قیمت نفت کاهش یافت

15:50 - 18 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۲۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۱ سنت، معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۵۱ دلار و ۹۳ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، در حالی که بازار توجه چندانی به کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا نکرده و تردیدها در مورد توانایی اوپک برای محدود کردن عرضه نفت همچنان ادامه دارد، قیمت نفت در معاملات اولیه آسیایی امروز، برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 21 سنت، معادل 0.4 درصد کاهش به 51 دلار و 93 سنت رسید. قیمت نفت برنت در جلسه گذشته 0.4 درصد کاهش داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز پس از کاهش 0.4 درصدی در روز سه شنبه، امروز با 15 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 49 دلار و 2 سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا دیروز اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش داشته، که ناشی از کاهش واردات و افزایش فعالیت پالایشگاه ها بوده است. میزان ذخایر بنزین آمریکا به شکل غیرمنتظره ای افزایش داشته است.

بر این اساس، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته با 7.8 میلیون بشکه کاهش به 478.4 میلیون بشکه رسیده، در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش 2.7 میلیون بشکه ای را داشتند.

آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا در خصوص میزان ذخایر نفتی امروز منتشر خواهد شد.

اما در حالی که اوپک و دیگر تولید کنندگان عمده همچنان به طور کامل از توافق کاهش تولید تبعیت نمی کنند، ظاهرا آمارهای مثبت از ذخایر نفتی آمریکا نتوانسته تاثیری افزایشی بر قیمت ها بگذارد.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «در حالی که تنها چند هفته تا پایان فصل سفرهای تابستانی در آمریکا باقی مانده، سرمایه گذاران دارند در این باره صحبت می کنند که آیا کاهش تولید های فعلی اوپک، کاهش تقاضاهای هفته های آینده در آمریکای شمالی را جبران خواهد کرد یا نه.»

مقامات عضو کمیته مشترک اوپک و غیر اوپکی ها گفتند، انتظار دارند تبعیت از توافق کاهش تولید بیشتر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *