رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستگیری زندانی که از بیمارستان فرار کرده بود

10:07 - 18 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۱۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر منتشره مبنی بر دستگیری آزاده نامداری در فرودگاه گفت: من از دستگیری ایشان اطلاع ندارم ولی تاکنون که وی وارد زندان های تهران نشده است.

دستگیری آزاده نامداری در فرودگاه صحت نداردبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص خبر فرار یکی از زندانیان از زندان اوین گفت: این فرد از زندان فرار نکرده بوده بلکه از بیمارستان فرار کرده بود. البته این زندانی که جرمش کلاهبرداری است دو روز پیش دستگیر شد.

وی درباره ساخت مهدکودک در زندان نسوان گفت: مجوز و نیروی انسانی این کار را نتوانسته‌ایم فعلا مهیا کنیم. به نظر ما کودکان اگر در کنار مادران خود باشند خیلی بهتر است. البته ما کودکان زیر دو سال را نگه می‌داریم.

محبی درباره اینکه بیشترین جرائم زندانیان مربوط به کدام جرم است گفت: بیشترین جرایم مربوط به مواد مخدر و سرقت و بعد از آن جرایم علیه اشخاص است. البته در مورد مواد مخدر ۳/۶ درصد و در مورد جرم سرقت ۸/۶ درصد در سال جاری کاهش جرم داشته ا‌یم.

وی در رابطه با خبر منتشره مبنی بر دستگیری آزاده نامداری در فرودگاه و انتقالش به زندان گفت: من از دستگیری ایشان اطلاع ندارم ولی تاکنون که وی وارد زندان های تهران نشده است.

به گزارش ، حين نشست خبری از طرف زندانهای استان تهران به زندان نسوان شهرری تماس گرفته شد كه اين زندان هم اعلام كرد تا كنون كسی با نام آزاده نامداری وارد اين ندامتگاه نشده است.

این مقام قضایی درباره اجرای طرح پایند‌های الکترونیکی در زندان تهران گفت: این طرح هنوز به صورت عملیاتی اجرایی نشده است. البته محل اجرای طرح اختصاص داده شده، ولی برای تجهیزات و نیروی انسانی مشکل داریم.

محبی افزود: فراوانی جرایم موادمخدر ۴۲ درصد و سرقت ۳۰ درصد است.

مدیرکل زندان‌های استان تهران همچنین درباره فروش زندان اوین گفت: فعلا این امر میسر نیست. باید در ابتدا مکانی را بسازیم که زندانیان را به آنجا منتقل کنیم. اما فعلا چنین جایی نداریم. زندان اوین هشت مالک دارد به همین دلیل ممکن است با هم اختلاف نظر داشته باشند.

وی افزود: ما در بحث بهداشتی، دوش و سرویس بهداشتی و شتسشوی پتو در سال 93 به 95 رو به رشد بودیم و تعداد دوش ها افزایش یافته است. بحث شتسوی پتو با معیارهای گفته شده مطابقت دارد و بیماریابی در دنیا 99 است و ما 98 هستیم.


محبی تصریح کرد: پزشک های عمومی ما هر ساله با رشد مواجه بوده است. 248 هزار نفر ویزیت عمومی شدند و 8131 روانشناسی و بیش از 64 هزار نفر ویزیت تخصصی و 6 هزار غیر اورژانسی و ده هزار و 808 مورد مجموع است که آمار فوتی ها در زندان در سه سال اخیر کاهش یافته است. همچنین 169 مورد اقدامات بهداشت و درمانی مان است.

وی افزود: با توجه به اینکه یگان حفاظت در سازمان زندان ها داریم ولی با همین تعداد نیرو و کمبود امکانات با تلاش کارکنان زندان ها هم ورود مواد کاهش و هم کشفیات افزایش یافته است و تمام تلاشمان این است که از ورود اشیای ممنوعه به زندان جلوگیری شود و در حال حاضر سه دستگاه بادی اسکنر داریم.

مدیرکل زندانهای استان تهران درباره اظهارات متهمان فساد نفتی که شکایت داشتند از نحوه پذیرایی در زندان و می گفتند وضعیت مناسب نداشتند گفت: این موارد مظلوم نمایی است. ما در داخل زندان سه نوع غذا سرو می کنیم. زیر نظر متخصص تغدیه و صبحانه ناهار و شام می دهیم. باتوجه به اینکه فروشگاه هایی در داخل زندان هست زندانیان می توانند از انها جنس تهیه و برای خود غذا تهیه کنند. البته زندانیان می توانند زنگ بزنند و غذا بیاورند ولی هزینه اش با خودتان است. مظلوم نمایی است.

وی ادامه داد: ما در همه زندان هایمان خدمات ارایه می دهیم، البته 50 درصد زندان های ما فرسوده است. ولی همین ها را هم با کسری بودجه که داریم نگه داشتیم. زندان های ما نمور و تاریک و زیرزمین نیست.

محبی درباره فروش اوین گفت: این موضوع منتفی شده است. فروش آن مشکلات زیادی دارد. باید مقدماتی چیده شود که بتوانیم زندانیان اوین را به انجا ببریم، فعلا این اقدام در دستور کار نیست.

وی درباره تعداد زندانیان خارجی در اوین گفت: بیشترین جرایمشان مواد مخدر و دزدان دریایی هستند. پیشنهاد عفو را برای اتباعی که بیش از ده سال هستند دادیم. 130 الی 140 نفر اتباع بیگانه داریم. البته قرار است تعدادی از زندانیان تبعه افغانستانی را به کشورشان بفرستیم.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *