مرگ گفت: قانون فعلی مواد مخدر از جامعیت لازم برخوردار نیست.

: رییس کل دادگستری گلستان با تاکید بر مبارزه نفس گیرایران با سوداگران مرگ گفت: قانون فعلی مواد مخدر از جامعیت لازم برخوردار نیست.

احمد فاضلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگارحقوقی میزان با بیان اینکه بدیهی‌ترین و اصولیترین شیوه مبارزه با یک پدیده مجرمانه را باید در نظام کیفری آن جستجو کرد افزود: کلیه اعمال و رفتارهای قابل تصور در زمینه مواد مخدر جرم تلقی می‌شود در حالی که قانون فعلی مواد مخدر از جامعیت لازم برخوردار نیست و برخی از جرایم پیش بینی شده با جرم تناسب ندارد و دارای وصف بازدارندگی نیست.

وی همچنین با تاکید برضرورت دستگیری عوامل پشت پرده تولید و عرضه مواد مخدر، گفت: این افراد غالبا با قوانین آشنا هستند و با سوء استفاده ازناآگاهی و ضعف اقتصادی و فرهنگی برخی از اقشار جامعه خصوصا جوانان، آنان را قربانی اهداف شوم خود می‌کنند.

این مسئول عالی قضایی با اشاره به اینکه تولید و توزیع موادمخدر از یک پشتوانه عظیم تکنولوژیک، علمی و سرمایه‌های هنگفت برخوردار است اضافه کرد: مبارزه با این موضوع نیز باید از چنین ظرفیت‌هایی برخوردار باشد در حالی که اقدامات انجام شده از قبیل پیشگیری، درمان و مقابله با سطح خطری که از ناحیه باندهای موادمخدر جامعه را تهدید می‌کند، برابر نیست.

رییس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به مبارزه نفس گیر ایران با سوداگران مرگ در منطقه، مواد مخدر را تهدیدی فرا ملی خواند و گفت: هم اکنون فقط در گلستان، جرم ۷۵ درصد زندانیان به صورت مستقیم و غیر مستقیم و نیز ۸۰ درصد سرقت‌های خرد، مرتبط با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند در عرصه مبارزه با مواد مخدر حرکت کند افزود: دولت وظیفه سیاستگذاری، هدایت و برنامه ریزی دارد و در این مسیر نیازمند مشارکت‌های فکری، عملی، مالی و مردمی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *